Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@23:31:18 GMT

چین، آمریکا را به آشوب‌طلبی در آسیا متهم کرد

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۵۸۹۰

چین، آمریکا را به آشوب‌طلبی در آسیا متهم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سفارت چین در فیلیپین، آمریکا را به ایجاد هرج و مرج در آسیا متهم کرد. این اظهارنظر واکنشی است به ادعای «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید که در سفر اخیر خود به مانیل، چین را به نظامی‌گری برای رسیدن به منافع آتی خود متهم کرده بود.

اوبرایان که دوشنبه به فیلیپین رفته بود، ضمن جانبداری از تایوان- منطقه‌ای که جزئی از تمامیت ارضی چین است اما داعیه جدایی‌طلبی دارد- مدعی شد که واشنگتن در مناقشه مرزی دریای چین جنوبی، از کشورهایی مثل ویتنام و فیلیپین حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واکنش به این ادعا، سفارت چین در مانیل طی بیانیه‌ای گفت: چنین اظهاراتی حاکی از آن است که دیدار اوبرایان در راستای صلح و ثبات منطقه نیست بله هدف از آن، ایجاد هرج و مرج در راستای تأمین اهداف خودخواهانه واشنگتن است.

این بیانیه می‌افزاید: آمریکا باید حمایت از تقابل‌جویی در دریای چین جنوبی را متوقف کرده و از بیان اظهارات غیرمسئولانه در باب مسائل هنگ کنگ و تایوان، دست بردارد.

پکن بارها به واشنگتن درباره لزوم احترام به اصل چین واحد هشدار داده است حال آنکه دولت تحت امر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور فعلی آمریکا، در ادامه سیاست چرخش به ایندوپاسیفیک و ممانعت از قدرت‌یابی چین، از تحریک جریان‌های جدایی طلب مناطق تابعه این کشور نظیر تایوان، هنگ کنگ و تبت ابایی ندارد.

کد خبر 5079384 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: چین رابرت اوبرایان دریای چین جنوبی فیلیپین تایوان ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عربستان سعودی فلسطین عراق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن دونالد ترامپ ایران افغانستان مایک پمپئو روسیه سوریه ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۵۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود

تارنمای آکسیوس گزارش داد که بلینکن به نتانیاهو اطلاع داده است که عملیات نظامی احتمالی در رفح در جنوب نوار غزه با مخالفت واشنگتن مواجه خواهد شد و بر روابط ایالات متحده و رژیم صهیونیستی تأثیر منفی خواهد گذاشت.

در همین رابطه آکسیوس پیش‌تر به نقل از ۲ مقام رژیم صهیونیستی خبر داده است که دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا، هفته گذشته ارسال یک محموله مهمات ساخت ایالات متحده به این رژیم را به تعویق انداخته است.

مقامات رژیم صهیونیستی به آکسیوس گفته‌اند که این موضوع نگرانی‌های جدی در میان مقامات اسرائیل به وجود آورده و آنها را به تکاپو انداخته است تا از دلیل جلوگیری از ارسال این محموله مطلع شوند.

طبق این گزارش، کاخ سفید از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است و وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، وزارت خارجه آمریکا و دفتر نخست وزیر رژیم اسرائیل نیز به پرسش‌ها در این باره پاسخ نداده‌اند.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که بایدن با انتقاد شدیدی در میان آمریکایی‌هایی که مخالف حمایت وی از رژیم اسرائیل هستند، روبه‌رو است. در همین حال دولت بایدن در ماه فوریه (بهمن/اسفند) از اسرائیل خواست تا تضمین دهد که نیروهایش در غزه از تسلیحات ساخت ایالات متحده مطابق با قوانین بین‌المللی استفاده کنند. اسرائیل در ماه مارس (اسفند/فروردین) یک تضمین‌نامه را امضا و ارائه کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • شی در صربستان: هرگز بمباران سفارت چین در بلگراد توسط آمریکا را فراموش نمی‌کنیم
  • متفاوت ترین حمایت دانشجویان آمریکایی از فلسطین | ویدئو
  • واشنگتن: ارسال تسلیحات و مهمات آمریکایی به اسرائیل متوقف شد
  • آمریکا در بحرانی‌ترین دوره‌ تاریخ خود قرار دارد
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • آتش‌بس یا تقسیم کار واشنگتن و تل‌آویو برای ادامه جنایت‌گری؟
  • سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین با لابی رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد