Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@02:30:26 GMT

وزیر فرهنگ: صدا و نور است که می‌ماند

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۳۶۱۷

وزیر فرهنگ: صدا و نور است که می‌ماند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با گرامیداشت یاد چنگیز جلیلوند و کامبوزیا پرتوی نوشت: این صدا و نور است که می‌ماند.

سیدعباس صالحی شامگاه سه‌شنبه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: این روزها سینمای ایران داغدار چنگیز جلیلوند و کامبوزیا پرتوی است، اما این صدا و نور است که می‌ماند. یادشان گرامی.

به گزارش ایرنا ، چنگیز جلیلوند دوبلور پیشکسوت سینما و تلویزیون روز یکشنبه دوم آذر ماه ۹۹ به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در سن هشتاد سالگی درگذشت، او  فعالیت هنری‌اش را در سال ۱۳۳۶ و با تئاتر به همراه ابوالحسن تهامی آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرحوم جلیلوند مدت ۲۰ سال را در آمریکا به سر برد اما سرانجام به کشور بازگشت و کار دوبله را از سال ۱۳۷۷ سر گرفت.

وی در آثار سینمایی چون ترمینال غرب (فیلم) (۱۳۹۵)، قلاده‌های طلا (۱۳۹۰)، این سیب هم برای تو (۱۳۹۳)، قصه عشق پدرم (۱۳۹۱)، فیتیله و ماه پیشونی (۱۳۹۰)، بندرگاه عشق (۱۳۴۶)، دختر همسایه (۱۳۴۰) آرشین مالالان (۱۳۳۹)، آقای شانس (۱۳۳۸) ایفای نقش کرده بود. مجموعه‌های عبور از پاییز، یلدا و نوشدارو نیز از جمله آثار تلویزیونی است که مرحوم جلیلوند در آنها نقش آفرینی کرده بود.

کامبوزیا پرتوی کارگردان مطرح سینمای کودک و نویسنده آثار بسیاری از جمله محمد رسول الله (ص) صبح روز سه شنبه (۴ آذرماه ۹۹) در سن ۶۵ سالگی به دلیل ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.

او کارگردانی فیلم‌هایی چون ماهی، گلنار، بازی بزرگان، کافه ترانزیت، پرده و کامیون را برعهده داشته است. تازه‌ترین ساخته مرحوم پرتوی فیلم کامیون که هنوز به نمایش عمومی در نیامده است. چندی پیش این هنرمند در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان تقدیر شد. او تاکنون چند جایزه داخلی و بین‌المللی را دریافت کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پیامی درگذشت کامبوزیا پرتوی، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس باسابقه سینمای ایران را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: درگذشت یکی دیگر از مفاخر عرصه سینما، کارگردان پیشکسوت کامبوزیا پرتوی، کام سینمای ایران را تلخ کرد.

«ضمن عرض تسلیت فقدان این هنرمند نامور به اصحاب فرهنگ و هنر و خانواده محترم آن مرحوم، از خداوند متعال برای آن عزیز از دست رفته آمرزش و آرامش ابدی و برای بازماندگان صبر و بردباری خواستارم.»/ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کامبوزیا پرتوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۳۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه خیر ساز در خوی

مدرسه ۶ کلاسه خیرساز مرحوم «مهدی گلوانی» در خوی با حضور فرماندار ویژه خوی، امام جمعه و جمعی از روسای ادارات به بهره برداری رسید.

 فرماندار ویژه شهرستان خوی در آیین افتتاح مدرسه خیری ۶ کلاسه مرحوم مهدی گلوانی با استناد به آیات قرآن گفت: مدرسه سازی همانند جهاد در جبهه‌های نبرد بوده و صدقه جاری محسوب می‌شود.

کریم علی نژاد با اشاره به اینکه، مدرسه‌سازی توشه برداشتن برای آخرت و یک تجارت معنوی ماندگار است گفت: باید قدردان همراهی مجمع خیرین و خیرین مدرسه ساز باشیم که در کنار دولت برای رفع کمبود فضا‌های آموزشی حضوری پرشور دارند.

رئیس آموزش و پرورش خوی نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: این مدرسه خیر ساز شش کلاسه با ۷۵۰ مترمربع زیربنا و ۸۰ میلیارد ریال اعتبار توسط «حاج حسین گلوانی» تأمین اعتبار شده است.

مرتضی محمد پور افزود: حسین گلوانی خیر خویی، در اقدامی نیک و الگو محور این مدرسه را با نظارت نوسازی مدارس استان به نام و یاد پسر مرحوم شان "مهدی گلوانی" احداث کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • از شگفتی سفر به پاکستان و سریلانکا استقبال گروه‌های گوناگون از رئیس‌جمهور بود
  • عکس| تصویر دیده نشده از رضا داوودنژاد در روز دامادی‌اش
  • وزیر فرهنگ: ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه خیر ساز در خوی
  • آغاز فصل جدید نمایش پاتوق فیلم کوتاه نیشابور
  • نامگذاری یکی از خیابان‌های سنندج به نام «آرمان بنفشی»
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • اعتقادات مرحوم نادر طالب‌زاده از زبان ده‌نمکی + فیلم