Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@22:25:40 GMT

برخورد شدید با سودجویان بازار

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۰۳۵۳

برخورد شدید با سودجویان بازار

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله حقیقی ظهر سه شنبه در کارگروه تنظیم بازار استان با انتقاد از رفتار برخی از اصناف بخصوص صنف نانوایان، تاکید کرد: در صورت تداوم سودجویی و تلاش برای التهاب آفرینی برخی از اعضای اصناف استان با آنها برخورد شدید صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه برخی از روسای اصناف با بیان مطلب غیرواقع در فضای مجازی اقدام به التهاب آفزینی در جامعه، افزود: هیچ مسامحه‌ای با تخطی کنندگان از نرخ‌های مصوب کالاها در این استان وجود نخواهد داشت و با متخلفان برخورد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار زنجان با انتقاد از رفتار غیراخلاقی و سودجویانه برخی نانوایی های استان زنجان در زمینه التهاب آفرینی در جامعه و امتناع از پخت نان به بهانه نبود آرد، گفت: مسئولان ذیربط استانی طی ۴۸ ساعت نیاز آرد نانوایی‌ها را احصا، در صورت مشکلات احتمالی، آرد مورد نیاز نانوایی‌ها تامین و سوء‌استفاده‌کنندگان را شناسایی و به نهادهای امنیتی معرفی کنند.

حقیقی با تاکید بر اینکه هر نانوایی که به شایعه دست می‌زند باید شناسایی شود، افزود: دولت با سوبسید آرد را در اختیار نانواها قرار می‌دهد تا تبدیل به نان شده و در سفره مردم قرار گیرد نه اینکه فروخته شود. مسئولان باید سوء‌استفاده‌کنندگان را شناسایی و اسامی را در اختیار نهادهای امنیتی قرار دهند.

وی با بیان اینکه شرایط موجود در بازار و شرایط خاص کشور به دلیل بیمارزی کرونا رفع خواهد د، ادامه داد: این شرایط چند روز دیگر تمام می شود و ما اجازه سواستفاده را به کسی نمی دهیم و اگر کسی بخواهد از وضعیت حاکم سو استفاده کند به حتم با او برخورد می شود.

استاندار زنجان برلزوم ورود دقیق و عملیاتی به رفع مشکلات بازار تاکید کرد و با بیان اینکه در شرایط کنونی انتظار از مدیران این است که برای حل مشکلات مردم و ایجاد آرامش در جامعه در میدان باشند، گفت: همه دستگاه ها و نهادها باید برای رفع مشکلات جامعه در کنار هم باشند و مانع از سوء استفاده تعدای سودجو باشند و اگر مدیران در میدان عمل باشند خیلی از مسائل و مشکلات حل خواهد شد.

حقیقی افزود: در تامین کالاهای اساسی همچون گوشت مرغ، روغن و آرد در استان وجود ندارد و باید اطلاع رسانی لازم در این خصوص صورت گیرد، مدیران باید در مصاحبه با رسانه ها با مردم صحبت کنند تا شهروندان در جریان امور قرار گیرند و نگرانی نداشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم همکاری اصناف با دستگاه‌های اجرایی برای تنظیم بازار و برخورد قانونی با سوء‌استفاده‌کنندگان گفت: فروش گوشت مرغ قطعه‌بندی شده به هر قیمتی قابل قبول نیست. قطعه‌بندی نیز سقف قیمتی دارد. ما مرغ را تنظیم نکرده‌ایم که برخی از افراد به هر قیمتی که دلشان خواست آن را تحویل مشتری دهند.

استاندار زنجان از سپاه زنجان در تامین روغن موردنیاز مردم قدردانی کرد و گفت: سپاه به منظور جلوگیری از افزایش قیمت روغن خوراکی، نسبت به حمل رایگان محموله روغن از مبدا تا زنجان اقدام کرد تا روغن‌ها بدون احتساب هزینه حمل به دست مردم برسد.

حقیقی با بیان اینکه انتظار حداقلی‌مان از اصناف، رعایت قانون است، افزود: اقدامات صورت گرفته برای کنترل بازار و تامین اقلام اساسی مردم از گوشت مرغ، روغن گرفته تا مواد ضدعفونی کننده و ماسک برای مردم تشریح کنند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه امسال و در سال‌های گذشته در بحث تنظیم بازاری اقلامی نظیر گوشت مرغ، استان زنجان نرخ مرغ را به نرخ مصوب نگه داشته است، گفت: زنجان از آن دست استان‌هایی است که مصوبات را اجرا کرده است، این استان شایسته تشویق است. ضروری است در این زمینه نامه‌های مربوطه در قالب ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته در بحث تنظیم بازار مرغ و عرضه این کالا با نرخ مصوب کشوری به وزارت‌خانه مربوطه اعم از صمت، جهاد کشاورزی، وزارت کشور و معاون اول رئیس جمهور ارسال شود.

حقیقی افزود: در شرایطی قرار گرفته‌ایم که باید مقاومت کنیم، مقاومت هم هزینه دارد. ما مدیران، نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم که بهترین جوانان و سرمایه‌ها برای پایدار ماندن آن به شهادت رسیده‌اند. در مسیر خدمت به این نظام و مردم باید مسئولانه کار کرده و لازم باشد جانمان را هم فدا کنیم.

کد خبر 5079651

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری زنجان تخلفات صنفی فتح الله حقیقی ویروس کرونا محدودیت های کرونایی هفته بسیج شیوع کرونا کرمانشاه شیراز آمار کرونا بارش باران گرگان بوشهر بسیج ستاد ملی مقابله با کرونا بارش برف شهرستان کرج استاندار زنجان سوء استفاده تنظیم بازار گوشت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۰۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | هشدار جدی و مهم هواشناسی به مردم؛ بارش باران شدید در راه است

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901608

دیگر خبرها

  • محکومیت برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان مدافع غزه
  • اطمینان دستگاه قضا به مردم برای برخورد با مفسدین گردن کلفت
  • واکنش سردار شریف به برخورد حاکمان آمریکا با دانشجویان معترض
  • ارائه خدمات جهادی موجب افزایش رضایتمندی مردم می‌شود
  • انتخابات مهم‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی است
  • جلوگیری از درج آگهی جعلی مسکن/ کنترل بازار با مالیات
  • دیگر تخم مرغ را در روغن سرخ نکنید (فیلم)
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۱۲ اردیبشهت ۱۴۰۳
  • فیلم| هشدار جدی و مهم هواشناسی به مردم؛ بارش باران شدید در راه است
  • ببینید | هشدار جدی و مهم هواشناسی به مردم؛ بارش باران شدید در راه است