Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصاف ایرانیان: همچنين رسانه فاکس نيوز که به طيف جنگ طلب آمريکا نزديکتر است، در جديدترين تحليل خود مدعي شده است که هدف اين بمب افکن ها حمله به تاسيسات هسته اي ايران است.

طبق آن چيزي که آژانس بين المللي انرژي اتمي مدعي شده، ايران با تزريق گاز به سانتريفيوژهاي نسل دوم خود در حال غني سازي اورانيوم در نيروگاه نطنز بوده و حجم اورانيوم موجود در کشور به 12 برابر حد مجاز آن در برجام رسيده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اگرچه اين اتفاق از سوي مقامات بلند پايه ايران به شدت نقض شده است، اما آمريکا در صدد مقابله با نقض برجام و هسته اي شدن ايران است.
هفته پيش رسانه خبري نيويورک تايمز با انتشار مقاله اي مدعي شده بود که ترامپ در حضور مشاوران و معاونانش، گزينه حمله به ايران را مطرح کرده بود که البته با مخالفت علني دستيارانش مواجه شده بود.
معاونان و مشاوران حاضر در اين جلسه به ترامپ تذکر داده بودند که هر گونه حمله به تاسيسات هسته اي ايران براي توقف برنامه هاي اين کشور، مي تواند به يک نبرد همه جانبه با کل نيروهاي مقاومت در سطح خاورميانه مبدل شود.
مايک پمپئو در سفر اخيرش به خاورميانه در اظهار نظري درباره ايران بيان کرده است براي توقف برنامه هاي هسته اي و منطقه اي ايران تمام گزينه ها روي ميز است.
آن چيزي که مشخص است اين است که آمريکا از شروع فعاليت هاي هسته اي ايران بسيار هراسناک شده و به دنبال راهي کم هزينه براي توقف اين فعاليت ها مي گردد.
اعزام دو فروند بمب افکن ب-52 براي حمله به ايران به هيچ عنوان کافي نيست و اين تعداد از جنگنده، جنبه عملياتي ندارد.
اولين قدم آمريکا براي جلوگيري از پيش برد هسته اي ايران، استفاده از عمليات رواني است. آن ها سعي دارند با ايجاد ترس و ارعاب، ايران را از ادامه غني سازي بازدارند. اعزام اين دو فروند بمب افکن را نيز مي توان در همين راستا تحليل کرد.
از طرفي با شکست فشار حداکثري و از سرگيري فعاليت هاي هسته اي از سوي ايران، ترامپ خود را با يک شکست بزرگ در قبال ايران رو به رو مي بيند و سعي دارد هر طور که هست مانع پيشرفت اين شکست شود.
به علاوه کشورهاي حاشيه خليج فارس در راس آنها عربستان، حساب ويژه اي را روي ترامپ براي مهار ايران بازکرده بودند. حالا با اعلام خروج از منطقه توسط ترامپ و شکست انتخاباتي او، اين کشورها به تلاطم افتاده اند و شکست خود در برابر ايران را حس مي کنند. بعيد نيست اين اقدام آمريکا در اعزام بمب افکن به خاورميانه در جهت تزريق مسکني زودگذر براي تسکين شکست هاي اين مدت کشورهاي حاشيه خليج فارس باشد.
با وجود تمام تحليل ها بعيد نيست ترامپ در آخرين روزهاي رياست جمهوري خود دست به اقدامي احمقانه بزند. ايران از نظر نظامي بايد کاملا آماده باشد و بايد هر چه سريعتر به آمريکا بفهماند هر گونه حمله هرچند جزئي به منافع ايران، ممکن است به قيمت يک جنگ تمام عيار و نابودي اسرائيل تمام شود.
به علاوه آمريکا شديدا به دنبال احياي برجام و توقف فعاليت هاي هسته اي ايران است. ايران بايد شديدا در مواضع خود پافشاري کند تا آمريکاي سر در گم را مجبور به بازگشت به برجام و برداشتن تحريم ها کند.
همچنين نبايد فراموش کرد که ايران در اين زمينه دست بالاتر را دارد و به هيچ عنوان نبايد از جنبه ضعف با آمريکا برخورد کند.

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه: هسته ای ایران هسته ای فعالیت ها بمب افکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۴۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران

یک روزنامه کویتی مدعی شد:«آمریکا در یک جلسه غیرمستقیم از ایران خواسته است از فرمول مصر برای آتش بس در غزه و طرح آرام کردن اوضاع بین اسرائیل و حزب الله در جنوب لبنان حمایت کند.»

روزنامه الجریده کویت در ادامه آورده است: «طرف آمریکایی همچنین از ایران خواسته است به توافق سابق هسته ای بازگردد به گونه ای که براساس آن، تهران غنی سازی اورانیوم را در محدوده ۳.۶۷ درصد نگه دارد و آمریکا نیز تحریم های ایران را لغو کند.»

براساس ادعای این روزنامه، «طرف آمریکایی از تهران خواسته است بر متحدانش در منطقه به منظور توقف حملات در دریای سرخ فشار بیاورد، از فرمول مصر برای آتش بس در غزه و طرح آرام کردن اوضاع ین اسرائیل و حزب الله در جنوب لبنان حمایت کند.»

به نقل از شفقنا در ادامه مطلب این روزنامه آمده است: «طرف آمریکایی به صورت غیرمستقیم از ایران خواسته است قبل از هرگونه توافقی بین طرفین، به آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بازرسی از تاسیسات هسته ای اش اجازه دهد.»

بنابر نوشته الجریده، «ایران نیز به طرف آمریکایی رسانده است که کاهش هرگونه تنش در منطقه مستلزم توقف حمایت های نامحدود آمریکا از اسرائیل و اتخاذ اقداماتی برای مهار تل آویو است.»

الجریده همچنین نوشت: «ایرانی ها از توافق برای توقف جنگ در غزه و هرگونه توافقی که مورد موافقت فلسطینی ها باشد، حمایت می کند و در مورد جنوب لبنان هم به همین شکل است. ایران به آمریکا هشدار داده است که اگر اسرائیل بخواهد به جنوب لبنان حمله کند، ایران بیکار نخواهد نشست و برای شکست حمله اسرائیل هرکاری خواهد کرد. در مورد بازرسی از تاسیسات هسته ای نیز ایران به طرف آمریکایی رسانده است که گزارش های دقیقی به آژانس در خصوص تاسیسات هسته ای ارائه کرده است.»

دیگر خبرها

  • استقرار ۴۵ هسته فناور و شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد واحد زاهدان/ جذب دانشجویان در قالب طرح پویش
  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • سرلشکر رشید: ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل در وعده صادق کمک کرد
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد