Web Analytics Made Easy - Statcounter

جبرییل برادری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: کشت سبزی همه ساله از اوایل اسفند ماه آغاز و تا آذر ماه به طول می انجامد.

وی با بیان اینکه سبزی کاران شهرستان ری پنج دوره کشت سبزی از اسفند تا آذر ماه دارند، خاطرنشان کرد: این شهرستان به عنوان قطب کشت سبزی و صیفی استان تهران می باشد.

برادری ادامه داد: هم اکنون شهرستان ری یکهزار بهره بردار سبزی و صیفی در بخش ها کهریزک، مرکزی و قلعه نو دارد،

این مسئول با اشاره به اینکه کشت سبزی در شهرستان ری چهار هزار شغل مستقیم و هفت هزار شغل غیر مستقیم ایجاد کرده است، یادآور شد: در صورت توسعه کشت گلخانه ای و ایجاد صنایع تبدیلی و بسته بندی این آمار می تواند بالاتر هم برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در حدود ٣٠ درصد سبزی و صیفی تولید شده در شهرستان ری تبدیل به ضایعات می شود: ابراز کرد: ایجاد صنایع تبدیلی و بسته بندی سبزیجات و صیفی جات با توجه به نزدیکی بازار بزرگ مصرف تهران نیاز اصلی شهرستان ری است.

برادری در بخش دیگر سخنان خود به کشت سبزی و صیفی با آب های نامتعارف اشاره کرد و گفت: بازرسان جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت شهرستان ری تمامی اراضی کشاورزی سبزی و صیفی را زیر نظر دارند و با هرگونه آبیاری با آب نامتعارف برخورد قانونی صورت می گیرد.

وی یادآور شد: نوع آب سبزیجات و صیفی جات با توجه به اینکه به صورت خام مصرف می شوند در سلامت عمومی جامعه تأثیرگذار است از همین جهت نظارت دقیقی برآن اعمال می شود.  

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با ۲۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی، سالانه در حدود ۸۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی را تولید می کند.

این شهرستان دارای رتبه اول در تولید گندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید تخم مرغ در استان تهران را دارد.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی شهرستان ری صیفی جات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی شهرستان ری صیفی جات وزارت جهاد کشاورزی شهرستان ری صیفی جات اخبار کنکور سبزی و صیفی شهرستان ری صیفی جات کشت سبزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۸۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد آبیاری مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوارتیپ است

علی دیانتی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۸۰ درصد آبیاری مزارع سبزی و صیفی استان با نوارتیپ است، گفت: این نوار به فشار آب زیادی احتیاج ندارد و در مزارع دارای پستی و بلندی محدود نیز بدون نیاز به تسطیح زمین قابل استفاده است.

وی اضافه کرد: در این سیستم آبیاری، آب به منطقه‌ای که توسعه ریشه گیاه انجام شده به زمین داده می‌شود تا مساحت و عمق کوچکی از سطح خاک خیس شود که عدم رشد علف‌های هرز و جلوگیری از فرسایش خاک از مزایای حفاظت خاک در این سیستم می‌باشند.

دیانتی با اشاره به ضرورت استفاده از این سیستم آبیاری، افزود: از مهمترین مزایای آن قابلیت نصب نوارتیپ بر روی خاک، زیر خاک و یا حتی معلق، حمل و نقل راحت رول‌ها به دلیل سبکی و اتصالات ساده و ارزان قیمت با قابلیت کارگزاری ساده آنها به صورت دستی است.

وی ادامه داد: این روش را می‌توان در محصولاتی مانند گندم، جو، چغندرقند، ذرت، کلزا، گل کلم، کاهو، فلفل، پنبه، گوجه فرنگی، پیاز، خیار و همه محصولات زراعی که به شیوه کشت ردیفی هستند، استفاده کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به مزایای این طرح درصدد ترویج و جلب مشارکت هر چه بیشتر بهره‌برداران برای استفاده از نوارتیپ در تمامی کشت‌های بهاره هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • آبیاری ۸۰ درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ
  • آبیاری بیش از ۸۰ درصد کشت‌های سبزی و صیفی در آذربایجان غربی با سیستم نوار تیپ
  • ۸۰ درصد آبیاری مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوارتیپ است
  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • بارندگی‌ شدید موجب توقف برداشت مقطعی پیاز شد
  • برداشت ۹۶۰ تن سبزیجات برگی از گلخانه‌های خراسان جنوبی