Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، کامیل کریمیان عصر سه‌شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت: این طرح با محور مراقبت و خدمات، شناسایی زودهنگام بیماران، توسعه درمان، قرنطینه خانگی و خارج از خانه ( نقاهتگاه‌ها) و با هدف کلی کاهش مرگ و میر در شهرستان اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: بر اساس چارت سازمانی این طرح، فرماندار ، فرمانده سپاه و مدیر شبکه بهداشت و درمان به ترتیب به عنوان فرمانده، فرمانده عملیاتی و معاون قرارگاه شهرستان تعیین شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خواستار تشکیل سریع کمیته های پنج گانه، حمایت و قرنطینه خانگی، مراقبت، آموزش همگانی، پایش و نظارت و عملیات محله، استفاده از ظرفیت مشارکت های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد شد.

فرماندار ویژه سقز در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به ضرورت قطع زنجیره کرونا و همکاری اصناف و بازاریان در این راستا و اعلام قبلی مبنی بر تعطیلی بازار در ساعت ۱۸ هر روز از اداره صنعت، معدن و تجارت سقز خواست تا بازرسان نظارت ویژه و تذکرهای لازم را یادآور شوند.

فرمانده سپاه ناحیه سقز هم در این جلسه اظهار داشت: این طرح در قالب تیم‌های عملیاتی در ۲ نقطه ( محله) به عنوان پایلوت، در سه حیطه مراقبت، حمایت و نظارت بر اساس دستورالعمل‌های کشوری و آموزش‌های مرتبط، انجام خواهد شد.

سرهنگ یوسف معروفی افزود: دو تیم در محله های مورد نظر در قالب پزشک، ۴ پرستار و ۱۰ نفر همراه یار برنامه تستینگ و بیماری یابی را آغاز می کنند.

وی بر سازماندهی کمیته های عملیات، ضرورت حمایت دستگاه قضا و رصد بیماران کرونایی توسط سازمان مخابرات تاکید کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سقز هم با اشاره به انعقاد طرح همکاری مشترک بین سپاه پاسداران و شبکه بهداشت و درمان سقز، گفت: با همت و یاری نیروهای بسیجی و در قالب طرح مذکور امید است، با شناسایی سریع مبتلایان به کرونا، آمار مرگ و میرها، مبتلایان و بستری‌ها کاهش پیدا کند.

دکتر انور بهرامی با اشاره به اهمیت غربالگری هدفمند و بیماریابی سریع و دقیق، افزود: قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کاهش میزان بستری، کاهش میزان مرگ و پوشش حمایتی از گروه‌های در معرض خطر از جمله مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

وی یادآور شد: بعد از هماهنگی کامل و بیماریابی توسط نیروهای مشخص از سوی سامانه ۴۰۳۰ مراقبت و آموزش توسط آنها نسبت به خود مراقبتی بیمار مبتلا به کرونا در قرنطینه خانگی شروع خواهد شد.

بهرامی با اعلام اینکه هم اکنون ۵۸ بیمارکرونایی در بیمارستان های سقز بستری هستند، یادآور شد: روند ابتلا به این بیماری، ورود به فوریت های پزشکی و مرگ و میر در آذرماه کاهش داشته است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا سقز قاسم سلیمانی محدودیت های کرونا بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سقز قاسم سلیمانی محدودیت های کرونا بهداشت و سلامت ویروس کرونا سقز قاسم سلیمانی محدودیت های کرونا بهداشت و سلامت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۳۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۸۵ کیلوگرم تریاک در قاین کشف شد

سردار شجاعی نسب فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: مأموران انتظامی شهرستان قاین هنگام گشت زنی در محور‌های فرعی شهرستان به یک دستگاه وانت نیسان و ۲ دستگاه سواری سمند که در حال تردد بودند مشکوک شدند و با علائم هشدار دهنده به راننده خودرو‌ها دستور ایست دادند. 

او افزود: مأموران پس از اجرای طرح مهار و در یک عملیات هوشمندانه ۳ دستگاه خودروی قاچاقچیان را متوقف کردند؛ ضمنا ۲ نفر از قاچاقچیان که عرصه را برخود تنگ دیدند با رها کردن خودرو از محل متواری شدند که مأموران در بازرسی از خودرو‌های توقیف شده، مقدار ۳۸۵ کیلوگرم تریاک کشف کردند. 

بیشتر بخوانید

 درگیری مسلحانه در نهبندان/ شهادت فرمانده پاسگاه مرزی

سردار شجاعی نسب با اشاره به این که مأموریت در خصوص دستگیری متهمان متواری شده ادامه دارد؛ بیان کرد: در این عملیات در مجموع ۳ دستگاه خودرو توقیف و ۲ متهم دستگیر شدند که متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی گردیدند. 

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی تصریح کرد: پلیس با رصد شبانه روزی محور‌های مواصلاتی و فرعی استان اجازه جولان به قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ را نخواهد داد و با قاطعیت با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی برخورد خواهد کرد. 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • پزشکیان: در درمان بیماری‌های خاص مانده‌ایم! /دولت رئیسی، قانون در مورد بیماری‌های صعب‌العلاج اجرا نمی‌کند
  • راه‌اند‌ازی ۶۵۰ نیروگاه خورشیدی در استان سمان در سال ۱۴۰۳
  • برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی و مقابله با بیماری های هاری و وبا در شهرستان میاندوآب 
  • مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهدای راه قدس
  • کشف ۲۷ میلیون لیتر بنزین قاچاق و توقیف ۴۰۰۰ خودروی شوتی در یک سال
  • سرلشکر سلامی: در شرق مدیترانه راه را بر دشمن می‌بندیم
  • توصیه‌هایی برای مقابله با بیماری آسم
  • توقیف لنج تجاری با ۶۰ میلیارد کالای قاچاق در خلیج فارس
  • آشنایی با روش‌های درمان زخم بستر در منزل
  • ۳۸۵ کیلوگرم تریاک در قاین کشف شد