Web Analytics Made Easy - Statcounter

 رییس دادگستری شهرستان البرز از افتتاح دفتر حمایت از کودکان و نوجوانان در این شهرستان خبر داد.  خبرگزاری میزان- رییس دادگستری شهرستان البرز در آیین افتتاح دفتر حمایت از کودکان و نوجوانان دادگستری این شهرستان که با حضور جمعی از مسئولین استان برگزار گردید ضمن اشاره به تصویب قانون حمایت از اطفال و نوجوانان در سالجاری اظهار داشت: کودکان و نوجوانان سرمایه‌های اصلی ما هستند و باید با حمایت‌هایی که در قانون مذکور در خصوص ایشان ذکر شده نسبت به حفظ و تعالی این سرمایه‌ها اقدام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمودخانی در ادامه با تشریح قانون مذکور و کنوانسیون حقوق کودک و نوجوان گفت: در این قانون تصریح شده است که کودک موضوع حق نیست و صاحب حق است و حقوقی برای او وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد و اولین و مهم‌ترین اصلی که در قانون حمایت از اطفال و نوجوانان مورد توجه قرار گرفته، برابری و عدم تبعیض بین کودکان از نظر نژاد، مذهب و توانایی‌های مالی، شخصیت اجتماعی و حتی توانایی‌های ذهنی است.
وی با تشرح وظایف ارگان‌های ذیربط در این قانون ادامه داد: اگرچه در برخی نهاد‌ها دستورالعملی جهت اجرایی شدن قانون صادر نشده و دفاتر و مجموعه‌های ذیربط قانون از جمله دایره پلیس اطفال در نیروی انتظامی تشکیل نشده است ولی با توجه به اهمیت موضوع باید این قانون اجرایی شده و اعضاء ملزم به اجرای قانون هستند.
این مقام قضایی  با اشاره به ظرفیت سازی‌های صورت گرفته در قانون فوق و اشاره به الگوی عدالت ترمیمی برای کودکان افزود: با پیگیری این قانون می‌توانیم به جای مجرم شناختن کودکان و نوجوانان، ایجاد سوابق کیفری و سلب حقوق شهروندی ایشان با کمک گرفتن از افراد تاثیر گذار و جبران خسارت وارد شده و هدایت کودکان و نوجوانان از یک کودک ناقض قانون، قهرمانانی در حد ملی و جهانی ساخت.
در ادامه حجت الاسلام محمدزاده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز با اشاره به ضرورت حمایت از اقشار آسیب پذیر و در معرض خطر و تصویب قانون حمایت کودکان و نوجوانان تصریح کرد: شخصیت و آینده افراد از کودکی شکل می‌گیرد و هرگونه بزه دیدگی و بزه کاری در دوران کودکی و نوجوانی موجب بروز آسیب‌های اجتماعی برای اینگونه افراد در آینده خواهد شد که به همین دلیل کنوانسیون‌های بین المللی و قوانین کشور‌ها توجه ویژه‌ای به مقوله حمایت از کوکان و نوجوانان دارد.
وی افزود: ۲۰ ماده از ۵۰ ماده قانون حمایت از کودکان و نوجوانان به مباحث جرایم و مجازات‌ها اختصاص دارد و عناوین جدیدی در این راستا جرم انگاری گردیده که از جمله می‌توان به عناوین اتهامی بهره کشی جنسی و اقتصادی، در دسترس قرار دادن محتوای مبتذل و مستهجن، مود معامله قرار دادن اطفال، خرید و فروش اعضاء و جوارح اطفال و نوجوانان، جلوگیری از تحصیل و ... در آن‌ها اشاره کرد.
لازم به ذکر است که در انتهای این مراسم دفتر حمایت از کودکان و نوجوانان دادگستری شهرستان البرز در محل ساختمان شماره ۲ دادگستری شهرستان البرز (مرکز پیشگیری و داوری صلحا) افتتاح شد.    بیشتر بخوانید:    راه اندازی مرکز غربالگری و ساماندهی کودکان کار با همت معاونت اجتماعی دادگستری استان البرز انتهای پیام/ برچسب ها: قزوین افتتاح کودک نوجوان حمایت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قزوین افتتاح کودک نوجوان حمایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۵۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است

استاندار زنجان گفت: کتابخانه محل مناسبی برای آموزش امور شهری به کودکان و نوجوانان در حوزه‌هایی مانند آموزش تفکیک زباله و باید و نبایدهای حقوق شهروندی است.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، محسن افشارچی امروز _سه‌شنبه، دوم اردیبهشت_ در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، اظهار کرد: طی ۲ سال اخیر نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده و پیگیری مداوم امور در دستور کار مسئولان این دستگاه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ترویج کتاب و کتابخانه منشأ خیر و به نفع مردم است، افزود: در کشور، پایگاه‌های فرهنگی بسیاری داریم، اما در این میان کتابخانه‌های عمومی وضعیت منحصر به فردی دارد، چون کتابخانه یک پایگاه فرهنگی عمومی است و طیف مخاطبان گسترده‌ای را در بر می‌گیرد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه کتابخانه محل مناسبی برای آموزش امور شهری به کودکان و نوجوانان در حوزه‌هایی مانند آموزش تفکیک زباله و باید و نبایدهای حقوق شهروندی است، اضافه کرد: در استان نیروهای انسانی توانمندی در حوزه فرهنگ داریم و باید از این ظرفیت‌ها در کتابخانه‌های عمومی بهره ببریم.

وی اشاره به برگزاری سلسله جلسات ادبیات و زندگی در کتابخانه‌های استان گفت: جلسات خوانش و شرح مثنوی، عطار و حافظ بسیار ارزشمند است و باید چنین برنامه‌های تداوم داشته باشد.

افشارچی ضمن تاکید بر استفاده از بستر رسانه‌های اجتماعی برای ترویج فعالیت‌های کتابخوانی و معرفی خدمات کتابخانه‌های استان، عنوان کرد: مکان‌های پر رفت و آمد مانند فرودگاه، ایستگاه راه‌آهن و پایانه‌های مسافربری محل مناسبی برای ترویج کتابخوانی است و می‌توان مکان‌های ویژه برای دریافت کتاب صوتی برای مسافران ایجاد کرد.

کد خبر 747280

دیگر خبرها

  • پیشگامی پلیس در استفاده ازظرفیت دانش‌آموزان درگسترش قانون‌
  • پلیس؛ پیشگام بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانون‌مداری
  • همایش جوانی جمعیت در سی سخت
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • فعالیت ۷۵ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در مازندران
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • سرباز وکارمند دادگستری کودکان را ازسیل نجات دادند
  • شرکت کودکان و نوجوانان ۲۸ کشور در جشنواره نقاشی پوپک
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • ارائه آموزش‌های حقوقی به ۷۸۹۵ مشاور املاک و خودرو در البرز