Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@18:02:41 GMT

جمع آوری ۵۵ میلیارد ریال صدقه در قزوین

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۸۳۱۶

جمع آوری ۵۵ میلیارد ریال صدقه در قزوین

فرهادی گفت: در هشت ماهه سال جاری ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان درآمد نقدی صدقات بوده که ان شاالله با روش های جدید الکترونیکی افزایش صدقات را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «فرزاد فرهادی» در نشست خبری که امروز (سه شنبه ۴ آذر) در سالن جلسات کمیته امداد قزوین برگزار شد، بیان کرد: ما در استان قزوین در هشت ماهه سال جاری ۷۵ میلیارد تومان درآمد داشتیم که این درآمدها نقدی، کالایی و از مراکز نیکوکاری بوده که نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد رشد را شاهد هستیم که این امر جای شکرگذاری دارد و باید از مردم استان تشکر کنیم که به کمیته امداد اعتماد کرده و کمک ها را تحویل این نهاد داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد قزوین ادامه داد: در استان یک هزار و ۴۸۲ یتیم و ۳ هزار ۲۵۰ نفر هم فرزندان محسنین داریم که ۲۹ هزار و ۴۰۰ نفر حامی این فرزندان هستند و کمک ها را به حساب ایتام و فرزندان محسنین واریز می کنند، ما در این حوزه عملکرد خوبی داشتیم به طوری که در مجموع کشوری جایگاه هشتم را به لحاظ سرانه ای که به این ایتام تعلق می گیرد داریم.

 

وی با اشاره به عملکرد کمیته امداد در حوزه جمع آوری صدقات عنوان کرد: ۱۲۰ هزار صندوق صدقه کوچک در سطح استان در بین خانواده ها و مغازه دارها توزیع کرده ایم و نزدیک به ۷ هزار و ۵۰۰ صندوق هم در سطح معابر و اماکن عمومی توزیع کرده ایم که از این طریق صدقات را جمع آوری و هزینه می کنیم.

 

فرهادی اعلام کرد: میانگین درآمد ماهانه صندوق های کوچک ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان، صندوق بزرگ ۴۴ هزار تومان و صندوق های صدقات واقع در اماکن عمومی ۲۹ هزار تومان است که در مجموع درآمد صدقات در سال جاری ۱۱ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

 

وی توضیح داد: بحث بیماری کرونا محدودیت هایی را ایجاد کرده و برای اینکه بتوانیم دغدغه مردم و خیران را کم کنیم، روش های جایگزین انتخاب شده که یک روش استفاده از کد مهربانی #۰۲۸*۸۸۷۷* است، روش دیگر ارسال عدد یک به سرشماره ۸۸۷۷ است و افراد از روزی ۱۰۰ تومان تا مبالغ بالاتر می توانند صدقه داشته باشند و همچنین شماره تلفن ۳۳۸۰۸ هم شماره دیگری برای پرداخت صدقه است.

 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد قزوین خاطر نشان کرد: اما اقدام دیگر کمیته امداد استفاده از دستگاه پُز اندرویدی است که اطلاعات تمامی مشترکان صندوق های صدقات در سامانه بارگذاری شده است و در این روش از سوی کمیته امداد فردی با استفاده از دستگاه به مشترک صندوق صدقات مراجعه کرده و فرایند تخلیه صندوق های صدقات انجام می شود.

 

وی تصریح کرد: با این دستگاه امکان ویرایش اطلاعات مشترکان هنگام مراجعه به منزل وجود دارد و بیشترین کاربرد این است که فرد خیر می تواند با کارت بانکی مبالغ صدقه خود را پرداخت کنند و دیگر نیاز نیست صدقه به صورت وجه نقد پرداخت شود.

 

فرهادی گفت: همچنین برای اولین بار در کشور صندوق صدقات هوشمند مبتنی بر NFC را بهره برداری کرده ایم و از مزایای این روش امنیت بالا، سرعت مطلوب و تسریع در فرایند پرداخت صدقه است و این کار به صورت پایلوت در قزوین انجام شده است.

 

وی تأکید کرد: با وجود استفاده از روش های الکترونیکی، صندوق های صدقات حذف نمی شوند و از روش های سنتی هم در کنار روش های جدید برای کمک به نیازمندان استفاده می شود.

 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد قزوین یادآور شد: در هشت ماهه سال جاری ۵ میلیارد تومان درآمد نقدی صدقات بوده و ۵۰۰ میلیون تومان هم صدقه در مراکز نیکوکاری استان جمع آوری شده است که ان شاالله با روش های جدید افزایش صدقات را داشته باشیم.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: روش های الکترونیکی پرداخت صدقه کمیته امداد کمیته امداد قزوین صندوق های صدقات جمع آوری سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۸۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ ۵ هزار و ۶۰۰ مددجوی کمیته امداد امام خمینی توانسته اند هم خود شاغل شوند و هم زمینه اشتغال دیگران را هم فراهم کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان همدان گفت: پارسال ۶۵۰۰ نفر آموزش‌های قالبیبافی سفالگری، منبت کاری، سبد بافی و. دیده اند.

رسول شیخی زاده افزود: پارسال ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی و خود کفایی به مدد جویان پرداخت شده است.

استاندار همدان هم در جشن توانمندسازی مددجویان کمیته امداد با بیان اینکه کار کمیته امداد در استان رضایت بخش است: گفت از همه توانمان برای مسکن مددجویان استفاده می‌کنیم.

علیرضا قاسمی فرزاد افزود: خودکفایی و یاری رساندن به جامعه هدف نهایی کمیته امداد است و ما با حمایت دائم از مددجویان زمینه توسعه کار و فعالیت آنها را فراهم کرده ایم.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی استان همدان هم در این مراسم گفت: با کار‌های زیربنایی و فرهنگ سازی ۸ هزار و ۲۰۰ دانش آموز مددجو رتبه‌های برتر آزمون سراسری را کسب کرده اند.

آقای صباغیان با اشاره به توانمند سازی همه جانبه، افزود: هفته گذشته ۳۳ هزار و ۸۶۳ مسکن ساخته و به مددجویان تحویل داده شده است و توانمند سازی مددجویان از طریق خودکفایی و اشتغالزایی همچنان ادامه دارد.

پارسال و با نیت توانمندسازی مددجویان ۱۰۰ هزار نفر با آموزش و دریافت تسهیلات خودکفا شدند.

دیگر خبرها

  • نشست کمیته جمع آوری کمک برای مردم غزه
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • برپایی اردوی جهادی پزشکی از سوی کمیته امداد شهر قدس
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان
  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها