Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-06@16:10:15 GMT

اگر راکت‌های فضایی شفاف بودند+عکس

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۷۹۰۳

اگر راکت‌های فضایی شفاف بودند+عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، اخیرا انیمیشنی منتشر شده که چهار راکت فضایی شامل راکت افسانه‌ای سترن V، شاتل فضایی، فالکن هوی و SLS را پس از بلند شدن از روی زمین نشان داده و نرخ کم شدن سوخت و جدا شدن بوسترها را به تصویر می‌کشد.  
در این ویدیو هر رنگ نشانگر نوع خاصی از سوخت است. برای مثال رنگ قرمز نشانگر سوختی به نام RP-1 است که نوع پالایش شده نفت سفید یا همان کروزن بوده و خصوصیاتی شبیه سوخت هواپیماهای جت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیدروژن مایع (LH2) با رنگ زرد نمایش داده شده که یکی از رایج‌ترین سوخت‌های مصرفی توسط ناسا است. جالب اینکه هیدروژن مایع همانند خنک کننده عمل کرده و پیش از اکسیده شدن نازل موتور را خنک می‌کند. رنگ آبی نماینده اکسیژن مایع (LOX) است که اغلب از آن به عنوان اکسیدکننده هیدروژن مایع در موتور راکت‌های فضایی استفاده می شود.  
راکت غول پیکر ناسا به نام «سامانه پرتاب فضایی» یا SLS که از سال ۲۰۱۱ تاکنون در دست ساخت است، با ترکیب هیدروژن مایع و اکسیژن مایع قادر به تولید انرژی خواهد بود. این راکت به خاطر چگالی بسیار کم هیدروژن مایع به دو بوستر با سوخت جامد مجهز شده که در دو طرف آن نصب می‌شوند.
مرحله اول راکت فالکون هوی اسپیس اکس و همچنین سترن V از نسخه پالایش شده کروزن (رنگ قرمز) استفاده می‌کند و دقایقی پس از پرواز از راکت جدا می‌شود. جالب است بدانید سوزاندن کروزن به خاطر تولید مقادیر بالایی دی اکسید کربن تأثیر منفی قابل توجهی بر محیط زیست می‌گذارد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: راکت سوخت نفت فضا ناسا کربن هیدروژن مایع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۷۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه اصابت راکت‌ها به پایگاه کرم ابوسالم/ واکنش تصویری قسام

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، گردان‌های قسام پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در عملیاتی با حضور گروهان‌های قدس، نظامیان اشغالگر صهیونیست را در پایگاه نظامی کرم ابو سالم و اطراف آن با موشک‌های کوتاه برد ۱۱۴ میلیمتری رجوم هدف قرار داده است.

بنابر اذعان منابع عبری که تصاویر این حمله را منتشر کرده اند، عملیات قسام دو مرحله‌ای بوده و طی آن شماری از نظامیان صهیونیست نیز کشته و زخمی شده اند. این منابع تاکنون به هلاکت پنج نظامی اذعان کرده اند.



از سوی دیگر، دفتر رسانه‌ای گردان‌های قسام به عملیات امروز با انتشار تصویری از سامانه راکتی «رجوم» واکنش نشان داد که مزین به آیه‌ای از قرآن کریم نیز شده است.

کد خبر 6097497 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • شلیک ۷۰ راکت از لبنان به جولان اشغالی سوریه
  • فیلم/ راکت باران کریات سوراخه توسط حزب‌الله لبنان
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • از سامانه راکتی «رجوم» چه می‌دانیم؟ +عکس
  • از سامانه راکتی «رجوم» چه می‌دانیم؟/ +عکس
  • تصاویری از محل اصابت راکت‌های حزب‌الله به کریمات شمونه | ویدئو
  • لحظه اصابت راکت‌ها به پایگاه کرم ابوسالم/ واکنش تصویری قسام
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • قیمت روغن خوراکی امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد