Web Analytics Made Easy - Statcounter

کنترل شیوع کرونا و موفقیت اجرای طرح محدودیت‌های جدید،‌ بیش از هرچیز نیازمند همکاری مسئولان و مردم و حضور جدی آنان در صحنه است که در همین رابطه با دستور معاون توسعه و مدیریت منابع استاندار قم مرخصی مدیران دستگاه‌های دولتی در زمان اجرای طرح محدودیت کرونایی لغو شد.

محمد رضا گروسی در این زمینه افزود: همچنین در این مدت کارکنان ادارات ضروری مانند دستگاه‌های خدمات‌رسان امدادی همچون؛ آب، برق، گاز و نظایر آن باید به نصف کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: کارکنان دستگاه‌هایی که فعالیت شان غیر ضروری به شمار می رود باید به صورت یک سوم در محل کار حاضر باشند.
وی گفت: در مدت اجرای دو هفته ای محدودیت های کرونایی مردم از مراجعه غیرضروری به بانک‌ها یا هر دستگاه دیگر خودداری کنند تا شیوع بیماری کرونا کاهش یابد.

لزوم تعامل و همکاری خانواده‌ها با گروه‌های بسیجی

فرماندار قم نیز تحقق اهداف طرح شهید سلیمانی را در گرو همکاری خانواده‌ها با گروه‌های جهادی و بسیجی در شناسایی سریع مبتلایان به کرونا در محله‌ها دانست.

مرتضی حیدری گفت: اجرای کامل و دقیق این طرح نیازمند ابتکار عمل و خلاقیت گروه‌های بسیجی و جهادی در تعامل با خانواده‌های مبتلا به کرونا که شناسایی نشده اند و یا نسبت به دستورالعمل‌های بهداشتی در محل سکونت خود توجه زیادی ندارند، است.

وی افزود: بدون شک بسیج با اتکا به ظرفیت جوانان و قشرهای مختلف مردم در هر مسیری قدم بگذارد و وارد میدان شود، شاهد رشد و شکوفایی و خدمت رسانی گسترده بوده ایم و امیدواریم در اجرای این طرح نیز سربلند باشد و بتواند گام‌های موثری در جهت مقابله با کرونا و قطع زنجیره این ویروس بردارد.

در طرح شهید سپهبد قاسم سلیمانی که از روز نخست اجرای محدودیت‌ها در قم آغاز شده و به مدت دو هفته ادامه دارد، نیروهای بسیجی سیصد پایگاه بسیج با همکاری مراکز درمانی قم مدیریت و کنترل شیوع کرونا به شیوه محله وخانواده محور را دنبال می‌کنند.

لزوم همراهی اصناف برای کنترل کرونا

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری قم نیز با اشاره به اجرای طرح ملی مدیریت جامع تجمع ها و ترددها در این استان گفت: در موضوع تردد وسایل نقلیه در قم مشکل خاصی نداریم و باید بیشتر وقت را بر روی اصناف بگذاریم و آنها را به مسیر اجرای این طرح هدایت کنیم.

بیژن سلیمان پور اتخاذ شیوه و روش های ایجابی را به منظور تشویق و ترغیب مردم به منظور همراهی با این طرح ضروری دانست و گفت: ۹۰ درصد وقت ما برای اجرای طرح باید به قدردانی و تشکر از کسانی که مقررات و پروتکل ها را رعایت می کنند اختصاص یابد.

وی همچنین حفظ سلامتی و محافظت از جان مردم را در کنار مسائل کلان دفاعی و نظامی کشور از اولویت های نظام اسلامی خواند و گفت: باید بیشترین وقت و انرژی را در این زمینه مصرف کنیم چرا که اگر راستگو باشیم و مردم به ما اعتماد کنند قطعا کمک خواهند کرد.

وی طرح هایی که برای کنترل کرونا آغاز شده را نوید بخش تحول در رفتار افراد جامعه و اقناع افکار عمومی دانست و گفت: مردم به این نتیجه رسیدند که باید با هماهنگی و تعامل با یکدیگر این مرحله را پیش ببریم و آثار و مخاطره های این بیماری را کاهش دهیم.

بازرسی‌ها به صورت مستمر ادامه دارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم نیز  اظهار داشت: بازرسان دستگاه های نظارتی قم از آغاز اجرای طرح جامع مدیریت تجمع ها، بازرسی از مراکز مختلف را به جد در دستور کار خود قرار دادند.

محسن اوروجی همچنین افزود: برغم بسته نبودن خروجی های قم ولی با توجه به وضعیت قرمز کرونایی در این استان هر خودرویی که از قم به استان های دیگر برود جریمه خواهد شد.

وی بیان کرد: باید در خصوص اصناف در رَسته های چهارگانه به مردم اطلاع رسانی شود چرا که این موضوع در بازرسی ها بیشترین وقت را می گیرد.

پلمب بدون اغماض اصناف غیرضرور در قم

در ادامه نظارت بر اجرای محدودیت های کرونایی یک واحد طباخی به دلیل پذیرش مشتری و عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی پلمب شد.

همچنین یک استخر شنا که بدون توجه به شرایط کنونی و محدودیت های اعلام شده اقدام به فعالیت کرده بود توسط بازرسان مرکز بهداشت پلمب و از فعالیت آن جلوگیری شد.

بازرسان دستگاه‌های مختلف با تشکیل تیم‌های مشترک به صورت شبانه روز بر نحوه اجرای طرح جامع محدودیت‌های کرونایی در استان قم نظارت دارند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف برابر قانون با متخلفان برخورد می‌کنند.

اعمال محدودیت‌ برای پلاک‌های غیربومی در قم

سرهنگ حمید عرب،‌ رییس پلیس راهور شهرستان قم نیز گفت: فعلا در سطح شهر قم اعمال قانون تردد پلاک‌های غیر بومی انجام نمی‌شود، اما در آینده نزدیک کسانی که پلاک آن‌ها برای قم نیست باید آن را اصلاح کنند،‌ فعلا در این مورد تنها تذکر لسانی داده شده و از طریق دوربین نیز جریمه صورت نمی‌گیرد.

۱۱ بیمار کرونایی دیگر درقم جان باختند

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ بیمار کرونا مثبت دراین استان جان خود را از دست دادند.

محمدرضا قدیر در این رابطه اظهار داشت: دراین مدت ۷۲ تن با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا توسط اورژانس مراکز درمانی قم پذیرش که ۵۸ تن بستری شدند.

وی اظهار داشت: همچنین در این مدت ۵۷ بیمار کرونایی نیز پس از بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شدند.

وی گفت: درحال حاضر ۴۶۳ تن نیز مشکوک به کرونا در بیمارستانهای قم بستری هستند که حال ۱۱۷ تن آنان وخیم است.

قم در حال حاضر جز شهرهای با وضعیت قرمز کرونایی به شمار می آید و محدودیت ها نیز متناسب با همین شرایط در این استان اعمال شده است.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» ۲۴ آذر ۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هر گونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته ‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست ‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست ‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده است.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هر گونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن(ع) در شهرک امام حسن(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی(بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ آباد، پردیس در پردیسان، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد و بعثت در نیروگاه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا قم اصناف محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا قم اصناف محدودیت های کرونا ویروس کرونا قم اصناف محدودیت های کرونا اخبار کنکور محدودیت های کرونا ویروس کرونا محدودیت ها اجرای طرح قم نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۵۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟

به گزارش هلث دی نیوز، محققان گزارش می دهند که به نظر می رسد افزایش سطح دی اکسید کربن در جو و فضاهای داخلی عامل اصلی افزایش طول عمر انواع کووید موجود در قطرات ریز معلق در هوا باشد.

«آلن هادرل»، محقق ارشد و دانشیار ارشد علوم آئروسل در دانشگاه بریستول بریتانیا، گفت: «ما می‌دانستیم که کروناویروس مانند دیگر ویروس‌ها از طریق هوایی که تنفس می‌کنیم پخش می‌شود. اما این مطالعه نشان‌دهنده یک پیشرفت بزرگ در درک ما از اینکه دقیقاً چگونه و چرا این اتفاق می‌افتد، و مهم‌تر از همه، چه کاری می‌توان برای متوقف کردن آن انجام داد، است.»

در مطالعات آزمایشگاهی، محققان دریافتند که افزایش غلظت دی اکسید کربن در هوا می تواند مدت زمان عفونی ماندن ویروس های موجود در هوا را افزایش دهد.

به گفته محققان، هوای معمولی در فضای باز دارای ۴۰۰ ppm دی اکسیدکربن است.

بر اساس نتایج منتشر شده، افزایش غلظت CO۲ به تنها ۸۰۰ ppm، بقای ویروس های معلق در هوا را افزایش می دهد.

محققان دریافتند وقتی هوای داخل خانه به غلظت CO۲ ۳۰۰۰ ppm می رسد- مشابه غلظت یک اتاق شلوغ- حدود ۱۰ برابر بیشتر ویروس بعد از ۴۰ دقیقه مسری تر باقی بماند.

هادرل گفت: «ویروس ها به دلیل اسیدیته کمتر قطرات بازدمی، عفونی شدن خود را از دست می دهند. اما CO۲ هنگام تعامل با قطرات مانند یک اسید عمل می کند و به ویروس ها اجازه می دهد در هوای بیشتری زندگی کنند.»

هادرل گفت: «این نشان می‌دهد که باز کردن یک پنجره ممکن است قوی‌تر از آن چیزی باشد که در ابتدا تصور می‌شد، به ویژه در اتاق‌های شلوغ و با تهویه ضعیف، زیرا هوای تازه غلظت کمتری از CO۲ دارد و باعث می‌شود ویروس خیلی سریع‌تر غیرفعال شود.»

هادرل افزود: «نتایج همچنین نشان می دهد که چگونه اهداف تغییر آب و هوا که به دنبال محدود کردن سطح CO۲ در جو زمین هستند می تواند به کاهش انتشار ویروس های موجود در هوا کمک کند.»

محققان خاطرنشان کردند که علوم هواشناسی اخیر پیش بینی کرده است که غلظت CO۲ در جو تا پایان قرن به بیش از ۷۰۰ ppm برسد.

هادرل در پایان می‌گوید: «داده‌های مطالعه ما نشان می‌دهد که افزایش سطح CO۲ در جو ممکن است با افزایش قابلیت انتقال سایر ویروس‌های تنفسی از طریق افزایش مدت زمانی که آن ها در هوا عفونی می‌مانند، همزمان باشد.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد
  • اعمال محدودیت ترافیکی در تقاطع محور باغیک_تفرش
  • وزیر کار : طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد
  • سهمیه سوخت خودر‌وهای بدون بیمه قطع می شود(+ عکس نامه)
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا می‌شود
  • وزیر کار: طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه