Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان‌وبلوچستان، علیرضا قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان‌وبلوچستان اظهارداشت: طی سالیان گذشته افت شدید منابع آب آشامیدنی روستاهای استان و از سوی دیگر افزایش جمعیت باعث شده تا مطالعات طرح‌های آب‌رسانی روستایی با تجمیع چند روستا و اتصال آن‌ها به منابع آبی پایدار و مطمئن در قالب مجتمع‌های آب‌رسانی روستایی در دستور کار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  با بیان اینکه در جنوب سیستان‌وبلوچستان نیز جهت توسعه آبرسانی به روستاها و با هدف تأمین آب از منابع پایدار، پنج مجتمع آبرسانی در دست اجراست افزود: از جمله این پروژه‌ها مجتمع آبرسانی ۲۶۱ روستایی «تلنگ، پلان و پیرسهراب» واقع در شهرستان‌های چابهار و قصرقند است که از سد «زیردان» تأمین آب خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان‌وبلوچستان ضمن تأکید بر تسریع، تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌ها بیان کرد: تسریع در اجرای پروژه‌های آبرسانی یک ضرورت انکارناپذیر است از این جهت در سالجاری با اقدامات فنی فوری برای رسیدن به وضع مطلوب و در راستای تامین آب آشامیدنی با کیفیت، ۱۸۵ روستای مجتمع آبرسانی ۲۶۱ روستایی تلنگ، پلان و پیرسهراب با وارد مدار کردن تأسیسات از آب پایدار بهره‌مند شدند.

او ادامه داد: هم‌اینک عملیات اجرایی مجتمع با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی در حال اجراست و با عزم و اراده خدمت به مردم برنامه‌ریزی شده تا اواسط سال ۱۴۰۰ مجتمع تلنگ، پلان و پیرسهراب به بهره‌برداری کامل برسد که با تکمیل این مجتمع شاخص بهره‌مندی از آب در سیستان‌وبلوچستان پنج درصد ارتقا می‌یابد.

قاسمی با اشاره به اهمیت اجرای پروژه مجتمع زیرمجموعه سد پیشین راسک، خاطر نشان کرد: با بررسی و ارزیابی گسترده برای تسریع بیشتر در اجرای طرح آبرسانی و با هدف سرعت بخشیدن به برخورداری ۲۱۳ روستای شهرستان‌های چابهار، دشتیاری و راسک تحت عنوان مجتمع زیرمجموعه سد پیشین،هم‌اینک شروع عملیات اجرایی از محل آبگیر، خط انتقال آب خام، تصفیه‌خانه و اتصال خطوط انفصال تا محل بند «شیرگواز» در مرحله شروع فرآیند انتخاب سرمایه‌گذار از طریق فراخوان ارزیابی کیفی است که با تکمیل و بهره‌برداری از طرح مذکور شاخص آب استان ۶ درصد ارتقا پیدا می‌کند.

او از تکمیل مطالعات و شروع عملیات اجرایی مجتمع ۵۵ روستایی شهرستان کنارک تحت عنوان مجتمع زیرمجموعه سد «کهیر» خبر داد و تصریح کرد: عملیات اجرایی این طرح با آبرسانی به روستاهای «انگورآباد» از توابع دهستان کهیر شروع شده و در صورت تکمیل شاخص استانی یک درصد ارتقا می‌یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان‌وبلوچستان با اشاره به اینکه ۱۸ روستای بخش مرکزی نیکشهر تحت پوشش مجتمع روستاهای زیرمجموعه سد «خیرآباد» قرار گرفته‌اند، افزود: فاز نخست عملیات اجرای خطوط انتقال شروع شده و در صورت تکمیل شاخص بهره‌مندی از آب آشامیدنی استان ۰.۵ درصد ارتقا می‌یابد.

او  از مجتمع روستایی «بریس» پسابندر به عنوان پنجمین مجتمع بهره‌مند از منابع آب پایدار نام برد و گفت: برنامه آبرسانی به هفت روستای نوار ساحلی شهرستان دشتیاری از دریا و عملیات شیرین‌سازی آن از سوی یک واحد آب شیرین‌کن در پسابندر در دست اجراست که با تکمیل آن شاخص استان ۰.۵ درصد ارتقا می‌یابد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای آبرسانی روستاها توسعه روستاها شرکت آب و فاضلاب سیستان وبلوچستان درصد ارتقا می یابد عملیات اجرایی عملیات اجرای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۴۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان وبلوچستان گفت: در این نمایشگاه و در پاویون سیستان و بلوچستان زنجیره‌های ارزش در حوزه شیلات، آبزیان، خرما و سایر ظرفیت‌های استان در زمینه‌های سرمایه گذاری در معرض دید سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار گرفت.
شهرکی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در صنایع شیلاتی افزود: ۸۰ درصد تور ماهیگیری و ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در این استان تولید می‌شود.
وی ادامه داد: وجود بیش از ۳۱۰ کیلومتر نوار ساحلی و ظرفیت‌های فراوان بالقوه مناطق ساحلی چابهار، کنارک، زرآباد و دشتیاری، این استان را به مرکز تولید و اشتغال تبدیل و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف را فراهم کرده است.
وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی محرک توسعه اقتصادی سواحل بکر مَکُران است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال و نقش‌آفرینی گسترده در صادرات آبزیان و ارزآوری، زمینه توسعه هرچه سریع‌تر این سواحل را فراهم کرد.
نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران آماده بازدید، بازدیدکنندگان است و سرمایه گذاران و علاقمندان می‌توانند برای بازدید از غرفه سیستان وبلوچستان به سالن شماره چهار غرفه شماره ۹ مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • ۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • انسداد ۴۲ راه روستایی و راه فرعی قدیمی اسپکه-بمپور درجنوب سیستان وبلوچستان
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود
  • ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان