Web Analytics Made Easy - Statcounter

مروی با بیان اینکه تفاوت قیمت دستوری با قیمت بازار رانت ایجاد می‌کند افزود: تورم‌های بالا در کشور بدلیل برتری سیاست‌های مالی دولت بر سیاست‌های پولیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان، علی مروی در برنامه گفتگوی ویژه خبری سه شنبه شب شبکه دوم سیما با بیان اینکه بخش خصوصی زمانی که چشم انداز خوبی از نرخ ارز، تورم و متغیر‌های کلان ببیند سرمایه گذاری می‌کند افزود: اکنون بروکراسی اداری برای دریافت مجوز و ماه‌ها دوندگی برای آن سرمایه گذاری‌ها را با مانع روبر و کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارشناس اقتصادی گفت: با توجه به اینکه کسانی در هر بازاری تخصص دارند فقط با اطلاع دادن کسب و کار خود را آغاز کنند امااقتصاد سیاسی موجب شده است بروکراسی درارائه مجوز‌ها کاهش نیابد.


وی با بیان اینکه تفاوت قیمت دستوری با قیمت بازار رانت ایجاد می‌کند افزود: تورم‌های بالا در کشور بدلیل برتری سیاست‌های مالی دولت بر سیاست‌های پولیست.


مروی گفت: نه تنها برای کسری بودجه چاره جویی نمی‌کنیم بلکه با واردکردن پول نفت تورم را افزایش می‌دهیم و تورم بالا موجب می‌شود سیاستگذاری‌ها احساسی شود.


این کارشناس اقتصاد افزود: امروز رویکرد ما سرکوب قیمت هاست که رویکرد اشتباهی است.


وی اضافه کرد: ورود شورای رقابت به قیمت گذاری خودرو اشتباه است و این شورا باید انحصار را بردارد و مشکل رقابت را حل کند.


وی گفت: شورای رقابت درحالی قیمت خودرو را تعیین می‌کند که قیمت‌ها در بازار چیز دیگری است و بر این اساس تقاضا برای خودرو‌های کارخانه بسیار زیاد میشود ومردم برای آن صف می‌کشند و این برای حکم رانی ما مضحک است.


وی افزود: وقتی برای خودروساز قیمت گذاری می‌کنیم برای تامین قطعه دچار مشکل می‌شود و از طرفی دیگر قطعه ساز را نیز مجبور می‌کنیم صادرات انجام ندهد و فقط به خودرو ساز داخلی قطعه بفروشد.

 

مروی گفت: این کار برای قطعه ساز نیز مشکل ایجاد می‌کند، زیرا پول قطعه را با تاخیر از خودروساز می‌گیرد درحالی که خودرو ساز پیشتر پول خودرو را از مشتری گرفته است.


وی افزود: اینکه بگوییم شرایط کشور ویژه است دلیل همه قوانین و مدیریت‌های نادرست ما در صنعت است. وی با بیان اینکه چاره نداریم جز حرکت به سمت سیاست‌های باز توزیعی گفت: اینکه به عنوان نمونه در بنزین یارانه انرژی را به خودرو اختصاص می‌دهیم نادرست است، زیرا بخش قابل توجهی از جامعه خودرو ندارند و سهمیه بنزین باید به کد ملی اختصاص یابد که دارنده آن بتواند سهم خود را در بازار بفروشد.


این کارشناس اقتصادی گفت: هیچ مشکل نرم افزاری برای اجرای اختصاص سهمیه بنزین به کد ملی افراد نداریم.


مروی افزود: دولت ارز ۴ هزارو ۲۰۰ تومانی را حذف کند و منابع حاصل از آزاد شدن آن را به محرومین بپردازد.


وی ادامه داد: اینکه ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان را دولت به برخی کالا‌ها می‌دهد به جامعه هدف نمی‌رسد، زیرا بخشی از آن بدست واسطه‌ها می‌رسد و بخشی نیز در سبد مصرفی قشر محروم جامعه می‌رسد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: رانت اقتصادی اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۵۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید شاهین در بازار / این مدل ۸۷۰ میلیون تومان شد + جدول قیمت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،به نقل از اقتصاد آنلاین فبا مطالعه جدول زیر اطلاعات کاملی درباره قیمت روز خودروهای شاهین به دست خواهید آورد.


قیمت روز انواع خودرو شاهین
برند مدل کارکرد قیمت (تومان)
شاهین، G اتومات ۱۴۰۳ صفر ۸۱۹,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G اتومات ۱۴۰۳ صفر ۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G اتومات ۱۴۰۳ صفر ۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۲ صفر ۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۳ صفر ۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۲ ۶,۰۰۰ ۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۰ ۸۵,۰۰۰ ۶۲۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۱ ۴۷,۰۰۰ ۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۰ ۳۹,۰۰۰ ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898904

دیگر خبرها

  • قیمت گذاری دستوری، باعث افزایش قیمت لاستیک می‌شود
  • قیمت گذاری دستوری بیشتر باعث افزایش قیمت لاستیک می شود
  • از احمدی‌نژاد تا رییسی/چه کسی پای رانت را به بازار خودرو باز کرد؟
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ ۱۲ میلیارد تومان ناقابل!
  • قیمت محصولات سایپا پنجشنبه ۶ اردیببهشت ۱۴۰۳؛ تفاوت ۳۰ میلیونی قیمت پراید در کارخانه و بازار
  • صنعت خودرو، قربانی زیاده خواهی مسئولان و دلالان
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • قیمت جدید شاهین در بازار / این مدل ۸۷۰ میلیون تومان شد + جدول قیمت
  • صنعت خودرو، قربانی زیاده‌خواهی مسئولان و دلالان
  • توزیع رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی با دلار چند نرخی!