Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سؤال نماینده‌ مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه از وزیر راه و شهرسازی در خصوص مشکلات راه‌های روستایی و انسداد طولانی مدت محور «شهداد-نهبندان» با ۲۴ امضا تقدیم هیئت رئیسه و وصول شد و در انتظار طرح در کمیسیون و حضور وزیر برای پاسخگویی است.

نماینده نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی به موقعیت ویژه محور مواصلاتی «نهبندان- شهداد» اشاره کرد و گفت: این جاده مراکز صنعتی مرکز کشور در استان‌هایی چون اصفهان را به معبرهای تجاری خارجی چون دوکوهانه و ماهیرود متصل می‌کند که از سال ۹۷ این جاده مانند بسیاری دیگر از جاده‌های کشور در شمال و غرب تخریب شده  اما برای بازسازی آن اقدامی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه به وزیر راه و شهرسازی تذکر کتبی داده شد که پاسخ مهندس «اسلامی» قانع کننده نبود به همین دلیل بیش از 20 نفر از نمایندگان طرح سؤال از وزیر راه و شهرسازی را امضا کرده‌اند و این طرح توسط هیئت رئیسه مجلس نیز اعلام وصول شده و در نوبت کمیسیون است.

نخعی افزود: معاون وزیر راه و شهرسازی به سؤال کتبی نماینده نهبندان و سربیشه این طور پاسخ داد: برای محور شهداد – نهبندان ۱۱۰ میلیارد تومان برآورد خسارت و برای شروع کار اعتبار لازم به راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان کرمان ابلاغ شد و اکنون در مرحله مطالعات است.

وی با اشاره به بازدید وزیر راه و شهرسازی از محور «نهبندان – شهداد» ابراز امیدواری کرد: با حضور وزیر راه در کمیسیون مربوط و بیان اقدامات برای به سازی جاده مد نظر، هر چه زودتر این محور تعیین تکلیف شود و مردم از عوائد آن بهره‌مند شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به این موضوع اشاره کرد که روکش راه‌های اصلی به‌ویژه مسیر‌های نهبندان به زاهدان، بیرجند و زابل در بدترین وضعیت ممکن است  و نیاز به اقدام فوری و اضطراری دارد.

انتهای پیام/3403/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خراسان جنوبی محور شهداد نهبندان وزیر راه نخعی نماینده مردم نهبندان سیل جاده تخریب وزیر راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۵۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل وارد برخی مناطق مسکونی در شهرستان نهبندان شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین ظفری معاون سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص  وضعیت بارندگی‌های استان خراسان جنوبی بیان کرد:

- سدهای شوسف و چهار فرسخ پرشده است اما مشکلی وجود ندارد.

- سیل وارد برخی مناطق مسکونی در شهرستان نهبندان شده است. 

- به علت ورود سیل به محور خوسف به قله زری، تردد تنها با خوردو های کمک دار مقدور است.

- تاکنون جانباخته و تخریب واحد مسکونی گزارش نشده است.

- وضعیت بارش در شهرستان خوسف بیشتر از باقی نقاط استان است.

- بیشترین بارش مربوط به شهرستان خوسف روستای بیشه با بیش از ۵۸ میلیمتر است.

-سیل و آبگرفتگی در باقی نقاط استان به صورت عادی است.

همچنین ایشان در خصوص وضعیت محورهای استان خراسان جنوبی ناشی از سیل بیان کردند که 

- تمامی محورهای بخش سرداران شهرستان نهبندان و محور چاهداشی به میغان به‌ علت جریان یافتن سیل شدید و محور عشق آباد به بردسکن به علت طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی آبنماها بسته است.

- محور فرعی سرچاه عماری به بصیران و میغان نهبندان محدوده روستای صمدآباد نیز به علت طغیان رودخانه‌های فصلی تا اطلاع بعدی مسدود است.

- محور عشق آباد به بردسکن مسدود است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم | انسداد تونل راهدار فداکار محور بندرعباس حاجی آباد
  • ۱۰ مصدوم بر اثر تصادف زنجیره‌ای در محور بستان آباد - تبریز
  • وزیر ورزش خطاب به تاج:کرامت بانوان زیر سؤال رفته،رسیدگی کنید
  • انسداد برخی از محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی در پی بارش شدید
  • بسته شدن برخی محور‌های خراسان جنوبی بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • سیل وارد برخی مناطق مسکونی در شهرستان نهبندان شد
  • عملیات روکش آسفالت محور بیرجند نهبندان به طول ۳۶ کیلومتر
  • انسداد بعضی محورهای مواصلاتی استان خراسان جنوبی در اثر بارش شدید باران و سیلاب
  • انسداد برخی از راه‌های خراسان جنوبی
  • مسدود شدن برخی محور‌های مواصلاتی خراسان جنوبی