Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-26@05:17:14 GMT

ادعای جدید وزیر سعودی علیه حزب‌الله

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۵۶۱۱

صراط: «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در راستای ادامه توطئه‌های کشورش علیه لبنان در پاسخ به سوالی درباره حمایت عربستان از «سعد حریری» نخست وزیر مکلف لبنان در دولت این کشور و اینکه آیا به نظر او حریری فرد مناسبی برای خروج لبنان از بحران هاست اظهار داشت که این امر تنها مربوط به یک فرد نیست بلکه مهمتر از آن ایجاد یک تغییر اساسی و عملکرد طبقه سیاسی در لبنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش تسنیم، وزیر خارجه عربستان مدعی شد که اکنون نظام حاکم بر لبنان تنها متمرکز به حمایت از حزب الله است که این دولت را کاملاً تضعیف می‌کند.

فیصل بن فرحان در ادامه فرافکنی‌های خود علیه حزب‌الله گفت که لبنان در یک فساد و سوء مدیریت عجیب به دلیل سیطره حزب‌الله بر آن قرار دارد و این حزب می‌تواند اراده خود را به هر دولتی تحمیل کند.

وی اشاره کرد، مهمترین کاری که لبنان می‌تواند انجام دهد این است که به خودش کمک کند و وضعیت سیاسی و اقتصادی این کشور نتیجه عملکرد قشر سیاسی آن است.

عربستان سعودی که از روند تشکیل دولت در لبنان به دلیل حضور حزب‌الله ناراضی بود چندی پیش در حرکتی مشکوک، سفیر خود را از بیروت خارج کرد. سعودی‌ها که کارنامه روابط عمیقشان با خاندان حریری روشن است، بار‌ها اعلام کرده‌اند که از هرگونه همکاری میان سعد حریری و حزب‌الله جلوگیری می‌کنند.

اکنون آنچه در مسیر تشکیل کابینه لبنان شاهد آن هستیم، بار دیگر بر این نکته تأکید می‌کند که ۳ بازیگر آمریکایی و فرانسوی و سعودی خواهان تشکیل دولت در لبنان برای خروج این کشور از بحران بزرگی که در آن قرار دارد، نیستند. آن‌ها ثابت کردند در طرح تشکیل دولت پیشنهادی خود در لبنان به‌دنبال روی کار آوردن مهره‌های خود که بار‌ها کارشکنی و بحران‌زایی آن‌ها به اثبات رسیده هستند؛ افرادی، چون سعد حریری که در سال ۲۰۱۷ در ریاض و تحت فشار عربستان سعودی از سمت نخست‌وزیری خود استعفا و دولتش را منحل کرد تا لبنان را وارد بحرانی جدی کند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: وزیر خارجه وزیر خارجه عربستان عربستان لبنان حزب الله فیصل بن فرحان صراط حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۵۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری به دولت این کشور توصیه کرد در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر بازنگری کند.

به گزارش اعتمادآنلاین، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهاد‌های آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهاد‌های ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند.

 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشور‌ها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار کنند.

دیگر خبرها

  • ۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
  • واکنش حزب‌الله به ادعای عجیب تل‌آویو
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • تصاویر نادر رنگی از اوج قدرت آلمان نازی / ماشین‌های خودران در نیم قرن پیش / زنجیره اتفاقات پس از ترور رفیق حریری / تماشای زیبایی‌های جهان از آسمان با کیفیت 4K
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • ۱۶۵۰ عملیات حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی طی ۲۰۰ روز
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • برخلاف ادعای نتانیاهو، ما به پیروزی نزدیک نیستیم!
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات