Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: هم اکنون ۱۵۸ هزار دانش آموز معلول تحت حمایت‌های تحصیلی و مادی و مالی سازمان بهزیستی قرار دارند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، وحید قبادی دانا در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری با سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: در آستانه روزی جهانی افراد دارای معلولیت هستیم و باید این بزرگترین اقلیت دنیا را به رسمیت بشناسیم و حقوق آنها را در جوامع رعایت کنیم و به آنها احترام بگذاریم و شرایط لازم برای زندگی آنها را بدون تبعیض فراهم آوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: زندگی مستقل با رعایت شأن و همراه با مشارکت مدنی آنها در جامعه یکی از اهداف اصلی سازمان بهزیستی محسوب می‌شود. امروز گسترش مراکز شبانه روزی و مراکز نگهداری افراد دارای معلولیت فضیلتی برای جوامع محسوب نمی‌شود و باید میزان حضور آنها در جوامع افزایش یابد و این نشان دهنده شرایط مناسب زندگی افراد داری معلولیت است.

قبادی دانا اهتمام به دسترس پذیری، فراهم کردن شرایط مناسب حمل و نقل عمومی و مبلمان شهری را از دیگر اهداف سازمان بهزیستی برشمرد و گفت: در ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور این موارد پیگیری می‌شود. همچنین همکاری نزدیکی دو سازمان بهزیستی و سازمان آموزش و پرورش استثنایی وجود دارد و اخیرا نیز در آخرین جلسه ستاد هماهنگی  و پیگیری مناسب سازی کشور میزبان وزیر آموزش و پرورش بودیم و موارد خوبی نیز به تصویب رسید.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف این سازمان این است که افراد دارای معلولیت به اندازه کافی توانمند بشوند تا بتوانند زندگی مستقلی را داشته باشند و یکی از زمینه‌های توانمندسازی آنها مسئله تحصیل است که هم اکنون 158 هزار دانش آموز معلول تحت حمایت‌های تحصیلی و مادی و مالی سازمان بهزیستی قرار دارند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود:  در حوزه معیشتی 78 هزار دانش آموز تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند و تعدادی دیگر نیز از کمک هزینه‌های سازمان بهزیستی هر چند مختصر استفاده می‌کنند.

قبادی دانا گفت: همچنین بیش از 1600 مرکز غیردولتی برای این افراد راه اندازی شده و خدمت رسانی می‌کنند که بیش از 50 هزار نفر از دانش آموزان معلول از این مراکز استفاده می‌کنند. خدمت رسانی به معلولان که شریف ترین بندگان خدا هستند توفیق میخواهد و خوشحالیم خداوند این شرایط را برای ما فراهم کرده است و در آموزش و پرورش استثنایی نیز همین شرایط وجود دارد و قاعدتاً دعای خیر پدر و مادر برای خدمت رسانی به این افراد وجود داشته است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه دو سازمان بهزیستی و سازمان آموزش و پرورش استثنایی در حوزه‌های مشترکی برای معلولان فعالیت می‌کنند گفت: از قبل نیز این دو سازمان  همکاری داشته‌اند و امیدواریم با امضای این تفاهمنامه این شرایط استمرار و پررنگ تر شود. بر اساس آمارهایی که وجود دارد بخشی از دانش آموزان معلول امکان حضور در مدارس عادی را ندارند و در مدارس استثنایی تحصیل می کنند و باید شرایطی فراهم شود تا مدارس عادی نیز پذیرای دانش آموزان معلول باشند.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی مدرسه باغچهبان لازم بود اظهار کرد: امروزه نیز در دانشگاه آزاد واحدی تحت عنوان فرشتگان برای دانشجویان معلول راهاندازی شده است و مطلوب این است که افراد دارای معلولیت همانند سایر افراد بتوانند در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: این سازمان علاوه بر حمایت تحصیلی از دانشآموزان اقدام به پرداخت شهریه کامل این افراد در دانشگاه‌های غیردولتی کرده است که 12 هزار نفر دانشجویان از این تسهیلات بهرهمند هستند. علاوه بر اینکه 2 هزار دانشجو نیز در دانشگاه‌های دولتی از کمک هزینه تحصیلی سازمان بهزیستی برخوردار هستند که در هر ترم این کمک‌ها به حساب آنها واریز می‌شود.

جزئیات راه‌اندازی خط "1482 " برای ثبت شکایات و گزارشات بهزیستیدرخواست بهزیستی برای دریافت کیت رایگان تشخیص کرونا

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی رئیس سازمان بهزیستی کشور آموزش و پرورش استثنایی افراد دارای معلولیت بهزیستی قرار دارند هزار دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۸۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌ آموزی که فرشته نجات سه نفر شد

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان‌ گفت: یک دانش‌آموز نوجوان در لالی با اهدای اعضای بدن خود به سه نفر زندگی دوباره بخشید.

عبدالله حبیبی در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: "پارمیدا رضایی" دانش‌آموز دوره متوسط اول اهل شهرستان لالی بر اثر مرگ مغزی جان خود را از دست داد.

وی گفت: اعضای بدن این دانش‌آموز با رضایت خانواده به سه بیمار دیگر اهدا شد.

حبیبی با اشاره به اینکه این دانش‌آموز در مدرسه عفاف لالی تحصیل می‌کرد، اظهار کرد: اهدای عضو در بیمارستان گلستان اهواز انجام شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • قبولی ۱۶ دانش آموز سمپاد مناطق محروم در کنکور سال گذشته
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • دانش‌آموز دختر در لالی به ۳ نفر زندگی دوباره بخشید
  • دانش‌ آموزی که فرشته نجات سه نفر شد
  • مدرسه‌ای با یک معلم و یک دانش آموز
  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • تولید انبوه محصولات دانش‌بنیانی مورد حمایت وزارتخانه‌ها قرار گیرد