Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@08:22:38 GMT

تبدیل قرص به ربات با کمک یک یک اسپری مغناطیسی

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۹۲۴۳

تبدیل قرص به ربات با کمک یک یک اسپری مغناطیسی

محققان چینی اخیرا یک اسپری مغناطیسی توسعه داده‌اند که قادر است قرص‌ها را به ربات‌های متحرکی تبدیل کند که بتوان از آنها برای هدایت دارو در نقطه خاصی از بدن استفاده نمود.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، دانشمندان دانشگاه سیتی در هنگ کنگ اظهار کردند که این فناوری را با کمک پلی وینیل الکل، گلوتن و ذرات آهن ساخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اسپری "اسپری ام" نام دارد و قادر است روی جسم مورد نظر بچسبد و هنگامی که فعال شد اجازه می‌دهد تا شی مورد نظر با استفاده از یک میدان مغناطیسی راه برود ، بچرخد و بخزد. محققان پیش‌بینی می‌کنند که فناوری آنها می‌تواند برای قرص‌هایی که پزشکان قصد دارند آنها را به یک قسمت خاصی از بدن منتقل کنند مورد استفاده قرار گیرد.

دکتر "شن یاجینگ"(Shen Yajing) رهبر این مطالعه گفت: ایده ما این است که با قرار دادن لایه مغناطیسی مذکور ما بتوانیم هر قرصی را به یک ربات تبدیل کرده و حرکت آنها را کنترل کنیم. تمام مواد اولیه "اسپری ام"(M-spray) زیست سازگار هستند و پوشش رویی آن نیز در صورت از بین رفتن می‌تواند توسط بدن انسان جذب یا دفع شود.

در آزمایش این مطالعه محققان کپسول‌هایی را با اسپری مذکور پوشانده و آنها را به بدن خرگوش‌های بیهوش وارد کردند. با استفاده از فناوری تصویربرداری رادیولوژی، قرص‌ها هنگامی که درون بدن خرگوش بودند ردیابی شدند و محققان شاهد حل شدن پوشش و رسیدن کپسول به محل مورد نظر بودند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دارو ربات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۹۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربات اپتیموس در کارخانه تسلا مشغول به کار شد

دریافت 15 MB

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، در ویدئو مذکور پیشرفت عملکرد ربات که با شبکه عصبی آموزش دیده تا تصاویر ۲ بعدی دوربین ها و حسگرهای داده را بررسی کند، قابل مشاهده است. این امر به ربات اجازه می دهد به طور مستقیم حرکات متکی بر مفصل را انجام دهد.

این ویدئو فقط یک نمایش نیست و مقامات تسلا اعلام کرده اند هم اکنون چند ربات اپتیموس در کارخانه های این شرکت فعال هستند و به طور روزانه آزمایش می شوند و بهبود می یابند. آنها می توانند به راحتی در محیط های اداری برای مدتی طولانی و بدون هیچ حادثه ای جهت یابی کنند. هرچند هنوز سرعت فعالیت ربات ها کند است.

کد خبر 6098360 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • تلاش دانشگاه آزاد برای تبدیل‌شدن به مرکز مهارتی
  • ربات اپتیموس در کارخانه تسلا مشغول به کار شد
  • زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور ساخته شد
  • مرگ و زندگی ما به دست میدان مغناطیسی زمین است!
  • تجهیز ربات‌ها به «هوش طبیعی» ممکن شد
  • «آموزش، کنترل آسم را بهبود می‌دهد»؛ شعار راهبردی روز جهانی آسم در سال ۲۰۲۴
  • آب به باتری کم مصرف تبدیل شد!
  • پوست الکترونیک کشسانی که حس لامسه به روبات‌ها می‌دهد
  • دنیای فیزیک در آستانه یافتن تک‌قطبی‌های مغناطیسی؟
  • ۱۲ کشته و زخمی به علت انفجار در ایالت بلوچستان پاکستان