Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی معاونت علمی‌و فناوری ریاست‌جمهوری،  شهریار خلیلی مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: با توجه به فناوری‌های جدید امنیتی که در دنیا در حال پیاده‌سازی است، این شرکت از نظر زیرساخت امن جزء چند شرکت اول ایران است که این تکنولوژی‌ها و سرویس‌های امنیتی را ارائه داده است.

افتا یا امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات نهادی وابسته به ریاست جمهوری است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از جمله خدمات ارائه شده از سوی این شرکت را طراحی و راه‌اندازی مراکز SOC دانست که مجوز آن را از افتای ریاست‌ جمهوری اخذ کرده‌اند و ادامه داد: همچنین مجوز پیاده‌سازی تیم پاسخ به رخدادهای امنیتی و مجوز نما را نیز از سازمان فناوری اطلاعات و افتا گرفته‌ایم.

نقش نظارتی افتای ریاست جمهوری نظارت بر حسن اجرای بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و راهکارهای ابلاغی، ممیزی سامانه‏ های مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS)، نظارت در اجرای طرح امن سازی زیرساخت‏ های حیاتی و  نظارت بر عملکرد آزمایشگاه‏ های ارزیابی امنیتی و شرکت‏ ها است.

خلیلی طراحی، اجرا و راهبری مراکز داده را از دیگر خدمات این شرکت عنوان کرد و یادآور شد: استفاده از مراکز داده (Data Center) نقش موثری در ساماندهی و یکپارچه‌سازی تجهیزات، اطلاعات و برنامه‌های کاربردی برای سازمان‌ها دارد و توجه به این مهم، استفاده بهینه از منابع در فضایی کاملا مطمئن و دارای قابلیت گسترش را برای سازمان‌ها به ارمغان می‌آورد.

به گفته وی، طراحی مراکز داده از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و نیازمند بررسی‌های دقیق و کارشناسانه و در نظر گرفتن فاکتورهای متعدد و خاص هر سازمان برای طراحی این مراکز است، شرکت با به‌کارگیری کارشناسان مجرب و باتوجه به توان تخصصی و کسب تجارب پروژه‌های پیشین، خدماتی را در زمینه طراحی، پیاده‌سازی و پشتیبانی مراکز داده ارائه می‌کند.

وی بیان کرد: امنیت اطلاعات و سرویس‌ها خدمت دیگر شرکت  است، بخش امنیت شرکت ما با هدف کمک به ایجاد شبکه‌هایی امـن و مطمئن، قسمت طـراحی و عملیات امنیت و نیز مشاوره و ممیـزی خود را راه‌اندازی کرده است، سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌های دولتی و خصوصی می‌توانند برای محک‌زنی امنیتی، شناسایی نقاط آسیب‌پذیر، تهدیدهای احتمالی و ارائه راه‌کارهای پوشش یا کاهش مخاطرات و تامین امنیت سرویس‌ها و شبکه از خدمات متخصصان و کارشناسان این شرکت بهره‌مند شوند.

شرکت دانش‌بنیان یا شرکت متمرکز بر دانش (به انگلیسی: Knowledge enterprise)، به شرکت‌هایی گفته می‌شود که دانش و فناوری، جزئی جدایی‌ناپذیر از دارایی آن‌ها باشد،  قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات در ایران برای دستیابی به اقتصاد دانش‌بنیان در آبان ۱۳۸۹  به تصویب مجلس رسید و از دهه ۹۰ به این سمت قوانین مربوط و زیرساخت های آن در کشور شکل گرفته و در حال اجرا است.

برچسب‌ها فناوری اطلاعات امنیت دانش‎ بنیان ‎ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فناوری اطلاعات امنیت دانش بنیان ها فناوری اطلاعات امنیت دانش بنیان ها اخبار کنکور دانش بنیان مراکز داده سرویس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۹۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه وزارت علوم برای افزایش ضریب نفوذ فناوری در صنایع سنتی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، سجاد محمد علی نژاد امروز در نشست خبری هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی گفت: شرکت های دانش بنیان نمونه عینی مشارکت مردم در اقتصاد هستند چون این شرکت ها عموما توسط دانش آموختگان و نخبگان ایجاد می شوند.

محمد علی نژاد، ایجاد کسب و کارهای مبتنی بر دانش و فناوری را کلیدی‌ترین رکن در ایجاد رشد پایداری اقتصادی دانست و گفت: از این رو قطعا ورود کسب و کارهای دانش‌بنیان موجب خواهد شد تا ارزش افزوده جدیدی به زنجیره تامین کشور اضافه شود.

وی اعلام کرد: تاکنون ۵۶ پارک فناوری در کشور راه‌اندازی شده است که در این موسسات تعداد ۲۵۰۰ شرکت فناور مستقر است و ۲۵۰۰ از این شرکت ها دانش بنیان هستند و وظیفه اصلی آنها توسعه فناوری است.

معاون نوآوری و فناوری وزیر علوم ادامه داد: امسال برنامه‌هایی را در حوزه توسعه و رشد اقتصاد دانش‌بنیان اتخاذ کرده‌ایم که یکی از آنها انتخاب برخی از پارک‌های فناوری به عنوان متولی توسعه زنجیره ارزش تامین راهبردی در حوزه های مشخص براساس آمایش سرزمین است.

وی تاکید کرد: با فعال شدن شرکت های دانش بنیان در زنجیره تامین محصولات و خدمات در استانها، جریان اقتصادی رونق خواهد گرفت و شرکت های جدیدی نیز ایجاد خواهد شد.

محمدعلی نژاد خاطرنشان کرد: همچنین رسوخ فناوری به صنایع سنتی از دیگر اقدامات در دستور کار ما است که در این راستا ۱۰ پارک علم و فناوری مامور این کار شده اند تا بازدهی بیشتر این صنایع و رشد دانش بنیان آنها را رقم بزنند.

وی با اشاره به برگزاری هجدهمین دوره جشنواره شیخ بهایی توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: این رویداد گامی در جهت توسعه و تقویت کسب‌وکارهای دانش‌بنیان است.

اختتامیه هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت ماه به میزبانی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار می شود.

کد خبر 6100392

دیگر خبرها

  • تأمین مالی و ریسک داخلی‌سازی در صنعت پتروشیمی پوشش داده می‌شود
  • واکنش کرملین به اتهام دخالت روسیه در سوءقصد به جان زلنسکی
  • برنامه وزارت علوم برای افزایش ضریب نفوذ فناوری در صنایع سنتی
  • تشخیص بیماری‌های خودایمنی با ۴ کیت دانش‌بنیان ایرانی
  • تشخیص بیماری‌های خودایمنی با ۴ کیت ساخته شده در یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی
  • ایجاد یک میلیون ظرفیت تولید موتورهای فوق کم‌مصرف با ارائه تسهیلات ۸۰۰ میلیاردی
  • مانوین چه فرصت‌هایی برای صنایع خلاق ایران ایجاد می‌کند؟
  • اوکراین مدعی خنثی سازی ترور زلنسکی شد
  • ایجاد سازمان‌های سرمایه‌گذاری مختص پارک‌های علم و فناوری
  • ایمن‌ترین پیام‌رسان‌های جهان/ چگونه امنیت پیام‌رسان‌ها را بالا ببریم؟