Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین صدیقه ربیعی در نشست هم اندیشی با بانوان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای که به منظور بررسی راهکارهای مشارکت در مقابله با سوانح ترافیکی برگزار شد اظهار کرد: زنان به طور ذاتی همواره روش‌های ایمن‌تر و کم‌خطرتری را برای زندگی انتخاب کرده و به سبک زندگی سالم توجه بیشتری نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مشارکت بانوان منجر به توانمندسازی جامعه در برابر سوانح می‌شود افزود: نمونه‌های موفق زیادی از مشارکت بانوان در موارد و مسائل مختلف وجود دارد که تأثیر مهم آنها را در روند تصمیم گیری و بهبود کیفیت زندگی سالم نشان می‌دهد.

مدیرکل امور زنان و خانواده اضافه کرد: سوانح و حوادث بعد از بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان‌ها از بیشترین دلایل مرگ در کشور و استان قزوین هستند که ۷۵ درصد آنها به دلیل خطاهای انسانی اتفاق می‌افتد.

ربیعی با بیان اینکه آسیب‌های ناشی از تصادفات از نظر روحی برای زنان سخت‌تر از مردان است گفت: همه این مسائل ضرورت و اهمیت فرهنگسازی، آموزش و حساس سازی جامعه را نسبت به اهمیت موضوع سوانح ترافیکی نشان می‌دهد و زنان به علت نقش‌های متعدد در خانواده و جامعه و ارتباط نزدیک‌تر با کودکان و نوجوانان از مهم‌ترین گروه‌ها برای ترغیب و جلب مشارکت جامعه هستند.

وی در ادامه همچنین به موضوع جلب مشارکت سمن‌ها در این حوزه اشاره کرد و گفت: با وجود اهمیت حضور تشکل‌های مردمی در بهبود امور و روند سیاستگذاری ها، کشور ما هنوز به سمت تشکل سازی نرفته و ما در این حوزه ضعف‌های اساسی داریم.

این مسئول بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی، مهاد کودک و آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی در بهبود رفتارهای ترافیکی نیز تاکید کرد و گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سال‌های اخیر به وظیفه خود در اصلاح وضعیت راه‌ها و نقاط پر تصادف تا حد زیادی عمل کرده و با توجه به اینکه ریشه بسیاری از تصادفات نه به خاطر جاده‌ها بلکه در خطای انسانی است باید با همکاری نهادهای متولی فرهنگ و آموزش در این زمینه گام‌های اساسی برداشت.

مدیرکل امور زنان و خانواده، ورود وزارت راه و شهرسازی به این موضوع و تشکیل پویش زنان علیه سوانح ترافیکی را که مبتنی بر آموزش و فرهنگسازی است قابل تقدیر دانست و افزود: اداره کل امور زنان و خانواده استانداری آمادگی امضای تفاهم نامه آموزشی و فرهنگی با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را در این حوزه دارد و از طرح‌ها و ابتکارات این اداره کل در زمینه آموزش و فرهنگ سازی در بین بانوان استقبال می‌کند.

کد خبر 5080005

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش رانندگی ویروس کرونا محدودیت های کرونایی هفته بسیج شیوع کرونا کرمانشاه شیراز آمار کرونا بارش باران گرگان بوشهر بارش برف بسیج ستاد ملی مقابله با کرونا شهرستان کرج سوانح ترافیکی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۶۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری: ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که باشگاه آلومینیوم اراک از ابتدای فصل شرایط حضور بانوان در دیدارهای خانگی خود را فراهم کرده و این اتفاق بدون مشکل انجام شده بود، اکنون سازمان لیگ اعلام کرد که بانوان اجازه تماشای مسابقه حساس جام حذفی بین آلومینیوم و پرسپولیس را نخواهند داشت.

دیگر خبرها

  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد
  • فوری: ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد
  • راهکار هایی برای کنترل اشتها
  • بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی