Web Analytics Made Easy - Statcounter

سند تفاهم‌نامه هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و دولت قطر به امضای روسای کمیسیون مشترک دو کشور رسید.

به‌گزارش ایسنا، این سند تفاهم‌نامه هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و دولت قطر بین رضا اردکانیان و احمد الکواری روسای ایرانی و قطری کمیسیون مشترک دو کشور، در شهر اصفهان امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تفاهم‌نامه در ۱۴ حوزه تشکیل کارگروه مشترک تجاری بین دو کشور، تأسیس مراکز تجاری بین بخش‌های خصوصی دو کشور، استقرار وابسته بازرگانی در سفارتخانه‌های دو کشور در تهران و دوحه، استفاده از بندرگاه‌های دو کشور برای توسعه صادرات و واردات کالا، همکاری اتاق‌های بازرگانی و تشویق بخش خصوصی دو کشور برای سرمایه‌گذاری مشترک و همچنین بررسی راهکارهای مناسب برای تسهیل این توافق، توافقات سودمند برای توسعه همکاری‌ها در حوزه های برق، آب و فاضلاب و گاز است.

توافقات سودمند در ارتباط با توسعه همکاری‌ها در زمینه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از جمله برگزاری هفته فرهنگی و ترویج صنایع و هنرهای سنتی در اصفهان، همکاری در زمینه تولید نیازمندی‌های دارویی و تجهیزات پزشکی طرف قطری در ایران و تشویق بخش خصوصی دو کشور در این زمینه، توافق برای امضای یک سند همکاری در حوزه آموزش عالی و پژوهش‌های علمی، توافق برای استفاده طرف قطری از امکانات بندری و راه آهن ایران برای ترانزیت و حمل کالا از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

از سایر مفاد این تفاهم‌نامه می‌توان به توافقات گسترده در زمینه ارتباطات‌، فن‌آوری اطلاعات و حفاظت و تعمیر کابل‌های فیبر نوری (زیردریایی)، توافقات در زمینه کشاورزی شامل استفاده از تجربیات و دانش فنی در حوزه های زراعی، دامی و شیلات، توافقات در زمینه محیط زیست و استفاده از تجربیات و دانش ایران در این حوزه‌ها، توافق در زمینه اعزام نیروی کار ایران به قطر و تشکیل کارگروه مشترکی برای این منظور و توافق برای انعقاد و موافقت نامه معاضدت حقوقی دوجانبه اشاره کرد.

در این اجلاس یک روزه، هیئت قطری متشکل از وزیر تجارت و صنایع دولت قطر و رئیس قطری کمیسیون مشترک، سفیر قطر در تهران، شیخ خلیفه بن جاسم آل ثانی رئیس اتاق بازرگانی قطر و نمایندگان ذی‌ربط حضور داشتند.

همچنین از سمت ایران در این اجلاس رضا اردکانیان وزیر نیرو و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی و نمایندگانی از وزارتخانه‌های امور خارجه، اقتصاد و دارایی، صمت و نمایندگانی از بخش خصوصی نیز حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، نمایندگان دستگاه‌های ایرانی و قطری برای برگزاری این دوره از اجلاس بالغ بر یک ماه جلسات کارشناسی متعدد به صورت مجازی برگزار کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امضای تفاهم نامه کمیسیون مشترک تفاهم نامه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۰۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند

تفاهم نامه اجرای طرح فیبر رسانی به منازل و کسب و کار‌ها بین شهرداری بیرجند و شرکت شاتل به عنوان مجری با حضور معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و استاندار خراسان جنوبی به امضا رسید.

تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها (FTTX) را مهدی بهترین شهردار بیرجند و محمدحسن شانه ساززاده رئیس هیأت مدیره شاتل به عنوان شرکت مجری امضا کردند.

براساس این تفاهم‌نامه شبکه فیبر نوری به طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر شامل خیابان‌های اصلی، فرعی و کوچه‌ها اجرا شده و بستر اتصال ۶۵ هزار پورت برای استفاده مشترکان خانگی و تجاری در بیرجند فراهم خواهد شد.

ارزش سرمـایه گذاری این طرح که شهرداری بیرجند با شرکت شاتل قراداد همکاری آن را امضا کرده، حدود هزار میلیارد ریال است.

بیشتر بخوانید

فیبر نوری به روستا‌ها می‌رسد

اجرای فیبر نوری پیش نیاز هر شهر هوشمند است که امکان استفاده شهروندان از اینترنت پرسرعت خانگی و فناوری‌های نوین مرتبط با آن را به عنوان پیش نیاز تعامل مستقیم با جامعه، ارتقاء کیفیت عملکرد، کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه منابع را فراهم می‌کند.

شانه ساززاده رئیس هیأت مدیره شاتل در این آیین گفت: همه عزم خود را به کار می‌گیریم که طرح فیبر نوری شهر بیرجند را طی چند ماه آینده به اتمام برسانیم.

او افزود: برای سرعت کار درخواست صدور مجوز ایجاد کارگاه‌های همزمان را داریم.

بهترین شهردار بیرجند نیز گفت: امروز عملیات اجرایی طرح فیبر نوری منازل و کسب و کار‌های بیرجند با مشارکت شرکت شاتل و شهرداری با حجم قرارداد هزار میلیارد ریال آغاز شد؛ اگرچه سیما و منظر شهری مخدوش می‌شود، اما همه توان خود را در زمینه خدمات ارتباطی مطلوب به شهروندان بکار گرفته‌ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های مشترک میان ایران و سریلانکا
  • دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و اتکا افتتاح شد
  • هدفگذاری تهران_اسلام آباد برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری 
  • همکاری ایران و پاکستان در بخش دام
  • امضای سند همکاری مشترک بین ایران و پاکستان زمینه‌ساز ارتقاء روابط خواهد بود