Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد علی کی نژاد، رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: هر ساله حدود هزار نفر جذب هیات علمی می‌شوند و در فراخوان جذب هیات علمی در سال ۹۹ حدود ۹۶۰ نفر جذب خواهند شد که  بودجه مورد نظر برای جذب این افراد کاملا در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: وزارت بهداشت خدمات بهداشتی و پزشکی ارائه می دهد و فارغ التحصیلان پزشکی باید طرح های خود را در دانشگاه ها بگذرانند و به همین علت بر اساس نیاز دانشگاه‌ها و مجوزی که به وزارت بهداشت داده می‌شود هیات علمی جذب می‌کنیم. بر اساس آماری که در دست داریم وزارت بهداشت می تواند ۲ هزار هیات علمی جذب کند که البته بعید می‌دانیم بتوانند این امر را عملیاتی کنند.

شرایط جذب افراد بازنشسته به عنوان هیات علمی

رئیس هیات علی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره شرایط جذب افراد بازنشسته به عنوان هیات علمی گفت: بازنشسته‌ها شرایط خاصی دارند و افرادی که استاد نمونه و ممتاز باشند تا سن ۷۳ می‌توانند کار کنند مگر اینکه خودشان نخواهند. تعداد زیادی از اساتید بازنشسته در دانشگاه‌های غیر انتفاعی مشغول به تدریس هستند.

او در ادامه درباره جزئیات لغو قرارداد با اعضای هیات علمی توضیح داد: لغو قراداد به این دلیل است که بعضی از مسائل از سوی دانشگاه‌ها رخ داده و با روح قوانین ما در تضاد است و برای مثال یکی از این اقدامات جذب هیات علمی به صورت سلیقه‌ای است.

کی نژاد افزود: در ۱۰ سال گذشته بیش از ۶۰ درصد از اعضای هیات علمی با قانون کبل سن در دانشگاه‌ها مشغول به کار هستند.

رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان گفت: دانشگاه‌هایی که بورسیه خودشان را به عنوان هیات علمی در دانشگاه جذب نکنند هیات عالی جذب دلایل را از آن‌ها می‌گیرد و اگر این دلایل را هیات مرکزی جذب بپذیرد مشکلی وجود ندارد، ولی اگر دانشگاه محکوم شود، به این دانشگاه تا ۵ سال اجازه جذب هیات علمی در رشته مورد نظر داده نمی شود و هیات مرکزی جذب هم حکم صادر می‌کند که بورسیه در همان دانشگاه مشغول به کار شود.

بیشتر بخوانید

اعضای هیئت علمی موسس شرکت دانش‌بنیان امتیاز می‌گیرند ۳۰ درصد هیات علمی دانشگاه‌ها خانم هستند ساماندهی موسسات آموزش عالی تا پایان سال اجرایی می‌شود متقاضیان جذب هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان باید چه شرایطی داشته باشند؟ معترضان به نتایج جذب هیات علمی چگونه شکایت کنند؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هیات علمی شورای عالی جذب هیات علمی هیات علمی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۵۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی دانشگاه شیراز برای جذب دانشجویان خارجی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، دکتر موذنی رییس دانشگاه شیراز گفت: این دانشگاه آماده است در صورت تمایل دانشجویان آمریکایی و اروپایی که در حمایت از مردم مظلوم غزه، از طرف دانشگاه‌های خود به اخراج تهدید شده اندرا جذب و بورسیه کند.
جمعی از دانشجویان دانشگاه شیراز هم از این پیشنهاد رئیس دانشگاه ابراز خوشنودی کردند.
همچنین دکتر داداش پور رىیس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم با اعلام حمایت از این تصمیم دانشگاه شیراز و دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آمادگی دارد این دانشجویان را در رشته‌های تخصصی موجود، پذیرش و بورسیه تحصیلی کند.
دانشگاه شیراز هم اکنون از دانشگاه‌های برتر ایران است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کمبود یک هزار عضو هیات علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای
  • آمادگی دانشگاه شیراز برای جذب دانشجویان خارجی
  • جذب ۵۰ عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد / برخورد با استادی که شکایت دانشجویی داشت
  • واکنش دانشگاه علوم خانواده دانشگاه تهران به انتقادات از همکاری با همسر سید ابراهیم رئیسی: جمیله علم الهدی فقط برای هیات جذب اساتید دانشکده تازه تاسیس «علوم خانواده» انتخاب شده، نه کارگروه هیات جذب کل اساتید دانشگاه تهران
  • واکنش تند به دعوت دانشگاه‌های ایران از دانشجویان معترض آمریکایی
  • «خیلی بیل زن هستید، زمین خودتان را بیل بزنید»/ واکنش یک جامعه‌شناس به دعوت دانشگاه‌های ایران از دانشجویان معترض در آمریکا
  • محمد فاضلی جامعه شناس: خیلی بیل‌زن هستید زمین خودتان را را بیل بزنید
  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور
  • استاد دانشگاه سمنان عضو هیات علمی نمونه کشوری شد