Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@18:50:53 GMT

خواص"ملکه میوه ‌ها"را بیشتر بشناسید

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۵۴۰۱

افزایش مصرف مواد غذایی گیاهی مانند انبه، خطر ابتلا به مرض چاقی را کاهش داده و پوست و مویی سالم را برایتان به ارمغان می‌آورد. ناطقان: به نقل از اخبار الیوم، مطالعات انجام شده درباره انبه از مزایای آن برای سلامتی مانند بهبود دستگاه ایمنی، سلامت دستگاه گوارش و بینایی و همچنین کاهش خطرات ابتلا به انواع سرطان خبر می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مطالعه‌ای که اخیراً توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا انجام شده، نشان داد که انبه حاوی بتاکاروتن و آنتی اکسیدان‌هایی است که می‌توانند آسیب سلولی را به تأخیر اندازد؛ یکی از مهمترین مزایای آن‌ کاهش چین و چروک صورت زنان مسن با پوست روشن است.

این میوه گرمسیری یکی از میوه‌های بسیار خوش طعم است و عنوان "ملکه میوه ها" را به خود اختصاص داده است.

مجله علمی تخصصی نیوترنتس نوشت: زنانی که یائسه شده و چهار بار در هفته نصف فنجان انبه می‌خورند، پس از گذشت دو ماه شاهد کاهش ۲۳ درصدی چین و چروک‌های عمیق و کاهش ۲۰ درصدی آن‌ها پس از گذشت ۴ ماه بوده اند.

بر اساس یافته‌های این تحقیق به دنبال مصرف انبه بهبود چشمگیری در چین و چروک‌ها حاصل شده، اما نتایج بسیار محدود بوده و ممکن است مصرف بیش از حد این میوه نتیجه معکوس داشته و باعث افزایش چین و چروک‌ها شود.

محققان توضیح دادند که مشخص نیست چرا مصرف بیش از حد انبه منجر به افزایش شدت چین و چروک می‌شود، اما آن‌ها حدس می‌زنند که این موضوع احتمالا مربوط به مقادیر فراوان قند موجود در انبه باشد.

فواید شگفت انگیز انبه برای جلوگیری از چین و چروک صورت پس از یائسگی

تقویت سیستم ایمنی

انبه منبع خوبی از مواد مغذی مانند ویتامین A است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. ویتامین A برای مقابله با عفونت ضروری است و عدم دریافت کافی این ویتامین با افزایش خطر بیماری همراه است.

انبه تقریباً سه چهارم نیاز روزانه شما به ویتامین C را تأمین می‌کند. این ویتامین به بدن در تولید سلول‌های سفید خون برای مقابله با بیماری کمک کرده و عملکرد آن‌ها و سیستم دفاعی پوست شما را بهبود می‌بخشد.

انبه همچنین حاوی اسید فولیک، ویتامین K، ویتامین E و بسیاری از ویتامین‌های گروه B است که به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک می‌کند.

حفاظت از سلامت قلب

انبه حاوی منیزیم و پتاسیم است که به حفظ نبض سالم و آرامش رگ‌های خونی کمک می‌کند، سطح فشار خون را پایین می‌آورد و حاوی آنتی اکسیدان‌های منحصر به فردی به نام مانگیفرین است که از سلول‌های قلب در برابر التهاب، استرس اکسیداتیو و مرگ سلولی برنامه ریزی شده محافظت می‌کند و سطح کلسترول خون و تری گلیسیرید و اسید‌های چرب آزاد را کاهش می‌دهد. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: خواص ، ملکه میوه ها ، چاقی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: خواص ملکه میوه ها چاقی چین و چروک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۵۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص شگفت‌انگیز پوست موز

همه ما از خاصیت میوه‌ها و سبزیجات برای جسم و جان آگاه هستیم. اما آیا می‌دانستید پوست میوه‌ها و سبزیجات حتی از گوشت آن‌ها سالم ترند. پوست موز نیز دارای خاصیت بسیار برای سلامت بدن و پوست است.

به گزارش همشهری آنلاین؛ به گفته متخصصان، پوست موز بسیار مغذی و سرشار از فواید است. در این مطلب به برخی از فواید پوست موز نگاهی انداخته‌ایم.

خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد: مشخص شده که پوست موز سرشار از پلی فنول‌ها، کاروتنوئید‌ها و سایر آنتی اکسیدان‌ها است که از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد سرطان زا محافظت می‌کند. مصرف بیشتر پوست موز می‌تواند سطح آنتی اکسیدان را افزایش داده و احتمال ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

افسردگی را کاهش می‌دهد: ویتامین B ۶ و محتوای بالای تریپتوفان موز می‌تواند به بهبود برخی از علائم افسردگی و سایر اختلالات خلقی کمک کند.

کلسترول را کاهش می‌دهد: پوست موز دارای فیبر‌های محلول و نامحلول است که باعث کاهش کلسترول و جلوگیری از چسبیدن کلسترول به دیواره رگ‌ها می‌شود. این خاصیت پوست موز به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی کمک می‌کند.

برای چشمان خوب است: پوست موز برای چشم مفید است و احتمال ابتلا به آب مروارید را کاهش می‌دهد. گفته می‌شود قرار دادن آن روی چشم به کاهش پف کردگی کمک می‌کند. همچنین، لایه برداری با موز به روشن شدن حلقه‌های تیره زیر چشم و کاهش ظاهر خطوط ریز کمک می‌کند.

یبوست را برطرف می‌کند: موز سرشار از فیبر است و به حرکات منظم روده کمک می‌کند. فیبر به رشد باکتری‌های خوب در روده کمک کرده که باعث تقویت هضم می‌شود و روده را سالم نگه می‌دارد.

دندان‌ها را درخشان می‌کند: به گفته متخصصان، مالیدن پوست موز به دندان‌ها یک دقیقه در روز به مدت یک هفته می‌تواند به درخشندگی دندان کمک کند. موز سرشار از پتاسیم و منیزیم است و در صورت تماس با دندان مواد معدنی آن جذب مینا شده و دندان‌ها را سفید می‌کند.

جوش‌ها را درمان می‌کند: اگر از جوش‌های روی صورت‌تان خسته شده‌اید و این جوش‌ها شما را اذیت می‌کنند، به سادگی شروع به مالیدن پوست موز روی صورت خود کنید و در عرض یک هفته تفاوت را مشاهده کنید. پوست موزبه کاهش التهاب در پوست کمک می‌کنند و همچنین سرشار از فنولیک است که مملو مواد ضد میکروبی برای درمان جوش و آکنه است.

درد را کاهش می‌دهد: بر اساس نتایج مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۱ انجام شد، پوست موز سرشار از ترکیبات فعال زیستی مانند کاروتنوئید‌ها و پلی فنول‌ها است. پوست موز همچنین سرشار از خواص ضد التهابی است و به کاهش درد بدن کمک می‌کند.

از پوست در برابر اشعه فرا بنفش محافظت می‌کند: پوست موز سرشار از ترکیبات زیست فعال مانند فنولیک‌ها، فلاونوئیدها، تانن‌ها، کاروتنوئید‌ها و آلکالوئید‌ها است که به جلوگیری از رادیکال‌های آزاد و همچنین محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش کمک می‌کند.

دیگر خبرها

  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • انواع روغن‌های گیاهی؛ گنجینه ای از خواص و کاربردها
  • با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟
  • نحوه پرورش درخت انبه با کمک میوه آن در گلدان خانگی (فیلم)
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • با مصرف این میوه جوان شوید
  • خواص یخ هندوانه برای پوست چیست؟