Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله علیزاده، مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان به امکان جابجایی درختان شهر کرمان اشاره کرد و گفت: تاکنون، ۳۵ اصله درختِ ۱۵ تا ۲۰ ساله جابجا شده است.

او از ساخت چندین قالب مخصوص جابجایی درختان خبر داد و افزود: با توجه به قرار گرفتن پل‌های عابر پیاده و کابل‌های برق در مسیر عبور جابجایی درختان، شیوه طراحی قالب‌ها برای جابجایی درختان تغییر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیزاده تصریح کرد: برای جابجایی بهتر درختان، تصمیم گرفته شد در اقدامی جدید، قالب‌ها به شکلی طراحی شود که درختان به‌صورت کاملاً افقی با خودرو حمل شوند.

او از جابجایی ۱۴ اصله درخت جوان در سه‌راهی شرف‌آباد خبر داد و بیان داشت: این تعداد درخت به شهرک، ولی عصر منتقل شد و با گذشت شش‌ماه از جابجایی و کاشت مجدد درختان، مشکل خاصی در آن‌ها دیده نشده است.

علیزاده به ساماندهی درختان و بهینه‌سازی آبیاری با برگزاری مناقصه و انتخاب شرکت‌های فعال در زمینه نگهداری فضای سبز نیز اشاره کرد و گفت: ۵۰ درصد فضای سبز شهر کرمان (نزدیک به ۶۰۰ هکتار)، به بخش خصوصی واگذار شده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان افزود: علاوه بر در اختیار داشتن هشت تانکر برای آبیاری درختان معابر، تعدادی تانکر نیز از سوی شرکت‌های طرف قرارداد تأمین شده و در حال حاضر آبیاری به‌صورت کامل انجام می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه نظارت کامل بر نگهداری فضای سبز، بر عهده سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری است، تصریح کرد: ۲۰ نفر ناظر عالی، در سطح مناطق کار نظارت بر فضای سبز را انجام می‌دهند.

او از حفاری هشت حلقه چاه در نقاط مختلف شهر کرمان خبر داد و گفت: به‌دلیل کمبود آب، هفت حلقه چاه نیز طی امسال حفر خواهد شد.

علیزاده با بیان اینکه شهرداری برای آبیاری فضای سبز، از پساب فاضلاب سهم دارد، تصریح کرد: متأسفانه پساب فاضلاب به‌صورت کامل به یک شرکت صنعتی واگذار شده و ۳۰ درصد سهم شهرداری نادیده گرفته شده است.

علیزاده افزود: برای گرفتن سهم شهرداری از پساب فاضلاب، از طریق استانداری و وزارت نیرو پیگیری‌های زیادی کردیم، اما تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری کرمان پساب فاضلاب جابجایی درختان فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۳۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات پروژه چهارباغ/ فاز نخست تیرماه افتتاح می‌شود

عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص پروژه چهارباغ گفت: تهران شهری پر جمعیت با آلودگی‌های مختلف است و نیاز به توسعه و افزایش سرانه فضای سبز در پایتخت به وضوح احساس می‌شود و البته در این زمینه اقدامات مختلف و متنوعی صورت گرفته که یکی از آن‌ها پروژه چهارباغ است.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه ۴۵ هکتار مساحت دارد افزود: بناست تا با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته باغ‌های ایمان، بهشت، آفرینش و دانش در کنار افزایش آمار فضای سبز تهران در حوزه فرهنگی و اجتماعی، احداث شده و خدمات متنوعی را به شهروندان ارائه کنند.

محمدخانی با بیان اینکه این مجموعه از دسترسی خوبی برای شهروندان برخوردار است عنوان کرد: طرح اتصال به اراضی مصلای مرکزی حضرت امام خمینی (ره) در مساحتی حدود ۷ هکتار احداث خواهد شد و این محدوده از ضلع شمال به بزرگراه همت، از ضلع شرق به بزرگراه شهید حقانی، از ضلع جنوب به بزرگراه شهید سردار سلیمانی و از ضلع غرب به مجموعه حکمت صدرا ختم می‌شود.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در خصوص مبانی نظری چهار باغ خاطرنشان کرد: این پروژه شامل چهارباغ با مبانی نظری خاص خود بوده که هدف آن نمایش و ارائه مفاهیم مذهبی در قالب فضایی تفرجی و تفریحی است.

وی در ادامه اظهار کرد: سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران به‌عنوان کارفرما، سازمان مهندسی شهرداری تهران به‌عنوان مدیر طرح، شرکت مهندسان مشاور ایمن راه به عنوان طراح و مشاور و مجموعه ویژه شهید رجایی و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به‌عنوان پیمانکار مسئولیت احداث این پروژه را بر عهده دارند.

محمدخانی ضمن اشاره به دسترسی‌های داخلی مجموعه چهارباغ اذعان کرد: با افتتاح این مجموعه توسعه فضای سبز شهر تهران روند صعودی به خود می‌گیرد به همین دلیل سعی می‌کنیم دسترسی و استفاده از این مجموعه برای همه شهروندان راحت باشد و ماشین آلات مختلف اعم از ماشین‌آلات خدماتی، اورژانسی، تشریفاتی و همچنین خودرو‌های برقی برای جابه‌جایی معلولان و سالمندان، جاده پیرامونی در اطراف پروژه احداث خواهند شد.

سخنگوی شهرداری تهران اضافه کرد: پارکینگ طبقاتی در بخش دیگری از این پروژه جانمایی شده است که در ۴ طبقه و با ظرفیت حدود ۱۶۰۰ خودرو در ضلع جنوب باغ ایمان و شمال بزرگراه شهید سلیمانی احداث می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: تلاش می‌کنیم هرچه زودتر این فضا را برای استفاده شهروندان در اختیارشان بگذاریم، اما زمان تعیین شده برای آماده‌سازی این پروژه تیرماه سال‌جاری بوده که فاز نخست آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • تکمیل زیرساخت‌های اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان تا مردادماه
  • ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد
  • جابجایی خطوط انتقال آب شرب تبریز واقع در تقاطع باسمنج
  • جزئیات پروژه چهارباغ/ فاز نخست تیرماه افتتاح می‌شود
  • محله کم‌برخوردار حصه در مسیر توسعه‌ است
  • انجام ۳۵۰ هزار مترمکعب کوه‌بُری در تقاطع مدافعان سلامت قم
  • اجرای عملیات عمرانی پارک ۲۲ هکتاری مشاهیر در اصفهان
  • ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در زنجان اجرا شد
  • اتصال «ائل داغی» به «آجی چای» در تبریز
  • خطر ۷ نوع آفت در کمین درختان تهران | نحوه مبارزه شهرداری با این خطرات