Web Analytics Made Easy - Statcounter

پسرانی برای آینده موضوع قسمت پنجم پدران و پسران فوتبالی ایران است. در این قسمت به پسرانی می پردازیم که فرصتی طلایی برای استفاده از تجربیات پدران خود در فوتبال ایران دارند

اکثر فوتبالیست ها در کودکی زندگی سختی داشتند. با نگاه به زندگی برخی از فوتبالیست های بزرگ در می یابیم گاهی برای رسیدن به آرزوهای خود باید از خیلی لذت های زندگی دست کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال در این مطلب به سراغ این نوع فوتبالیست ها نمی رویم بلکه قصد داریم به بررسی پسرانی بپردازیم که از وجود یک مربی سختی کشیده و پرتلاش کنار خود بهره می برند. نام این مربی اختصاصی، پدر است. 

به گزارش طرفداری، شاید این جمله کلیشه ای باشد اما هیچ فردی در دنیا دلسوزتر و نگران تر از پدر و مادر نیست. پدران همیشه می خواهند فرزندان خود را به دور از سختی هایی که خودشان در کودکی کشیده اند، بزرگ کنند. این موضوع البته می تواند نتیجه چندان خوبی در پی نداشته باشد اما همان طور که در مطالب پیشین خواندید، برخی از پسرهای فوتبالی توانستند راه پدر خود را در فوتبال ادامه دهند و حتی برخی از آنها از پدرشان موفق تر شدند.

پسرانی برای آینده اما تفاوت زیادی با مطالب قبلی که منتشر کرده ایم دارد. این پسران در حالی که از وجود پدر خود بهره می برند، سختی نکشیده اند و نمی دانند دست فروشی، رفتگری، کارگری و ... چه معنا و مفهومی دارد.

در سلسله مطالب پدر و پسرهای فوتبالی به سراغ چند نمونه از پسرانی رفتیم که شاید بتوانند همانند پدر خود، داخل مستطیل سبز بدرخشند. پسرانی که شاید استعداد ذاتی پدران شان را به ارث برده باشند.

 

علیرضا بیرانوند و طاها بیرانوند

همه می دانیم علیرضا بیرانوند برای رسیدن به این جایگاه و درخشش در این سطح، چه سختی هایی کشیده است. علیرضا بیرانوند به گفته خودش بدون اطلاع از خانواده اش به تهران آمد تا رویایش را دنبال کند. او در رده جوانان کار خود را آغاز کرد و حتی جای خوابی در تهران نداشت! علیرضا بیرانوند همزمان با تمرینات فوتبالش، به دلیل نداشتن جای خواب و ... انواع و اقسام کارها را انجام داد، از کار کردن در کارواش تا فست فود... بیرانوند در سال 1390 به بزرگسالان نفت پیوست. او بعد از سپری کردن 5 سال در نفت، در سال 95 به پرسپولیس پیوست و توانست به همراه سرخپوشان قهرمانی های متعددی کسب کند و تبدیل به انتخاب اول سرمربی تیم ملی ایران برای حفاظت از درواره تیم ملی شود. علیرضا برای رسیدن به آرزوهایش سختی های زیادی را به جان خرید تا به آرزویش برسد. نقطه اوج فوتبال علیرضا بیرانوند را همه می دانید! چطوری کریس!؟ علیرضا بیرانوند با غرور خاص خودش پنالتی بهترین بازیکن جهان را در مهم ترین تورنومنت جهان مهار کرد.

طاها بیرانوند اما کار سختی برای علیرضا بیرانوند شدن دارد! طاها بیرانوند 8 سال دارد و هم اکنون کنار پدرش در بلژیک است، تصور کنید علیرضا در سن طاها کجا و در چه شرایطی زندگی می کرد! طاها البته بهترین الگوی زندگی اش را همیشه کنار خود دارد. او هم اکنون با پدرش به طور جدی تمرینات دروازه بانی انجام می دهد. علیرضا بیرانوند در جشن تولد شش سالگی طاها درباره او گفت:

قرار است پسرم طا‌ها در آینده جای من را در تیم ملی و پرسپولیس بگیرد! (با صدای بلند می ‌خندد)

باید منتظر باشیم تا ببینیم طاها بیرانوند گلر اول تیم می شود یا نه. شاید طاها بیرانوند سال ها بعد پنالتی کریستیانو جونیور را مهار کند! هیچ چیزی بعید نیست.

رضا عنایتی و معین عنایتی

رضا عنایتی یکی از گلزن ترین مهاجمان تاریخ ایران است. عنایتی با وجود به دنیا آمدن در خانواده ای پرجمعیت، رویایش را دنبال کرد. عنایتی تمام دوران زندگی اش را کار کرد و کار کرد و خیلی اتفاقی سر از فوتبال در آورد. رضا فوتبال خود را به طور رسمی از ابومسلم مشهد آغاز کرد. مهاجم کارکشته مشهدی پس از 3 سال به استقلال رفت و به یکی از جاودانه ترین مهاجمان تاریخ آبی پوشان تبدیل شد. عنایتی در سه مقطع در استقلال بازی کرد. همان طور که می دانید رضا عنایتی با 147 گل زده رکورد دار بیشترین گل زده در تاریخ لیگ برتر را دارد.

معین عنایتی متولد سال 1380 با الگو گرفتن از پدرش تمرینات خود را پیگیری می کند. جالب است بدانید معین عنایتی یکی از آینده دارترین مهاجمان ایران است. معین هم اکنون در امیدهای استقلال و زیر نظر آرش برهانی تمرین می کند. بی شک در سال های آینده از معین عنایتی و درخشش هایش بیشتر خواهیم شنید. البته رضا سه پسر دیگر هم دارد و به قول خودش می تواند یک تیم فوتسال تشکیل بدهد.

علی کریمی و هاوش کریمی

17 آبان 1357 روز تولد جادوگر فوتبال ایران و یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران است. علی کریمی به قدری در دوران بازی اش درخشید که هنوز هیچ یک از فوتبال دوستان و طرفداران پرسپولیس یا تیم های رقیب بازی های او را از یاد نبرده اند. علی کریمی فوتبال خود را از جوانان سایپا و نفت شروع کرد و در سال 1373 به جوانان فتح پیوست و در سال 1375 به بزرگسالان فتح راه پیدا کرد. جادوگر فوتبال ایران در مسابقات فوتسال جام رمضان در مسابقه فینال درخشید و نامش سر زبان ها افتاد. او در سال 1377 توسط امیر عابدینی به پرسپولیس آمد و شماره هشت ماندگار سرخپوشان پایتخت لقب گرفت. علی کریمی چه در سطح باشگاه و چه در سطح ملی درخشید و به یکی از بهترین لژیونرهای تاریخ ایران تبدیل شد. هشت مونیخ لقب دیگر علی کریمی است.

هاوش کریمی اما برعکس پدرش، فوتبالش را در ایران پیگیری نکرد. هاوش با مهاجرت به کانادا در آکادمی های مطرح این کشور به فعالیت می پردازد. هاوش کار سختی برای علی کریمی شدن دارد. می دانیم فوتبال ایران برای ظهور یک جادوگر دیگر باید خیلی صبر کند اما چه کسی بهتر از پسر خود جادوگر برای جانشینی اش!؟

فرهاد مجیدی و امیر بردیا مجیدی

فرهاد مجیدی مهاجم گلزن و محبوب استقلالی ها، یک گلزن بالفطره درفوتبال ایران بود. او فوتبال خود را از صنایع پارچین آغاز کرد و بعد از عضویت در جوانان کشاورز و بهمن کرج، به بزرگسالان بهمن پیوست. فرهاد خیلی زود مورد توجه آبی پوشان پایتخت قرار گرفت و در سال 1376 به استقلال پیوست. او در همان سال اول به همراه استقلال قهرمان لیگ آزادگان شد. فرهاد مجیدی در 4 مقطع برای استقلال بازی کرد. او در کشورهای قطری هم فوتبال خود را در بالاترین سطح ادامه داد. مجیدی در 7 آبان 1392 در باشگاه استقلال تهران از دنیای فوتبال خداحافظی کرد و به مربیگری روی آورد.

امیر بردیا مجیدی در دبی فوتبال را دنبال می کند. شاید بتوان از او به عنوان یکی از فوتبالیست های آینده دار ایران نام برد. باید دید امیر بردیا می تواند همانند پدرش خاطرات خوبی برای استقلالی ها رقم بزند یا خیر. درباره امیر بردیا گفته می شود یکی از استعدادهای مدرسه فوتبال بارسلونا در حوزه خلیج همیشه فارس است.

هادی شکوری و آرشا شکوری

هادی شکوری مدافع سال های نه چندان دور فوتبال ایران، همانند فرهاد مجیدی فوتبال خود را از صنایع پارچین شروع کرد. هادی سابقه دو قهرمانی در لیگ برتر ایران به همراه تیم های پاس و استقلال را در کارنامه خود دارد. هادی شکوری 11 بار پیراهن تیم ملی را بر تن کرده است. او هم اکنون هدایت تیم چوکای تالش را عهده دار است.

آرشا شکوری اما علاقه ای به بازی کردن در پست پدر ندارد. او هم اکنون در پست دروازه بانی به شدت درخشان ظاهر شده است و باید منتظر دیدن او در سطح اول فوتبال ایران باشیم. آرشا شکوری هم اکنون در نونهالان استقلال مشغول بازی است.

مهدی رحمتی و علی و عطا رحمتی

سید مهدی رحمتی یکی از بهترین دروازه بانان و پنالتی گیرترین دروازه بانان تاریخ لیگ برتر است. مهدی رحمتی زندگی فوق العاده سختی را پشت سر گذاشته است و به گفته خودش از دستفروشی و رانندگی به فوتبال رسیده است. مهدی رحمتی از جوانان پاس و فجر فوتبالش را آغاز کرد. دروازه بان مطرح ایران در سه مقطع برای استقلال بازی کرد و نام خود را به عنوان یکی از ماندگارترین دروازه بانان تاریخ استقلال ثبت کرد. رحمتی همچنین سابقه بازی در تمامی رده های تیم ملی را دارد. مهدی رحمتی هم اکنون مشغول سرمربیگری در تیم شهر خودرو است.

علی رحمتی متولد 1386 همانند پدرش به دروازه بانی علاقه دارد اما تنها علاقه در این راه کافی نیست. علی رحمتی با وجود داشتن استعداد، به نظر نمی رسد بتواند مسیر پدر را در فوتبال ادامه دهد.

عطا رحمتی متولد سال 1391 هم علاقه مند دروازه بانی است. عطا رحمتی زیرنظر پدرش تمرینات خود را پیگیری می کند و باید دید عطا رحمتی در سال های در تیم تحت هدایت پدر بازی می کند یا خیر؟ از او وقتی خیلی کوچک تر بود، عکسی در حال دایو منتشر شد.

مهدی تارتار و حسین تارتار

مهدی تارتار در پست هافبک بازی می کرد. تارتار فوتبال خود را از تراکتور آغاز کرد. او سابقه بازی در پرسپولیس را بین سال های 78 تا 81 را دارد. بیشترین دوران بازی مهدی تارتار در راه آهن بود. او بیش از 100 بازی با پیراهن راه آهن انجام داد. سوابق مربیگری مهدی تارتار اما بلند بالا تر از دوران بازیگری اش است. او در تیم هایی نظیر؛ راه آهن، گسترش، صبای قم، پارس جنوبی و ... را در کارنامه دارد. او هم اکنون هدایت پیکان را بر عهده دارد. 

حسین تارتار فرزند مهدی تارتار زمانی که پدرش هدایت پارس جنوبی را بر عهده داشت، در تمرینات این تیک شرکت می کرد و جزو سهمیه زیر 21 سال محسوب می‌ شد. او توانسته بود نظر مساعد کادر فنی پارس جنوبی را جلب کند و به عنوان یک بازیکن جوان در نماینده جم حاضر شود.

مهدی تارتار درباره حضور پسرش در تمرینات پارس جنوبی جم که با انتقاد برخی از هواداران فوتبال همراه بود، عنوان کرد:

حسین هم یک جوان مثل همه جوانان دیگر است. ما از بازیکنان زیادی در هفته ‌های گذشته تست گرفتیم که یکی از آنها حسین تارتار بود. او گناه نکرده که نام خانوادگی ‌اش تارتار است.

همچنین بخوانید:

قسمت اول : پسرانی که زیر سایه نام پدر ماندند

قسمت دوم : پسرانی که از پدر موفق تر شدند

قسمت سوم: پسرانی که مانند پدر ستاره شدند؛ با اجازه عقاب آسیا!

قسمت چهارم: پسرانی که حیف شدند

منبع: طرفداری

کلیدواژه: علیرضا بیرانوند فوتبال خود طاها بیرانوند فوتبالیست ها فوتبال ایران مهدی تارتار فرهاد مجیدی دروازه بانی او هم اکنون پارس جنوبی مهدی رحمتی هم اکنون عطا رحمتی علی کریمی تیم ملی سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۲۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد

علیرضا عنایتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی در گفتگو با شبکه العربیه اعلام کرد که امسال در موسم حج ۹۰ هزار ایرانی عازم سرزمین وحی خواهند شد.

سفیر ایران در ریاض درباره اعزام عمره گزاران ایرانی به عربستان تاکید کرد که این اقدام در چارچوب مراحل توافقی است که در ماه مارس میان وزرای خارجه دو کشور در پکن منعقد شد.

وی همچنین در این گفتگو بازگشت پرواز‌های مستقیم بین دو کشور و چندین پرواز عمره را از جمله مراحل اجرای این توافقنامه ذکر کرد.

عنایتی افزود که این پرواز‌ها به مدت ۲۰ روز تا قبل از آغاز موسم حج ادامه خواهد داشت و تعداد کل عمره‌گزاران ایرانی تا آن زمان که پرواز‌های عمره پایان خواهد یافت به ۶۰۰۰ نفر خواهد رسید.

وی در خصوص حج‌گزاران ایرانی در موسم حج امسال نیز گفت: بر اساس توافق میان سازمان حج و زیارت ایران و وزیر امور اسلامی در عربستان سعودی ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد.

روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه پس از گذشت ۹ سال وقفه، نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، سرکنسول کشورمان و مسئولان حج و عمره ایران و عربستان وارد مدینه منوره شدند.

علیرضا عنایتی سفیر کشورمان در ریاض طی اظهاراتی با ابراز خرسندی از ورود عمره‌گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفر‌های زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و استحکام روابط دو کشور دانست.

سفیر کشورمان با اشاره به اشتیاق هموطنان ایرانی براى تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی شریف و حرم مطهر رسول الله و ائمه بقیع علیهم السلام اضافه کرد: به‌لطف الهی و با تلاش‌های مستمر نهاد‌های ذی‌ربط این امر میسر گردید و به‌امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش‌های سازمان‌های ذی‌ربط ادامه خواهد یافت.

عنایتی همچنین از مسئولان پادشاهی عربستان سعودی از جمله وزارت خارجه این کشور برای همکاری‌های مربوطه تشکر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • تصمیم مهم مهدی قایدی برای فصل آینده
  • عکس‌| جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات
  • تصمیم فرهاد مجیدی؛ او به ایران برمی‌گردد؟
  • تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات | چهره محبوب آبی‌ها به ایران برمی‌گردد؟
  • آماری ویژه برای پیکان؛ جای پیرمردان در فوتبال نیست!
  • فرهاد مجیدی تصمیم نهایی را گرفت: در امارات می‌مانم!
  • پیکان رکورد کاهش سن فوتبال ایران را جابجا کرد!
  • جادوگر آرژانتینی یک قدم تا قهرمانی بزرگ
  • ملاقات بهترین‌های تاریخ در مهرآباد!
  • امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد