Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، علیرضا زالی در حاشیه آیین تفاهم نامه همکاری ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در تهران و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به وضعیت تردد درون شهری در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار کرد: میزان کاهش تردد درون شهری بر اساس آمار پلیس راهوار بیش از ۵۹ درصد در ساعات روز و ۷۰ درصد در ساعت ۲۱ تا ۴ صبح بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۹۰ درصد تردد در اتوبان تهران - شمال تقلیل پیدا کرده است، گفت: همچنین در اتوبان تهران - قم و مواصلات جنوبی شهر تهران این عدد به ۷۰ درصد رسیده است.

زالی با بیان اینکه هرچه از آغاز اعمال محدودیت‌ها می‌گذرد، شرایط مطلوبتر می‌شود، اظهار کرد: با کمک و تلاش نیروی انتظامی نظارت‌های مناسب و پیوسته بر محدودیت‌ها اعمال می‌شود و به همین دلیل شرایط مطلوب‌تری را مشاهده می‌کنیم. در این راستا ۹۰ تیم علاوه بر ۱۵۰ تیم قبلی با محوریت نیروی انتطامی در تهران نسبت به این محدودیت‌ها نظارت می‌کنند.

به گفته وی، هر گونه تغییری در مرگ و میرها، بر اثر اعمال مداخلات مدنی و اجتماعی بین یک ماه تا ۴۰ روز، در مورد بستری حدود ۳ هفته و در مورد مراجعات سرپایی بین ۱۰ تا ۱۴ روز زمان می‌برد.

فرمانده مدیریت عملیات مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهران اظهار کرد: بررسی‌های اپیدمیولوژیک ما نشان می‌دهد مداخلات صورت گرفته در حوزه محله محوری، بیماریابی و تقلیل آثار منطقه‌ای این بیماری، زودتر از ۴۰ روز محقق نخواهد شد، بنابراین باید با صبوری و شکیبایی منتظر تغییر روند باشیم.

*چند پیشنهادات به ستاد ملی کرونا

زالی همچنین با اشاره به برخی پیشنهادات به ستاد ملی کرونا، دولت و به خصوص مجلس که در فصل تدوین بودجه قرار دارند، گفت: پیشنهاد شده تا به گونه‌ای تدبیر شود که از مشاغلی که دچار خسران‌های مستقیم و غیر مستقیم شده‌اند، به صورت شفاف و به هنگام حمایت شود.

وی با اشاره به گلایه‌های برخی مشاغل، گفت: بسیاری از آن‌ها شکایت دارند که بسته‌های حمایتی با تاخیر قابل توجهی در اختیار آنان قرار می‌گیرد. همچنین صاحبان زیان دیده بر اثر کرونا با بروکراسی‌های متعدد مواجه هستند.

فرمانده ستاد کرونای تهران با بیان اینکه بسیاری از مشاغل باوجود همه سختی‌ها، نیروهای خود را تعدیل نکرده‌اند، گفت: این افراد که به خاطر انسان دوستی سبب بیکاری پرسنل خود نشده اند، باید مورد حمایت جدی قرار بگیرند.

زالی موضوع اصلی نگرانی کسب و کارها را پرداخت اجاره‌بها و برگشت چک‌ها عنوان کرد و گفت: طی نامه‌ای از ستاد ملی کرونا درخواست کردیم که این دو هفته محدودیت‌ها، مورد حقوقی ویژه برای مراودات تجاری کسب و کار تلقی شود تا برگشت چک، سوپیشینه را برای مشاغل به همراه نداشته باشد.

وی همچنین با اشاره به مشکل برخی از بیمه شدگان تامین اجتماعی، اظهار کرد: برخی از بیمه‌شدگان برای راستی آزمایی مثبت بودن تست کرونای خود مجبور به حضور در این ادارات هستند که این کار در این شرایط می‌تواند خطر آفرین باشد. در این رابطه پیشنهاداتی به ستاد ملی ارایه شده که امیدواریم به تصویب برسد. اگر فردی بیمار شد یا تستش مثبت شد برای اینکه کارش را از دست ندهد یا دچار مشکلات سنواتی نشود، این درخواست به تصویب برسد.

وی گفت: همچنین برخی از مجامع باید به صورت حضوری برگزار شوند که امیدواریم ستاد ملی کرونا پیشنهاد ما را در مورد تصویب قرار دهد که برگزاری غیر حضوری از وجاهت قانونی برخوردار باشد.

زالی ادامه داد: زمان بسیاری از مجامع به سر رسیده است و براساس اساسنامه مجامع آن‌ها باید حضوری باشد و نگرانی برای استمرار کار خودشان دارند که درخواست کردیم از حالت الکترونیکی استفاده کنند.

انتهای پیام/

حامد افروغ کد خبر: 1081868 برچسب‌ها علیرضا زالی کرونا ستاد ملی مبارزه با کرونا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کرونا کرونا کرونا علیرضا زالی کرونا ستاد ملی مبارزه با کرونا ستاد ملی کرونا ستاد ملی محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۴۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۳۱ درصدی صدور سند مالکیت شهری و روستایی در گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، حامد دائمی ظهر سه شنبه با حضور در اداره کل ثبت اسناد و املاک گیلان ضمن دیدار با مدیرکل و قدردانی از زحمات این اداره کل در راستای صدور سند اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون تعاملات مطلوبی با اداره کل ثبت اسناد و املاک در راستای صدور سند برای واحدهای روستایی و شهرهای زیر ۲۵۰۰۰ نفر جمعیت صورت گرفته است.

وی افزود: از ابتدای طرح صدور سند توسط بنیاد مسکن (از اواخر دهه ۷۰) تاکنون، برای تعداد ۸۴۹ روستای بالای بیست خانوار طرح صدور سند اجرا و تعداد ۱۶۲۷۹۵ برگ سند روستایی صادر گردیده و از سال ۱۳۹۰ به بعد نیز برای ۲۰ شهر کمتر از بیست و پنج هزار نفر جمعیت طرح صدور سند اجرا و تعداد ۴۶۱۷ برگ سند مالکیت شهری صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان ادامه داد: این همکاری سبب شده تا بسیاری از مشکلات مالکیتی و دعاوی آنها در محاکم قضایی نیز بر طرف شده و کاهش یابد, و از طرفی این اسناد سبب بالا بردن ارزش مادی املاک روستائیان عزیز شده و می تواند به عنوان وثقیه مطمئن جهت دریافت تسهیلات در اختیار بانکها قرار گیرد.

وی به رتبه بندی استانها در زمینه صدور اسناد مالکیت و رتبه ۹ کشوری استان در این حوزه گفت: سهمیه سال ۱۴۰۲ صدور اسناد مالکیت در استان ۵۹۲۴ برگ بوده که با همکاری ثبت اسناد و املاک استان در سال گذشته ۷۷۹۰ برگ سند روستایی و شهری معادل ۱۳۱ درصد سهمیه صادر شده که از این تعداد، ۶۲۶۰ برگ سند روستایی و تعداد ۱۵۳۰ برگ سند شهری می باشد.

دائمی درصد تحقق صدور اسناد مالکیت روستایی و شهرهای زیر ۲۵۰۰۰ نفر جمعیت سال ۱۴۰۲ در استان گیلان را ۱۳۱ درصد اعلام کرد.

نظم و ساماندهی در صدور سند ضروری است

«نادر ناصری آذر» مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گیلان هدف از برگزاری این جلسه تعامل و برنامه‌ریزی برای صدور سند مالکیت در حوزه روستایی برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار و در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت عنوان کرد و گفت: قانون‌گذار در قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن این اختیار را به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی داده است.

ناصری حاکمیت نظم و ساماندهی در فرایند صدور سند را امری ضروری دانست و ادامه داد: اگر نظم و انضباط حاکم باشد، بسیاری از مشکلات رفع می شود لذا تعامل و همکاری همه جانبه دو دستگاه عامل مهم در تحقق اهداف مدنظر است.

گفتنی است، در پایان مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با اهدای لوح تقدیر و هدیه از زحمات نادر ناصری آذر مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان تقدیر بعمل آورد.

کد خبر 6093216

دیگر خبرها

  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • استقبال مشهدی‌ها از واگذاری موتور سیلکت‌های برقی
  • نخستین مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • تحقق ۱۳۱ درصدی صدور سند مالکیت شهری و روستایی در گیلان
  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان
  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت