Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@09:14:56 GMT

نحوه ضدعفونی کردن ظروف کرونایی‌ها

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۵۹۲۹

نحوه ضدعفونی کردن ظروف کرونایی‌ها

شاید برخی از ما در پیک سوم کرونا تجربه پرستاری از فرد کرونایی را داشته باشیم اما در این میان برای افزایش بهداشت و ممانعت از انتقال ویروس چه باید کرد؟

به گزارش برنا؛ اغلب خانواده‌ها در کشور تجربه پرستاری از بیمار کرونایی را دارند. در حالی که نحوه تعامل با بیمار کرونایی نیازمند یادگیری نکات جدید و علمی است تا بتوان در روند ابتلا، به فرد کرونایی کمک کرد و  دیگر افراد خانواده در ابتلا به این بیماری مصون باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضد عفونی کردن به معنی استفاده از مواد شیمیایی خاص برای کشتن میکروب‌هاست. ضد عفونی کردن سطوح و وسایل، بعد از پاک کردن آنها خطر انتشار عفونت را  کاهش می‌دهد. سوالی که ممکن است پرسیده شود این است که ظروف مورد استفاده توسط فرد مبتلا به ویروس کرونا چگونه باید تمیز و ضدعفونی شوند.

در متون موجود مستقیما به اینکه هنگام شستن ظروف فرد مبتلا به کوویدـ۱۹ چه نوع دستکشی استفاده شود اشاره نشده است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا و سازمان جهانی بهداشت در مورد تمیز و ضدعفونی کردن سطوح و وسایل مختلف (مانند ظروف) تماس‌یافته با فرد مبتلا به کوویدـ۱۹ موارد زیر را بیان کرده است:

وسایل شخصی و سایر وسایل مورد استفاده بیماران مانند ظروف، بالش، تشک، فرش و کوسن، تا زمانی که دوره درمان و آزمایش‌ها برای تشخیص وجود ویروس کرونا ادامه دارد (پایان عفونت) نباید توسط افراد دیگر مورد استفاده قرار گیرند.

هنگام تماس با ظروف استفاده ‌شده بیمار، دستکش پوشیده شود. بهتر است تا حد امکان از ظروف یکبار مصرف استفاده شده و پس از استفاده دور انداخته شود.

برای شستن ظروف معمولی بیماران، از مایع ظرفشویی معمولی و آب داغ استفاده شود.

پس از پایان شست‌وشوی ظروف در صورت استفاده نکردن از دستکش، دست‌ها بلافاصله با آب و صابون شسته شوند.

در صورتی که از دستکش آشپزخانه استفاده می‌شود، پس از پایان شست‌وشو، دستکش‌ها درآورده شده و با آب داغ و صابون شسته و خشک شود. سپس دست‌ها نیز مجدداً با آب و صابون شسته شود.

دستکش‌های یکبار مصرف مورد استفاده برای حمل ظروف آلوده در کیسه‌های زباله یا پلاستیک‌های دولایه دور انداخته شوند.

در صورت امکان، ظروف در ماشین ظرفشویی با دمای آب ۶۰ درجه سانتی‌گراد و ماده شوینده شسته و خشک شود.

در صورتی که برای خشک کردن ظروف از دستمال مخصوص استفاده می‌شود، دستمال پس از استفاده با مایع شوینده شسته شده و به‌طور کامل خشک شود.

برای شستن ظروف استفاده ‌شده توسط فرد آلوده به ویروس کرونا (در صورت استفاده نکردن از ظروف یکبار مصرف) لازم است از آب داغ و مایع ظرفشویی استفاده شود. همچنین هنگام حمل ظروف به آشپزخانه بهتر است از دستکش استفاده شود اما هنگام شست‌وشوی آنها پوشیدن دستکش ضروری نیست به شرطی که پس از اتمام کار دست‌ها بلافاصله با آب و صابون شسته شود.

در صورت تمایل برای پوشیدن دستکش، دستکش‌های ظرفشویی معمولی کفایت می‌کند. پس از اتمام کار دستکش‌ها شسته شده و خشک شوند. همچنین در صورت خشک کردن ظرف بیمار نیز نیاز است که پارچه خشک‌کن با آب گرم و مایع شوینده شسته و خشک شود.

//انتهای پیام: 3

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زهرا سلیمانی مورد استفاده صابون شسته استفاده شود دستکش ها خشک شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۵۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی در سند تحول

سند تحول قضایی برای رفع مشکل پرونده‌های دارای خواهان یا شاکی متعدد، راهبرد «هم‌افزایی در تصمیم‌گیری و اتخاذ تدابیر مناسب در خصوص پرونده‌های دارای خواهان یا شاکی متعدد» را تعیین کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، «اطاله در فرآیند دادرسی»، «غیرمتقن بودن برخی آراء و تصمیمات قضایی» و «اجرای ناقص و دیرهنگام برخی از احکام»، سه مانعی است که سند تحول قضایی، برای عدم تحقق کامل مأموریت قوه قضاییه در زمینه «رسیدگی به تظلمات، تعدیات، شکایات، حل و فصل دعاوی و رفع خصومات»، شناسایی کرده است.

سند تحول برای «اطاله در فرآیند دادرسی» هفت علت تعیین کرده است. وجود پرونده‌های دارای خواهان یا شاکی متعدد، یکی از هفت عاملی است که راهبردها و راهکارهای رفع این مشکل در سند تحول ارائه شده است.

راه‌حل سند تحول برای پرونده‌های دارای خواهان یا شاکی متعدد

سند تحول قضایی برای رفع مشکل پرونده‌های دارای خواهان یا شاکی متعدد، راهبرد «هم‌افزایی در تصمیم‌گیری و اتخاذ تدابیر مناسب در خصوص پرونده‌های دارای خواهان یا شاکی متعدد» را تعیین می‌کند که این هم‌افزایی از طریق انجام ۳ راهکار زیر محقق می‌شود.

راهکار اول: تشکیل هیئت هماهنگی برای ساماندهی و اتخاذ تصمیمات کلان در مورد تعداد یکصد پرونده ملی کثیرالشاکی و دارای حجم مالی بالا و بررسی جوانب قضایی، اقتصادی، امنیتی و رسان‌های پرونده با ریاست معاون اول قوه قضاییه و با حضور دادستان کل کشور، معاون اول رییس جمهور و نایب رییس مجلس شورای اسلامی و بالاترین مقام ضابطان ذیربط با رعایت استقلال قاضی و عدم دخالت در رأی قضات با تصویب و ابلاغ دستورالعمل مربوط از سوی رییس قوه قضاییه.

معاونت اول قوه قضاییه، دادستانی کل کشور، معاونت حقوقی و امور مجلس و مرکز حفاظت و اطلاعات مسئولیت اجرای این راهکار را بر عهده دارند و مهلت زمانی اجرای آن تا پایان سال ۱۴۰۳ است.

راهکار دوم: تشکیل شورای مشورتی برای کمک به قاضی مسئول رسیدگی به پرونده‌های مهم، ملی و کثیرالشاکی در دادگستری کل استان‌ها به ریاست رییس کل و با حضور دادستان مرکز استان، مقامات اجرایی و ضابطین مربوط با هدف کاهش تبعات اقتصادی و اجتماعی و تسریع در استیفای حقوق مردم و ارائه گزارش دورهای به بخش ذی‌ربط در معاونت اول و دادستانی کل کشور با رعایت استقلال قاضی و عدم دخالت در رأی قضات.

دادگستری استان‌ها باید تا پایان سال ۱۴۰۳ این برنامه را اجرایی کنند.

راهکار سوم: ایجاد سازوکار لازم برای نظارت دادستان به منظور استیفای حقوق مال‌باختگان و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و نگهداری و اداره اموال متهمان و محکومان با اصلاح قوانین و مقررات مرتبط.

معاونت حقوقی و امور مجلس و دادستانی کل کشور وظیفه دارند تا پایان سال ۱۴۰۵ این سازوکار را ایجاد کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نحوه تعویض پکینگ برج خنک کننده
  • نحوه درست کردن ماست با 5 کیلو شیر (فیلم)
  • آب چاه بخوریم یا آب معدنی؟ / ضدعفونی آب لوله کشی با اشعه ماورای بنفش
  • نحوه ساخت آب‌نما با بطری پلاستیکی (فیلم)
  • (ویدئو) نحوه درست کردن ۵ دقیقه‌ای شیرینی نارگیلی؛ خوشمزه و ساده
  • نحوه رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی در سند تحول
  • (ویدئو) نحوه درست کردن غذای مشهور اندونزیایی با سرخ کردن موز
  • نحوه عمل لازک چشم + فیلم
  • بیرانوند نباید در پنج بازی گل بخورد؛ رقابت حسینی و پورحمیدی برای کسب دستکش طلایی
  • رقابت سخت بین حسینی و پورحمیدی برای کسب دستکش طلایی