Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رسانه‌های عبری زبان ضمن اعلام اینکه ولیعهد عربستان با هدف ارزیابی واکنش‌ها با انتشار خبر دیدار خود با نتانیاهو موافقت کرد، تاکید کردند، این اولین دیدار آن دو نبوده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، روزنامه عبری زبان "یسرائیل هیوم" نوشت، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان با هدف بررسی واکنش‌ها در این کشور و در سطح جهان عرب با انتشار خبر دیدار خود با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این روزنامه به نقل از یک منبع مرتبط با مسؤولان عالی رتبه عربستانی اعلام کرد، دیدار نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ولیعهد عربستان اولین دیدار آن دو نبوده و مشابه این دیدارها به تازگی انجام شده‌اند و شرکت‌کنندگان در این نشست با انتشار جزئیات آن موافقت کردند تا پیام‌هایی را به دولت جدید آمریکا منتقل کنند.
شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به نقل از یک منبع سیاسی برجسته این رژیم گزارش داد: عربستانی‌ها اعلام کردند که هنوز برای عادی‌سازی با "اسرائیل" آماده نیستند.
همزمان برخی رسانه‌های عبری زبان نیز به نقل از نتانیاهو اعلام کردند: "هر گزارش نادرست در رسانه‌ها درباره نشست‌های محرمانه را باور نکنید".
این رسانه‌ها احتمال دادند، "چه بسا این اظهارات نتانیاهو در واقع تلاشی برای برداشتن گامی به عقب به دلیل نارضایتی عربستان از انتشار اطلاعات درباره این این دیدار است".
شبکه عبری زبان "کان" نیز گزارش داد: برخی مسؤولان برجسته اسرائیل انتظار داشتند به زودی پیشرفت مهمی در رابطه با عربستان رخ دهد اما آنگونه که از اظهارات یک منبع اسرائیلی متوجه شدیم، با وجود روابط گرم و نیز این دیدار استثنایی پیش‌بینی نمی‌شود پیشرفتی در مسیر توافق با عربستان همانند امارات و بحرین حاصل شود.
"کان" به نقل از این منبع اسرائیلی اعلام کرد، " این دیدار موجب پیشرفتی به سوی توافق با عربستان نمی‌شود، این توافق هرگز به سرعت رخ نخواهد داد، واکنش‌ها در عربستان نشان‌ می‌دهد پایگاه‌های موجود در این کشور به دو گروه حامی آغاز روابط نزدیک با "اسرائیل" و گروه مخالف این مساله تقسیم می‌شوند".
"کان" افزود: این اولین دیدار نتانیاهو با برخی مسؤولان عالی رتبه عربستانی نبود بلکه تنها اولین باری بود که خبر آن چند ساعت پس از فرود هواپیمای نتانیاهو در"اسرائیل" به سرعت در رسانه‌ها منتشر شد.  
این شبکه عبری زبان در ادامه مدعی شد: "جبهه اسرائیل با عربستان و دیگر کشورهای عربی می‌تواند طرح بایدن برای بازگشت به توافق هسته‌ای سابق با ایران را تغییر دهد".
همچنین شاؤول ینای، کارشناس مسایل تاریخ خاورمیانه در این رابطه مدعی شد: "از جمله فواید عادی‌سازی با عربستان امکان تشکیل جبهه‌ای یکپارچه علیه تهدید ایران است، همچنین این عادی‌سازی جایگاه عربستان را تقویت می‌کند".
رسانه‌های عبری زبان فاش کردند، نتانیاهو عصر یکشنبه از فرودگاه بن گوریون سفر مخفیانه‌ای به عربستان داشته است، در این سفر رئیس موساد نیز او را همراهی کرده و آنها در شهر نیوم عربستان همراه با مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا دیدار سه‌جانبه‌ای با بن سلمان داشته‌اند.
در مقابل فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان روز دوشنبه در توییتی خبرهای منتشر شده از دیدار بن سلمان با برخی مسؤولان اسرائیلی را تکذیب کرد.
محمود الزهار، از فرماندهان جنبش حماس در گفتگو با شبکه خبری المیادین درباره این سف نتانیاهو اظهار کرد: سفر نخست وزیر رژیم اشغالگر اسرائیل در واقع نشانه تمایزی در تاریخ اعراب و مسلمانان است.
الزهار با اشاره به اینکه نتانیاهو هرگز از همرمانی سفر خود به عربستان با حمله راکتی به جده خرسند نخواهد بود، گفت: این اتفاق به تنهایی بسیار مهم است و اهمیت آن هم در این است که مقاومت می‌تواند اشغالگر را هر کجا که باشد، هدف قرار دهد.
عبد الوهاب المحبشی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز گفت: عادی‌سازی عربستان با "اسرائیل" قدیمی است و در گذشته پنهانی بوده و اکنون علنی شده است.
نیروهای یمنی ظرف 48 ساعت دو دستاورد داشتند، اولی کنترل یافتن آنها بر پایگاه استراتژیک ماس بود و دومی بمباران یکی از تاسیسات شرکت آرامکو واقع در جده همزمان با سفر نتانیاهو به عربستان بود که برای اولین بار با یک موشک هدایت شونده جدید به نام "قدس2" هدف قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دیدار بن سلمان عادی سازی عبری زبان رسانه ها بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۰۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!

عصر ایران - رضا نصری در کانال تلگرامی اش نوشت:

احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو و برخی مقامات ارشد سیاسی و نظامی اسرائیل توسط دادگاه کیفری بین‌المللی بالا گرفته است‌ که بدون تردید هزینه حقوقی و سیاسی بی سابقه‌ای برای اسرائیل در پی خواهد داشت.

از طرف دیگر، توجه رسانه‌های جهان معطوف به «گورهای دسته‌جمعی» در غزه شده و لازم است این توجه استمرار داشته باشد. در کنار این‌ موارد، دانشگاه‌های آمریکا در اقدامی کم‌نظیر علیه اسرائیل طغیان کرده‌اند و فضایی در داخل آمریکا پدید آورده‌اند که از جنگ ویتنام تا کنون سابقه نداشته است. علاوه بر این‌ها، فاجعه انسانی دیگری در رفح در کمین است که نیازمند توجه کامل رسانه‌ایست.

در چنین فضایی، آرزوی اسرائیل انحراف افکار عمومی آمریکا و اروپا به سمت ایران است و این قابلیت را نیز دارد تا با اهرم‌های رسانه‌ای‌اش تا حدود قابل ملاحظه‌ای ایران را در کانون توجهات قرار دهد! 

برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: یادداشت رضا نصری درباره قطعنامه اخیر مجمع عمومی و چند نمونه تاریخی رضا نصری، حقوقدان: «لاهه» طرفین را به مذاکره برای تعیین مبلغ خسارت فراخوانده/ ایران می‌تواند دولت آمریکا را به گفت‌وگوی مستقیم دعوت کند/ اگر واشنگتن بپذیرد، کار بزرگی انجام شده؛ اگر هم رد کند، یک امتیاز سیاسی برای ایران است

دیگر خبرها

  • رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • پادشاه عربستان بستری شد
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • اسیر بعدی اسرائیلی که نتانیاهو می‌کشد کیست؟
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • رسانه عبری زبان: کشورهای عربی مانع تلاش ترکیه برای ورود به پرونده غزه شدند