Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-بر اساس تجزیه و تحلیل مرکز تحقیقات "pew research" پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۱۰۰ جمعیت جهان با نرخ رشد سالانه کمتر از ۰.۱درصد و با افت شدید نسبت به نرخ فعلی به ۱۰.۹میلیارد نفر برسد و در نهایت متوقف شود!

بر اساس تجزیه و تحلیل مرکز تحقیقات پیو "pew research" از داده‌های جدید سازمان ملل، برای نخستین بار در تاریخ مدرن، انتظار می‌رود که جمعیت جهان در پایان قرن جاری عمدتاً متوقف شود!

عمده این توقف به‌دلیل کاهش نرخ باروری جهانی است؛ پیش‌بینی می‌شود تا سال 2100، جمعیت جهان با نرخ رشد سالانه کمتر از 0.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1 درصد و با افت شدید نسبت به نرخ فعلی، به 10.9 میلیارد نفر برسد.

بین سالهای 1950 تا امروز، جمعیت جهان هرساله بین 1 تا 2 درصد رشد کرده است و از 2.5 میلیارد نفر به بیش از 7.7 میلیارد نفر افزایش یافته است؛ بر این اساس جمعیت جهان تا سال 2100 افزایش می‌یابد و در نهایت متوقف می‌شود!

گفتنی است، کشورهای مختلف جهان چند سال است که این هشدارهای جمعیتی را مبنای سیاستهای خود قرار داده‌اند و با انواع مختلف مشوقها و حمایتها سعی در کنترل و مهار کاهش جمعیت کشورهای خود دارند؛ بسیاری از کشورهایی که در خطر کاهش جمعیت قرار دارند، توانسته‌اند با اعمال سیاستهایی سطح باروری خود را در حد نرخ جانشینی (2.1 فرزند) حفظ کنند.

تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جمعیت جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۶۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت لیر ترکیه امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

زی‌سان: قیمت لیر ترکیه امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳, در بازار ۱,۹۶۰ تومان است که نسبت به روز گذشته ۳۵ تومان (۱.۷۵ درصد) کاهش یافته است. هر واحد لیر ترکیه، روز گذشته با قیمت ۱,۹۹۵ تومان معامله می‌شد.

امروز لیر ترکیه در بازار آزاد مانند دیروز با کاهش قیمت روبرو بوده است، قیمت لیر ترکیه که دیروز با کاهش قیمت ۱۵ تومانی به ۱,۹۹۵ رسیده بود، امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۳۵ تومانی (۱.۷۹ درصد) به ۱,۹۶۰ رسید.

بالاترین قیمت لیر ترکیه در ۲۴ ساعت گذشته ۱,۹۸۰ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۱,۹۵۵ تومان خرید و فروش می‌شد. قیمت فعلی لیر ترکیه نسبت به هفته گذشته ۴.۸۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین بهای هر واحد لیر ترکیه در شش ماه گذشته حدود ۵.۰۹ درصد افزایش یافته است.

tags # قیمت لیر ترکیه سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • در قم مطرح شد: ضرورت توجه به عوامل کاهش‌دهنده جمعیت
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد
  • قیمت لیر ترکیه امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افکار عمومی جهان مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه است
  • فیلمی عجیب از جمعیت عظیم افغان‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران؛ این فیلم واقعی ست؟!
  • ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • توقف شیب نزولی فرزندآوری در زنجان