Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-26@17:19:06 GMT

برداشت انار در بجستان افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۶۰۷۶

برداشت انار در بجستان افزایش یافت

مدیر جهاد کشاورزی بجستان گفت: میزان برداشت انار در این شهرستان از ۱۳ هزار تن طی سال زراعی گذشته به ۱۵ هزار تن طی سال جاری افزایش یافت.

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی محرابی مهمترین دلایل افزایش تولید و برداشت انار بجستان طی امسال را رعایت اصول فنی توسط کشاورزان، شرایط مساعد جوی، بارندگی مطلوب، کیفیت محصول و اهتمام باغداران در تولید انار با کیفیت ذکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: افزایش تعامل و ارتباط بین صادرکنندگان و خریداران و بازاریابی در بازارهای هدف به خصوص در بازار مشهد و تهران و عرضه در این مناطق برای شناساندن بهتر محصول انار بجستان از دیگر دلایل افزایش تولید این محصول به شمار می رود.

مدیر جهاد کشاورزی بجستان گفت: از مجموع ۱۵ هزار تن انار برداشت شده در این شهرستان طی امسال ۸۰ درصد آن به ارزش ۷۲۰ میلیارد ریال به صورت کلی فروشی و ۲۰ درصد به ارزش ۳۰ میلیارد ریال به صورت جزئی فروشی عرضه شد.

محرابی مهمترین ارقام انار بجستان را شیش کپ، ملس، ساوه و پیش رس ذکر کرد و افزود: این محصول به دلیل قابلیت ماندگاری بالا، آبدار بودن، طعم شیرین و ملس و نرم بودن دانه از خصوصیات خوبی در جذب مشتری برخوردار است.

وی سطح زیر کشت انار بجستان طی سال زراعی جاری را بالغ بر هزار و پنج هکتار ذکر کرد و ادامه داد: انار به دلیل خواص آنتی اکسیدانی در درمان و پیشگیری از وقوع بسیاری از بیماری ها موثر است و فرآوری و بازاریابی این محصول با استفاده از حضور نخبگان بجستانی از ضرورت های ارتقای جایگاه این محصول به شمار می رود.

شهرستان بجستان در ۲۷۸ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: برداشت انار انار بجستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۶۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر گفت: با آغاز برداشت گوجه فرنگی از ۲۵۰ هکتار مزارع این شهرستان پیش بینی می‌شود، ۱۰ هزار تن محصول برداشت و به بازار‌های داخلی و خارجی ارسال و صادر شود.
مجید صفری بیان کرد: ۱۰ تن محصول تولید شده گوجه فرنگی از مزارع شهرستان مهر به کشور امارات متحده عربی صادر می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر گفت: کشاورزانی که قصد صادرات محصول تولیدی خود را دارند باید از طریق سامانه سانکا و کشاورزانی که قصد فروش محصول خود را در بازار‌های داخلی دارند از طریق سامانه سبک ،  اطلاعات خود را ثبت و کد شناسه سلامت محصول دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم
  • افزایش سلامت دام‌ها با تولید محصول ایرانی
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • بارندگی‌ شدید موجب توقف برداشت مقطعی پیاز شد
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم