Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع آلمان کنترل کشتی باربری ترکیه توسط ارتش آلمان در چارچوب عملیات نظارتی اروپایی موسوم به ایرینی را درست ارزیابی و اتهامات آنکارا به برلین در این مناقشات را رد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، "آنگرت کرامپ کارن‌بائر"، وزیر دفاع آلمان از کنترل یک کشتی باربری ترکیه توسط ارتش آلمان در چارچوب عملیات اتحادیه اروپا علیه قاچاق اسلحه به لیبی موسوم به ایرینی دفاع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی امروز (سه‌شنبه) در سخنانی در یک اجلاس سیاست خارجی انستیتو کوربر در برلین گفت: نیروهای ارتش آلمان کاملاً درست رفتار کرده‌اند. آن‌ها کاری را که در چارچوب عملیات اروپایی ایرینی از آن‌ها درخواست شده است انجام داده‌اند.

وزیر دفاع آلمان همه اتهامات ترکیه در این مناقشات را رد کرده گفت: هیچ دلیلی برای این اتهامات که حالا علیه نیروهای آلمانی وارد شده است وجود ندارد.

مخالفت ترکیه با بازرسی یک کشتی مشکوک این کشور در 200کیلومتری شمال شهر بنغازی جنجالی تازه در مناسبات بین آلمان و ترکیه ایجاد کرده است.

بر اساس اطلاعات منتشرشده در اشپیگل سربازان نیروی دریایی ارتش آلمان، روز یکشنبه به کشتی "روزالین ای" ترکیه که در مسیر لیبی در حرکت بوده است مشکوک می‌شوند.

فرماندهان عملیات نظارت اتحادیه اروپا برای جلوگیری از قاچاق اسلحه به لیبی در دریای مدیترانه موسوم به "ایرینی"، اطلاعاتی درباره مشکوک بودن محموله این کشتی به دست آورده بودند.

در همین ارتباط سربازان ناوچه "هامبورگ" غروب یکشنبه به کشتی "روزالین ای" وارد شدند و قصد بازرسی محموله آن کشتی را داشتند. ترکیه نسبت به این موضوع اعتراض کرده و مانع از بازرسی محموله این کشتی شده است.

به‌علت مخالفت ترکیه، سربازان نیروی دریایی آلمان ناگزیر شدند بامداد دوشنبه کشتی را ترک کنند و به ناوچه خود بازگردند.

به‌نوشته هفته‌نامه اشپیگل، ترکیه از آلمان عذرخواهی بابت اقدام به کنترل این کشتی ترکیه‌ای در مسیر لیبی را درخواست کرده است.

وزارت امور خارجه ترکیه در این باره گفته است: ما به این اقدام که بدون مجوز و با اقدام به زور انجام شده است معترضیم.

نشریات ترکیه| ناو آلمان، کشتی ترکیه را متوقف کرد/ بن‌بستِ طایفه بایدنگزارش|جنجال تازه در روابط ترکیه ــ آلمانترکیه سفرای آلمان، ایتالیا و اتحادیه اروپا را احضار کرد

وزارت خارجه ترکیه اعلام کرده که ارتش آلمان غیرقانونی عمل کرده، خدمه کشتی باری ترکیه‌ای را با سلاح تهدید کرده است و آن‌ها را با تفتیش بدنی تحقیر کرده است.

در همین راستا وزارت امور خارجه ترکیه عصر روز گذشته سفرای آلمان، ایتالیا و اتحادیه اروپا در آنکارا را احضار و مراتب اعتراض خود به بازرسی یک کشتی باری ترکیه‌ای توسط ناو آلمانی را به آنها ابلاغ کرده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

به‌نوشته هفته‌نامه اشپیگل ترکیه حتی خواستار درخواست غرامت از دولت آلمان شده است.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرده است که این رخداد در نشست آینده اتحادیه اروپا در اوایل دسامبر مورد بحث قرار خواهد گرفت. دیپلمات‌های اتحادیه اروپا همچنین اعلام کرده‌اند که در این نشست درباره اقدامات تنبیهی علیه ترکیه صحبت خواهد شد.

اتحادیه اروپا این انتقاد را به ترکیه وارد می‌کند که با وجود شرکت در نشست صلح لیبی در برلین و وعده عدم دخالت در جریانات لیبی اما همچنان سلاح و مزدور به این کشور صادر می‌کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در مارس سال جاری، اتحادیه اروپا تصمیم به انجام یک مأموریت جدید دریایی برای اجرای تحریم تسلیحاتی لیبی گرفت. در عملیات نظامی موسوم به ایرینی از کشتی‌ها و هواپیماها برای رصد مسیر دریایی به لیبی استفاده می‌شود.

در جنگ داخلی لیبی، ترکیه از «دولت وحدت ملی» که از سوی سازمان ملل به‌رسمیت شناخته شده است، حمایت می‌کند. در زمان حاضر دولت وحدت ملی رودرروی ژنرال «خلیفه حفتر» قرار گرفته است که نیروهایش مناطقی را در شرق و جنوب این کشور کنترل می‌کنند، در این میان تعدادی از کشورها نیز از جمله مصر از حفتر پشتیبانی نظامی می‌کنند.

انتهای پیام/.+

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان ترکیه اخبار آلمان ترکیه اتحادیه اروپا ارتش آلمان ترکیه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۳۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاطره مورینیو از تنها باری که گریست و رونالدو را تنها نگذاشت

سرمربی پیشین رئال مادرید خاطره‌ای از دوران حضورش در رئال مادرید تعریف کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ژوزه مورینیو در گفت‌‌وگو با سرویس رسانه‌ای «آمازون پرایم ویدئو» با یادآوری  شکست رئال مادریدِ تحت‌هدایتش مقابل بایرن مونیخ در ضربات پنالتی در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات قصل 12-2011 لیگ قهرمانان اروپا که رؤیای قهرمانی‌شان در آن فصل را به باد داد، گفت: ما در آن مقطع بهترین تیم اروپا بودیم. ما فاتح لالیگا شده بودیم و رکورد بیشترین امتیار و رکورد گلزنی را شکسته بودیم و می‌توانستیم در صورت رسیدن به فینال لیگ قهرمانان به پیروزی برسیم. شکست مقابل بایرن در ضربات پنالتی بدترین شب دوران مربیگری‌ام بود.

وی افزود: بعد از شکست مقابل بایرن مونیخ در حال رانندگی به سمت خانه‌ داشتم گریه می‌کردم و این تنها باری بود که این کار را کردم. کمی بعد ژرژ مندز (مدیر برنامه‌های رونالدو و مورینیو) به من زنگ زدم و گفت "یک لطفی به من کن و برو به خانه کریستیانو چون او حالش خیلی بد است". من هم در جواب به مندز گفتم که "که من هم حال خوشی ندارم"، اما به خودم گفتم که خودت را جمع و جور کن، گریه بس است و برو به خانه کریستیانو. ما پس از آن شکست نابود شده بودیم.

نظر مورینیو درباره دوران مربیگری‌ در رُم و مقصد بعدی‌‌اش

رئال مادرید بار دیگر در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا باید به مصاف بایرن مونیخ برود. دو تیم در تاریخ 11 اردیبهشت در بازی رفت و در ورزشگاه آلیانتس آره‌نا به مصاف هم خواهند رفت که بر اساس گزارش روزنامه فرانسوی «اکیپ»، کلمنت تورپین از فرانسه قضاوت این بازی را برعهده خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه توقیف شد / کنسرسیوم توسعه ریلی: کارکنان راه آهن در اقدامی عجیب لکوموتیو را از قطار جدا کرده و آن را با خود بردند
  • آزادی کارکنان هندی کشتی توقیف شده توسط ایران
  • مجتهدزاده: ممنوعیت ثبت اظهارنامه قضایی علیه مقامات دولتی، اقدامی نسنجیده است
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • خاطره مورینیو از تنها باری که گریست و رونالدو را تنها نگذاشت
  • آخرین تحولات اوکراین| تصمیم برلین برای عدم ارسال موشک‌های تاروس به کی‌یف تغییر نکرده است
  • قطر و ترکیه گزارش‌هایی مبنی بر اخراج رهبران حماس از دوحه را رد کردند
  • بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا