Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو سازمان حقوق بشری خواستار توقف فروش سلاح‌های انگلیسی به امارات و عربستان به دلیل استفاده از آنها علیه غیرنظامیان یمن شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد دو سازمان حقوق بشری از انگلیس خواستند تا فروش سلاح به عربستان سعودی و امارات را به دلیل استفاده از این سلاح ها در جنگ ویرانگر یمن متوقف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

سازمان حقوق بشر و آزادی‌های «سام» مستقر در ژنو (یک سازمان غیر دولتی یمنی» و سازمان حمایت از صلح و دموکراسی (یک سازمان غیردولتی انگلیسی) در گزارشی مشترک روز دوشنبه اعلام کردند که انگلیس باید به درخواست سازمان های بین المللی در متوقف کردن فروش سلاح به عربستان و امارات پاسخ بدهد.

در این گزارش آمده که بین سال های 2010 تا 2019 حدود 41 درصد از کل صادرات سلاح انگلیس را عربستان خریداری کرده و 19 درصد از واردات سلاح به عربستان توسط انگلیس صورت می‌گیرد.

طبق گزارش مذکور ،کمپین ضد تجارت اسلحه خبر داد که ارزش مجوزهای صادرات تولیدات نظامی انگلیس به عربستان سعودی از زمان آغاز بمباران یمن 5.4 میلیارد پوند معادل 7.20 میلیارد دلار تخمین زده شده است؛ اما ارزش واقعی آن کمتر از 16 میلیارد پوند معادل 21.30 میلیارد دلار نیست.

صادرات تجهیزات نظامی از شرکت های انگلیسی به عربستان شامل شامل جنگنده، بالگرد، پهپاد و تجهیزات به ارزش سه میلیارد پوند است و ارزش بمب، موشک و بمب‌های دستی نیز به 2.5 میلیارد پوند می‌رسد.

عربستان سرانجام حمله موشکی یمن به آرامکو را تایید کردیمن|ادامه حملات متجاوزان سعودی؛ توافق الحدیده 299 بار نقض شد

در این گزارش آمده که امارات متحده عربی به عنوان اصلی‌ترین همپیمان عربستان سعودی در جنگ ویرانگر یمن شاید حتی مشارکت نظامی بیشتری از این کشور در این جنگ داشته باشد ؛چرا که به نظر می رسد بیشترین تجاوزات هوایی در خط مقدم ائتلاف جنگی عربی ضد یمن متعلق به امارات است.

در این گزارش همچنین به تحقیقات « موسسه بین المللی پژوهش‌های صلح استکهلم» مبنی بر اینکه امارات در دو دهه گذشته سرمایه گذاری زیادی در ساخت سلاح به ویژه خودروهای زرهی و موشکی انجام داده و هشتمین واردکننده بزرگ سلاح در جهان از سال 2015 تا 2019 بوده، نیز اشاره شده است.

طبق گزارش این موسسه امارات متحده عربی یکی از بزرگترین مشتریان تسلیحاتی انگلیس به شمار می رود و ارزش کل مجوزهای صادرات تولیدات نظامی این کشور به امارات از زمان آغاز بمباران یمن 715 میلیون پوند برآورد شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار امارات اخبار عربستان سعودی اخبار یمن اخبار امارات اخبار عربستان سعودی اخبار یمن میلیارد پوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۷۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد

رئیس ارتش انگلیس با اشاره به ضعف دفاع اوکراین، اذعان کرد کی‌یف با «جنگ دشواری» در مقابل پیشروی‌ نیروهای روسیه قرار دارد.

به گزارش ایسنا، مسئله ضعف دفاع اوکراین توسط بسیاری از مقامات غربی و رسانه‌ها برجسته شده است و احتمال می‌رود حتی با وجود کمک‌های گسترده‌ای که از سوی غرب به خصوص آمریکا به اوکراین سرازیر می‌شود، این کشور نتواند در مقابل قدرت روسیه به پیروزی برسد.

«تونی راداکین»، رئیس ارتش انگلیس در گفت‌وگو با روزنامه فایننشال تایمز بیان کرد: «فضای غمگین و ناامید کننده‌ای دفاع اوکراین را احاطه کرده و این کشور با جنگ دشواری در مقابل پیشروی نیروهای روسیه مواجه شده است.»

وی گفت: غرب نسبت به توان دفاعی اوکراین بدبین است و برای کی یف سخت خواهد بود که جلوی حمله مسکو را بگیرد. روسیه حملات دوربرد موثرتری نسبت به سال گذشته انجام داده است.

این اظهارات رئیس ارتش انگلیس درحالی مطرح می‌شود که پیش از این بارها مقامات غربی و حتی اوکراینی اذعان کرده‌اند که روسیه در بسیاری از موارد چندین برابر از اوکراین جلوتر است؛ موضوعی بدیهی که رسانه‌های آمریکایی از جمله تلویزیون سی‌ان‌ان پیشتر به آن پرداخته‌اند.

روزنامه فایینشال تایمز می‌نویسد پس از ماه‌ها عدم قطعیت درباره استراتژی غرب در اوکراین، راداکین با خوشبینی تمام درباره موقعیتی صحبت می‌کند که تمام کشورهای ناتو دغدغه «خرج بیشتر پول» را دارند. اما حتی خود اوکراین هم شک دارد که آیا حجم جدیدی از کمک‌ها می‌تواند به ثبات موضع متزلزل‌شده‌اش کمک کند یا خیر.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • عفو بین‌الملل: آلمان ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند
  • درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • انتقاد شورای اروپایی و سازمان ملل از قانون ضد مهاجرتی انگلیس