Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:11:28 GMT

اتهام «شام غیرقانونی» برای نخست وزیر سابق ژاپن

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۷۸۶۷

اتهام «شام غیرقانونی» برای نخست وزیر سابق ژاپن

به گزارش ایرنا، کیودو روز سه شنبه به نقل از منابع مطلع گزارش کرد دفتر نخست وزیر سابق ژاپن «آبه شینزو» مظنون به پوشش هزینه غیرقانونی حدود ۸ میلیون ین (۷۷۰۰۰ دلار) برای شام هوادارانش آبه در زمان رهبری او است و به همین دلیل او با اتهام «نقض احتمالی قانون کنترل بودجه سیاسی» روبرو است.

دادستان های توکیو ،آبه را به دلیل پرداخت مبلغی به طور غیرقانونی برای شام سالانه هوادارانش در سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ در هتل های توکیو زیر سئوال برده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبه امروز سه شنبه به خبرنگاران گفت که دفتر او به طور کامل با تحقیقات همکاری دارد در این مرحله نمی توانم چیزی بیش از این بگویم.

گزارش حاکی است ۶۶۰ وکیل و محقق شکایتی را به دادستان‌های توکیو ارائه کرده و خواستار تحقیق در این رابطه شدند که آیا آبه و همکاران او با تأمین کمک هزینه شام طرفدارانش در جشن شکوفه های گیلاس قوانین بودجه را زیر پا گذاشته‌اند یا خیر؟.

همزمان رویترز با استناد به اظهارات یک منبع ناشناس گزارش داده است کمپین آبه بخشی از هزینه‌های مراسم شام طرفداران او را پرداخت کرده است.

بر اساس قانون، مقامات ژاپن از دادن هر چیزی به رأی‌دهندگان که می‌تواند به عنوان هدیه تعبیر شود، منع شده‌اند این قانون به قدری سخت‌گیرانه است که یک وزیر کابینه در سال ۲۰۱۴ به دلیل توزیع بادبزن‌های کاغذی میان طرفدارانش استعفا داد.

جشن شکوفه های گیلاس که به نام هانامی (Hanami) شناخته می شود یکی از سنت ها و جشن های دیرینه ژاپنی است که در طول بهار در سرتاسر ژاپن برگزار می شود.

«آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن شهریور سال جاری به دلیل ابتلا به بیماری روده از مسئولیتش استعفا کرد او در حالی که می توانست یک سال دیگر در این سمت بماند اعلام کرد بخاطر رسیدگی به وضعیت سلامتی خود از این سمت کناره گیری خواهد کرد آبه ۷ سال و ۸ ماه نخست وزیر ژاپن بود.

منبع: خبرگزاری رسمی کیودو نیوز برچسب‌ها تخلفات مالی ژاپن شینزو آبه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تخلفات مالی ژاپن شینزو آبه تخلفات مالی ژاپن شینزو آبه اخبار کنکور نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۷۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند قاچاق مواد مخدر در فرودگاه ژاپن

منابع خبری اعلام کردند ۶ نفر به اتهام پنهان کردن مواد مخدر در محموله‌های ماشین‌آلات وارداتی و قاچاق این مواد از مکزیک به ژاپن دستگیر شده‌اند.

به گزارش ایسنا، این منابع می‌گویند مقامات گمرک مواد محرک را در غلتک‌های تسمه نقاله کوچک وارداتی در فرودگاه بین‌المللی ناریتا پیدا کردند.

این ۶ نفر شامل یکی از اعضای ارشد یک باند یاکوزا وابسته به سندیکای سومیوشی‌کای هستند.

منابع تحقیقاتی می‌گویند بازداشت‌شدگان در ژوئن گذشته هم حدود ۱۵ کیلوگرم مواد مخدر محرک را برای مقاصد تجاری قاچاق کرده‌اند.

به گفته پلیس، ارزش خیابانی این محموله قاچاق ۹۴۰ میلیون یِن است.

بنابر گزارش شبکه تلویزیونی ان اچ کی، بازرسان به دخالت یک کارتل مواد مخدر مکزیکی در این نقل و انتقال مشکوک هستند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طالبان: مواد مخدر از برخی کشورها وارد افغانستان می‌شود! شیوع مصرف ماده مخدر چینی «فرانکشتاین» در آمریکا که فرد را به زامبی تبدیل می کند کشور همسایه ایران تولیدکننده عمده «شیشه» شد

دیگر خبرها

  • معاون وزیر دفاع روسیه به اتهام دریافت رشوه برکنار شد
  • رقابت پورماهانی در دور نخست کاپ جهانی شانگهای با کمانداری از ژاپن
  • بازداشت ۲ بازیکن لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است
  • نخست‌وزیر سابق فرانسه مجرم شناخته شد
  • واکنش باشگاه لیگ برتری: بازیکنان ما مجرم نیستند
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی؛ وزیر صنعت از دخالت‌های غیرقانونی در پارلمان بخش خصوصی دست بردارد
  • به اتهام تجاوز: دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در فرودگاه ژاپن