Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-06@13:20:52 GMT

پایان نصب صفحه نمایش دو‌طرفه در بین الحرمین

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۵۷۵۱

پایان نصب صفحه نمایش دو‌طرفه در بین الحرمین

 به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، واحد ارتباطات و فناوری اطلاعات وابسته به بخش پروژه های مهندسی آستان قدس عباسی از پایان نصب صفحه نمایش دو‌طرفه بزرگ و جدیدی دارای وضوح بالا در بین الحرمین خبر داد.

این نمایشگر در مقابل باب القبله امام حسن (علیه السلام) تعبیه شد تا جایگزین نمایشگر سابق شود که به دلیل تکنولوژی قدیمی آن که به بیش از ۱۰ سال قبل باز می گردد، برچیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فراس حمزه، مسئول این واحد به شبکه الکفیل گفت، این نمایشگر در چارچوب طرح های آستان قدس برای وارد نمودن تکنولوژی‌های جدید و تلاش برای استفاده از آنها با هدف ارتقای سطح فرهنگ دینی زائران حضرت ابوالفضل عباس (علیه السلام) نصب شد که در ارائه اطلاعات و ایده ها به زائران این مکان مطهر سهیم است.

وی افزود: این صفحه نمایشگر از ویژگی دقت و کیفیت بالا برخوردار است و از نمایشگرهای اندک در عراق به شمار می رود که دارای ویژگی های ذیل می باشد:

- بزرگتر از صفحه نمایشگر قبلی است بطوریکه ارتفاع آن ۸۴.۳ متر و عرض آن ۶.۴ متر یا معادل مساحت ۲۵ متر مربع است.

- صفحه نمایشگر با تکنولوژی (DIP 3 in 1) عمل می کند که تکنولوژی جدیدی به شمار می ‌رود و دارای قطعات الکترونیکی خارجی است.

- میزان درخشندگی صفحه نمایش ۸ هزار واحد نوری است و پرتو افکنی بسیار بالایی در مقایسه با موارد مشابه آن دارد بطوریکه حتی در ساعات روز از وضوح برخوردار است.

- این نمایشگر از طریق یک کابل نوری متصل به مرکز کنترل و واحد ارتباطات، اطلاعات را به صورت اینترنتی دریافت می‌کند.

- این دستگاه تنها با هوا خنک می‌شود بنابراین نیاز به فن خنک کننده ندارد که این امر از مصرف انرژی برق می کاهد.

- این دستگاه از مصرف پایین انرژی برق در مقایسه با نمایشگر سابق برخوردار است.

- از مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی برخوردار بوده و قابلیت تحمل دمای ۲۵ درجه را داراست.

فراس گفت، این صفحه نمایش بر روی یک ستون فلزی استوانه ای متکی است و به صفحات نمایشگر موجود در صحن مطهر جهت حفظ یکپارچگی محتوا و اطلاعات به نمایش درآمده متصل است.

شایان ذکر است نمایشگر یکی از وسایل دیداری جدید است که از طریق آن آیات قرآن و احادیث شریف نبوی و توصیه های اهل بیت (علیهم السلام) و کلیات فرهنگ اسلامی پخش می شود. همچنین گاهی دستورات و توصیه های بهداشتی مربوط به ویروس کرونا از طریق آن نمایش داده می شود.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۵۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی

سرهنگ ملکلو در تور رسانه‌ای بازدید از پروژه‌های عمرانی بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی از عدم همکاری و همیاری بانک‌های عامل ابراز گلایه‌ کرد و  گفت: فعالیت بسیج سازندگی سپاه عاشورا در کل کشور بی‌نظیر است و علیرغم کم‌کاری بانک‌های عامل و آورده 

وی تصریح کرد: گروه جهادی شهید مهدی باکری به طور شبانه‌روزی  برای تحویل ۷۲ واحد مسکونی با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد تا پایان خردادماه فعالیت می‌کند.

وی گفت: تا پایان امسال ۶۰۰ واحد مسکونی را تحویل متقاضیان می دهیم.

وی به عملی شدن تعهدات مردم و دولت در تامین منابع مالی تاکید کرد و افزود: با همکاری و همیاری مردم و دولت و تامین منابع مالی اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن با سرعت بیشتری اتفاق خواهد افتاد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • پایان آخرین تعمیرات دوره‌ای واحد‌های بخاری نیروگاه شهید رجایی
  • شاخص بورس امروز ۱۷ اردیبهشت/افت ۲۰۶۴۷ واحدی
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • اجرای تئاتر عروسکی در مناطق کم برخوردار فارس
  • عرضه فیس آیدی اپل با مدل آیفون ۱۸ پرو
  • نبود سبد سوخت یکی از دلایل ناترازی بنزین
  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال
  • محور هراز یک‌طرفه شد
  • آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی «صبا»/ بهره‌برداری مرکز تا پایان امسال
  • آزادراه تهران ـ شمال بازگشایی شد