Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» جلال رشیدی کوچی در مورد دستاوردهای سفر فراکسیون محیط زیست مجلس به استان هرمزگان، گفت: در این سفر که به همراه خانم رفیعی رئیس و برخی از اعضای فراکسیون به استان هرمزگان و شهرستان های بندرعباس و سیریک صورت گرفت اجرایی شدن تفاهم نامه ممنوعیت ۲ ساله صید ترال فانون ماهیان پیگیری شد.

عضو فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی افزود: براساس این تفاهم نامه از یکم آذرماه به مدت ۲ سال صید ترال فانوس ماهیان ممنوع اعلام شده و ما در سفر به هرمزگان به دنبال نظارت بر روند اجرایی این تفاهم نامه بودیم؛ این اقدام مجلس انقلابی رضایتمندی ۹۹ درصدی مردم و مسئولان را به دنبال داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی یادآور شد: بازدیدهایی از اسکه های مختلف داشتیم و در جمع مردم و صیادان در جریان مشکلات آن ها قرار گرفتیم و آن ها از آسیبی که به محیط زیست و منابع دریایی وارد شده بود بسیار گلایه مند و ناراحت بودند.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس در توقف صید ترال فانون ماهیان بسیار جدی است، افزود: همچنین نشستی را در استانداری با حضور بسیاری از دستگاه های نظارتی برگزار کردیم و در آن جا هم بر این مسئله تاکید شد.

رشیدی افزود: البته برخی از ترال داران هم نکاتی را مطرح کردند مبنی بر اینکه ما به تشویق سازمان شیلات سرمایه های خود را تبدیل به کشتی های صید ترال کردیم و با ممنوعیت ۲ ساله صید، از لحاظ اقتصادی و مالی با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد که قرار شد بررسی های لازم انجام شود و این کشتی ها با تغییر کاربری در مکانیزم صید بتوانند با مجوز شیلات به آب های فراسرزمینی و دور اعزام شوند تا بتوانند آنجا صید فانوس ماهی را در عمق ۲۰۰ متر به بالا انجام دهند البته این موضوع مستلزم بررسی است و هیچ مصوبه ای در این رابطه نداشتیم و در حد پیشنهاد بود که ترال داران آن را مطرح کردند.

رشیدی ادامه داد: نکته اساسی و مهم آنجاست که در چنین مواردی باید به گذشته نگاه کنیم که چرا بر اساس یک تصمیم و کارشناسی اشتباه چنین آسیبی به منابع طبیعی و زیست محیطی ما وارد شده که امروز همه متضرر شوند انتظار می رود اگر قرار است اقدام یا مجوزی یا قانونی مصوب شود همه جانبه باشد و همچنین گام موثر و مهمی که فراکسیون محیط زیست و مجلس یازدهم با همکاری قوه قضائیه برای احیای محیط زیست دریایی و کمک به مردم بومی و صیادان محلی که آسیب بسیار جدی دیدند اقدام مثبت و مستمر باشد.

عضو فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس افزود: برای همه ما جای سوال بوده که چه دست هایی پشت پرده این صید ترال است که دو قوه مقننه و قضائیه و همچنین رؤسای آن ها با تمامی توان ورود کردند تا بتوانند در برابر ۱۰۰ ترال دار بایستند و این مجوز را لغو کنند و در حال حاضر هم فشارهای بی شماری به نمایندگان وارد می شود و جای سوال دارد که این فشارها از کجا مدیریت می شود؛ به طور قطع این افراد نمی توانند به سادگی به این قدرت دست پیدا کنند و به نظر می رسد دست های پشت پرده و شاید برخی مسئولان آن ها را حمایت می کنند و منافع مشترکی با برخی از آن ها داشته باشند که امیدواریم که این اقدام مبارک و موثر باعث احیای منابع دریایی و محیط زیست و رونق کسب و کار صیادان محلی باشد

منبع: نماینده

کلیدواژه: صید عضو فراکسیون محیط زیست فراکسیون محیط زیست محیط زیست صید ترال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۸۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی پاکسازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تبریز طرح پاکسازی گسترده و خودجوش به مناسبت هفته سلامت و زمین پاک با هدف حمایت از پویش "امروز من، بدون کیسه پلاستیکی" اجرا شد.

رحمت الله کریم زاده اظهار کرد: پاکسازی اتوبان شهید کسایی اقدام مشترک بین مرکز بهداشت استان، حفاظت محیط زیست، شهرداری، هیأت‌های ورزش همگانی و گروه‌های دوستدار محیط زیست به انجام رسید.

وی هدف از این حرکت مشترک را تاکید بر لزوم توجه به زمین و آلودگی‌های ناشی از رهاسازی پسماند و زباله‌های پلاستیکی در محیط و فضاهای عمومی عنوان کرد که می‌تواند باعث به خطر انداختن سلامت جامعه و صدمات جبران ناپذیر به محیط زیست شود.

کریم زاده افزود: برگزاری این برنامه گسترده پاکسازی در حاشیه اتوبان شهید کسایی و محور اصلی مواصلاتی کلانشهر تبریز، تنها به منظور جمع آوری زباله نیست، بلکه حساس سازی و آموزش چهره به چهره با اولویت فرهنگ سازی برای جلوگیری از تولید زباله و پخش آن در طبیعت، رودخانه‌ها و محیط‌های شهری است.

کد خبر 6087462

دیگر خبرها

  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • جزییات طرح ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی پاکسازی شد
  • پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است
  • رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بیان کرد؛ نمره ضعیف کشور در برخی شاخص های محیط زیستی
  • اجرای مصوبه کاهش مصرف پلاستیک در قزوین
  • موزه فسیل مراغه‌، گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند
  • مصوبه کاهش مصرف پلاستیک اجرایی شد
  • صید ماهی در دریاچه سد زاینده‌‍رود ممنوع است