Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@02:27:37 GMT

رشد اقتصادی اروپا را منفی شد

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۴۱۳۵

رشد اقتصادی اروپا را منفی شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، از آنجا که شاخص‌های اقتصادی کشورهای حوزه یورو به کمترین میزان در 6 ماه گذشته رسیده، انتظار می‌رود که این کشورها دوباره در مسیر رشد منفی اقتصادی قرار گرفته باشند. دلیل پایین آمدن نشانگرهای اقتصادی در اروپا، رفتن دوباره دولت‌های اروپایی به سمت اعمال محدودیت‌های کرونایی با هدف کنترل شیوع این ویروس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آخرین ارزیابی موسسه IHF مارکت هر دو شاخص مهم ترکیب تولید و شاخص خرید مدیران بخش خدمات در ماه نوامبر به کمترین میزان از ماه می رسیده است. 

این موسسه تحقیقاتی می‌گوید: جدای از آنکه در سه ماهه اول و دوم سال جاری اروپا به خاطر اعمال قرنطینه سختگیرانه برای کنترل کرونا شاهد کاهش شدید رشد اقتصادی بود، حالا شاخص خرید مدیران برای سه ماهه چهارم امسال به 47.6 واحد رسیده که کمترین میزان از سال 2012 به بعد محسوب می‌شود.

کریس ویلیامسن، کارشناس ارشد موسسه IHF مارکت می‌گوید: اقتصاد کشورهای حوزه یورو دوباره در ماه نوامبر وارد رشد منفی اقتصادی شده و دلیل آن از سرگیری اقدامات برای مقابله روند فزاینده مبتلایان به کرونا در این کشورهاست. 

وی تاکید کرد: آمارها نشان می‌دهد که به احتمال زیاد در سه ماهه چهارم سال جاری رشد تولید ناخالص داخلی کشورهای حوزه یورو دوباره منفی خواهد شد.

پربیننده ترین اخبار و نتایج انتخابات آمریکا اخبار و نتیجه انتخابات آمریکا اخبار و نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اخبار انتخابات آمریکا بعد از گذشت ۴۴ساعت از پایان رای‌گیری اخبار انتخابات آمریکا بعد از گذشت ۳۵ساعت از پایان رای‌گیری

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کرونا رشد اقتصادی اتحادیه اروپا رشد اقتصادی یورو اروپا ویروس چینی کرونا ویروس اخبار کرونا سهام عدالت انتخابات آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۴۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا گفته است که در صورت انتخاب مجدد، کمکی به اوکراین اختصاص نخواهد داد، مگر اینکه اروپا نیز بودجه‌ای برای کمک به این کشور اختصاص دهد.

رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با مجله تایم گفت: "اگر اروپا به اندازه مبالغی که آمریکا برای کمک به اوکراین متحمل می‌شود، ما نیز پرداخت نخواهم کرد. اگر اروپا نپردازد، پس چرا ما باید پرداخت کنیم. "

در ۱۰ فوریه، ترامپ که متقاضی نامزدی ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه است، در گفتگو با هواداران خود در کارولینای جنوبی، از یکی از دیدارهایش با رهبران کشور‌های عضو ناتو در زمانی که رئیس جمهور آمریکا بود گفت. به گفته وی، سپس یکی از همکاران خارجی وی از او پرسید که آیا ایالات متحده آماده است تا در صورت تهدید احتمالی روسیه و در صورت عدم پرداخت کمک مالی به ناتو، ایالات متحده از این اتحاد دفاع کند. ترامپ پاسخ داد که از چنین اتحادی دفاع نخواهد کرد و علاوه بر این، روسیه را تشویق خواهد کرد تا هر کاری که می‌خواهد انجام دهد. رئیس جمهور سابق مشخص نکرد که این مکالمه چه زمانی و در کجا انجام شده است.

روسیه بار‌ها موضع خود را در مورد وضعیت پیرامون اوکراین در سطوح مختلف نشان داده است. همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر اشاره کرد، مسکو همیشه برای حل دیپلماتیک بحران آماده بوده و می‌ماند و آماده پاسخگویی به پیشنهادات واقعا جدی است، در حالی که رژیم کی‌یف مذاکرات با روسیه را قطع و ممنوع کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ناکامی متا در مقابله با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات
  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • کارگر؛ رضایت شغلی و توسعه اقتصادی
  • منصوری: در ۵۰ شاخص اقتصادی مهم روندی رو به رشدی داریم
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپا
  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد