Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، این تقاضای جدید در پی عملکرد ناامیدکننده نامزدهای مسلمان در آزمون کمیسیون خدمات عمومی ماهاراشترا مطرح شد، که چند سال پیش نتیجه آن اعلام شده بود. از مجموع ۴۲۰ کاندیدایی که توسط کمیسیون خدمات عمومی ماهاراشترا (ام پی اس سی) انتخاب شدند تنها ۴ نفر مسلمان بودند.

عارف نسیم خان، وزیر پیشین اقلیت‌ها و از لیدرهای کنگره گفت: "اگر سهمیه پنج درصدی مسلمانان در مشاغل ارائه شده توسط دولت و حزب کنگره ملی در سال ۲۰۱۴ اجرا می‌شد، از ۴۲۰ عضو معرفی شده، می‌بایست حداقل ۲۰ نفر مسلمان بودند که این اتفاق نیفتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت حاکم (بی جی پی) هرگز این را اجرا نکرد اما اکنون ماهاویکاس آگهادی باید این سهمیه را به مسلمانان برگرداند. " وی افزود که برای اطمینان از اینکه مسلمانان در سطح ملی نقش بیشتری ایفا می‌کنند، ضروری است که تعداد نمایندگان آنها در مشاغل دولتی افزایش یابد. آقای خان در شناسایی و فراهم ساختن موقعیت‌های اشتغالِ دولتی برای ۵۰ گروه از مسلمانان که به عنوان کلاس فرودست اقتصادی به شمارمی رفتند، نقش مهمی داشته است.

موداسر پاتل، نایب رئیس شورای شهر در بخش اقلیت‌ها، گفت: "دولت باید در جلسات آینده خود لایحه‌ای را در این خصوص تصویب کند و ۵ درصد سهمیه پست‌های دولتی ماهاراشترا برای مسلمانان را به آنها بازگرداند. در آخرین جلسه مجمع هنگامی که نواب مالک، وزیر اقلیت‌ها، در مورد ۵ درصد سهمیه مسلمانان صحبت کرد، دولت گفت کمیته‌ای از کارشناسان، این درخواست را بررسی و پیشنهادات خود را ارائه خواهند داد. ما امیدواریم که وزیر جدید ایالت مهاراشترا، آقای اوداو تهاکرای و سایر مقامات دولتی در راستای تبعیت از برنامه حمایت از اقلیت‌ها و سیاست‌های سکولار، ۵ درصد سهمیه پست‌های دولتی را به جامعه فرودست اقتصادی که امروزه مسلمانان هستند، باز گردانند.

" کمیته‌های متعددی برای بررسی وضعیت این مسلمانان تشکیل شده و راه حل‌ها و پیشنهادات مناسبی نیز ارائه شده است و هم اکنون اقدامات مثبتی برای توانمندسازی مسلمانان در حال انجام است.
کمیته‌ای به نام "محمود الرحمن"، که به منظور بررسی وضعیت اقتصادی و اجتماعی مسلمانان در ایالت ماهاراشترا تشکیل شده، پیشنهاد سهمیه ۸ درصدی را برای مسلمانان مطرح کرده است.

حزب کنگره ملی در دولت پیشین، برای مسلمانان و مراتی ها به ترتیب سهمیه ۵ درصدی و ۱۶ درصدی را در پست‌های دولتیِ ایالتی در نظر گرفته بود. اما با روی کار آمدن دولت پیشین ایالت مهاراشترا حزب بی جی پی به رهبری فدنویس در سال ۲۰۱۹ قانونی ارائه داد که در آن سهمیه ۱۶ درصدی مراتی ها به آنها داده شده ولی هیچ صحبتی از سهمیه ۵ درصدی مسلمانان در این قانون به میان نیامده است.
ملاحظه و تحلیل: متأسفانه دولت ایالتی مهاراشترا برای بهبود وضعیت مسلمانان هیچ اقدام عملی انجام نداده است و مسلمانان در ایالت سرخورده شده‌اند و با به روی کار آمده دولت جدید که برآمده از حزب شیو سینا به رهبری اودیو تاکری است تا کنون هیچ گام مهم و اساسی برای بهبود وضعیت مسلمانان برداشته نشده است.

کد خبر 5080078

منبع: مهر

کلیدواژه: مسلمانان هند سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هندوستان امام حسن عسکری ع حرم حضرت عبدالعظیم سازمان اوقاف و امور خیریه سازمان تبلیغات اسلامی ویروس کرونا قرآن سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مسجد مهدویت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی رادیو قرآن هفته بسیج زیارت برای مسلمانان اقلیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۶۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب گفت: افزایش سهمیه شهرستان میاندوآب از یک‌هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی به یک‌هزار و ۷۰۰ واحد، بیانگر توجه ویژه دولت به مناطق محروم و روستاییان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدرضا رضایی، امروز _پنج‌شنبه ششم اردیبهشت_ در دومین جلسه شورای تأمین مسکن شهرستان میاندوآب اظهار کرد: دولت عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد.

وی افزود: افزایش سهمیه شهرستان میاندوآب از یک‌هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی به یک‌هزار و ۷۰۰ واحد، بیانگر توجه ویژه دولت به مناطق محروم و روستاییان است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب گفت: تسهیلات خوبی توسط دولت سیزدهم برای به‌سازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی با سود ۲۳ درصد درنظر گرفته است که تنها پنج درصد از سود این تسهیلات توسط اشخاص پرداخت می‌شود و ۱۸ درصد باقی مانده نیز توسط دولت پرداخت می‌شود.

رضایی تصریح کرد: در زنجیره پرداخت تسهیلات مساکن روستایی تعداد معرفی شده به بانک‌ها زیاد، اما تعداد عقد قرارداد و تسهیلات پرداخت شده به مراتب کمتر است.

وی با بیان اینکه هستند کسانی که باوجود معرفی به بانک پیگیر موضوع نشده و تشکیل پرونده نداده‌اند، تأکید کرد: بنیاد مسکن موظف است، طی دو هفته نسبت به تعیین تکلیف معرفی‌شدگان، سنجش میزان رضایتمندی معرفی‌شدگان از بانک‌های عامل و اعلام گزارش کامل از مراجعه نداشتن برای تشکیل پرونده و عقد قرارداد اقدام و راهکار مناسبی برای شناسایی و رفع مشکل ارائه دهد.

رضایی ادامه داد: هدف شورای تأمین مسکن باید حفظ و افزایش سهمیه در به‌سازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی باشد، انتظار داریم بانک‌های عامل با دید تسهیل‌گرانه نسبت به دریافت ضمانت پرداخت عمل و تابع قوانین باشند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب خاطرنشان کرد: شهرستان میاندوآب با پوشش ۵۵ درصدی معرفی شدگان برای اخذ تسهیلات، تعداد سهمیه و عملکرد بانک‌های عامل رتبه نخست استان را کسب کرده که اقدامی ارزنده و شایسته تقدیر است.

کد خبر 747855

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۱۸ درصدی سهمیه اشتغال استان همدان در سال گذشته
  • سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن
  • دولت سیزدهم عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد
  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد
  • رفع ابهامات حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب قراردادها
  • تظاهرات دانشجویی در آرژانتین 
  • کاهش 25 درصدی دستمزد اریک تن هاخ در صورت عدم کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا
  • عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • درخواست مجدد برای بازگشایی گوگل پلی توسط وزارت ارتباطات
  • ◄ سهمیه لاستیک دولتی برای رانندگان اتوبوس و سواری کرایه بین شهری؟