Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- گزارشگر تلویزیون الجزیره: جو بایدن بر اجرای وعده انتخاباتی اش در تشکیل کابینه متنوع با مشارکت زنان و اقلیت‌ها تاکید دارد .
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از تلویزیون الجزیره، جو بایدن نشان داد به وعده انتخاباتی اش درتشکیل کابینه متنوع با مشارکت زنان و اقلیت‌ها پایبند است.
آمال وناس گزارشگر شبکه تلویزیونی الجزیره، گفت: آنتونی بلینکن مدافع سرسخت اصل چندجانبه گرایی در روابط بین المللی و سیاست تشکیل ائتلاف‌های بین المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جو بایدن او را به طور رسمی برای برعهده گرفتن مسئولیت وزارت امور خارجه آمریکا انتخاب کرد. بلینکن 58 ساله همچنین یکی از مشاوران نزدیک بایدن است و در دوره باراک اوباما، معاون وزیر امور خارجه آمریکا بود.
بر اساس بیانیه تیم انتقالی بایدن، جیک سالیوان که یکی از نزدیکترین مشاوران هیلاری کلینتون بود، مشاور امنیت ملی کاخ سفید خواهد شد. ناظران پیش بینی می‌کنند بلینکن و سالیوان که دو دوست صمیمی هستند برای ایجاد مجدد پل همکاری با متحدان آمریکا تلاش کنند.
این دو نفر پیش از این به شدت به سیاست دونالد ترامپ مبتنی بر اصل اول آمریکا، حمله و تاکید کرده بودند این سیاست، فقط باعث منزوی شدن این کشور و ایجاد خلائی شد که دشمنان آمریکا آن را پر کردند.
در ادامه این گزارش آمده است: لیندا توماس-گرینفیلد دیپلمات با تجربه هم مسئولیت نماینده آمریکا در سازمان ملل را برعهده خواهد گرفت. بایدن پیش از این تصمیم گرفته بود این سمت را به کابینه بازگرداند و رتبه نماینده آمریکا را به رتبه وزیر ارتقا دهد. این موضوع در عمل به معنای آن است که گرینفیلد سیاه پوست، از رتبه وزیر برخوردار و در نشست‌های شورای امنیت ملی آمریکا شرکت خواهد کرد.
بایدن همچنین آلخاندرو (Alejandro) مایورکاس را به عنوان وزیر کشور انتخاب کرد که نخستین آمریکایی، لاتین تبار است که برای این سمت نامزد می‌شود.
آوریل هینز رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا خواهد شد و نخستین زنی خواهد بود که این مسئولیت را برعهده می‌گیرد. جان کری وزیر اسبق امور خارجه آمریکا هم نماینده ویژه بایدن در امور تغییرات آب و هوایی خواهد بود.
گزارشگر این شبکه خاطر نشان کرد: بنابراین بایدن منتظر اعلام نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری نماند و تصمیم گرفت اسامی کابینه اش را فاش کند که این گام حامل پیام‌های اطمینان بخش برای طرف‌های داخلی و خارجی است و نشان می‌دهد که همه تدابیر لازم را برای آمادگی اش در زمان انتقال قدرت در 20 ام ژانویه آینده، اتخاذ می‌کند. فهرست اسامی کابینه هم ثابت کرد که بایدن می‌تواند وعده هایش در تبلیغات انتخاباتی در مورد تشکیل کابینه متنوع با مشارکت زنان و اقلیت‌ها را عملی کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نقش پررنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۸۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز گفت که در صورت دستیابی به توافق درباره تبادل اسرا، انجام عملیات نظامی در رفح به تعویق می افتد.

این اظهارات کاتس در حالی بیان شد که گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی حماس، امروز ویدئویی را از دو اسیر صهیونیست منتشر کرد که طی آن این دو نفر هشدار دادند حملات نظامی اسرائیل به نوار غزه باعث آزادی ما نخواهد شد، بلکه جان ما را به خطر خواهد انداخت.

در پی انتشار این فیلم، خانواده‌های اسرای صهیونیست در نزد مقاومت فلسطین به کابینه رژیم صهیونیستی هشدار دادند که یورش به رفح به اسارت بیشتر صهیونیست‌ها یا مرگ آن‌ها در اسارت منجر خواهد شد و این رژیم بایستی بین یورش به رفح یا بازگرداندن اسرا یکی را انتخاب کند.

آن‌ها گفتند که کوتاهی کابینه در حق ربوده‌شدگان، جنایت کابینه علیه شهروندان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی: آزادی اسرای اسرائیلی مهم‌تر از حمله به رفح است
  • نظامیان صهیونیست: از دستور آمادگی برای حمله به رفح اطاعت نمی‌کنیم
  • وزیر اسرائیلی به نتانیاهو: به رفح حمله نکنی، کابینه‌ات ساقط می‌شود
  • جدیدترین موضع‌گیری لاپید درباره توافق با حماس
  • «لاپید»: اگر نخست‌وزیر بودم عملیات علیه رفح را لغو می‌کردم
  • وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود