Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «موسی ابو مرزوق» نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در سخنانی اظهار داشت: واقعیت آن است که جنبش فتح در صدد است تا ما را به سمت سازش هدایت کند.

بر اساس این گزارش، نایب رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه تأکید کرد: ما در جریان مذاکرات و گفتگوهای قاهره با تلاش های فتح برای هدایت خود به سمت سازش مخالفت و بر موضع خود در پایبندی به گزینه مقاومت تأکید کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابو مرزوق همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به ازسرگیری همکاری های امنیتی میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و یادآور شد: این اقدام تشکیلات خودگردان فلسطین پرونده وحدت ملی را به شکست کشاند.

وی با تأکید مجدد بر پایبندی جنبش حماس به گزینه مقاومت، گفت: ما معتقدیم که کرانه باختری نیز همچون نوارغزه نیازمند مقاومت است و در شرایط کنونی تنها گزینه مقاومت است که می‌تواند به شهرک سازی های غیرقانونی در کرانه باختری پایان دهد.

تشکیلات خودگردان فلسطین اخیراً روابط و همکاری‌های امنیتی با رژیم صهیونیستی را از سر گرفته است؛ اقدامی که اعتراض گروه‌های مقاومت را به دنبال داشت. در همین ارتباط، جنبش حماس تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین برای ازسرگیری همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد. در بیانیه حماس آمده است که تشکیلات خودگردان با این اقدام تمام نتایج اجماع تاریخی دبیران کل گروه‌های فلسطینی را زیر پا گذاشت.

جنبش حماس این اقدام تشکیلات خودگردان را به مثابه خنجری به تلاش‌های ملی برای ایجاد شراکت ملی-راهبردی جهت مقابله با طرح موسوم به معامله قرن خواند. در عین حال، جنبش جهاد اسلامی نیز برقراری روابط مجدد بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی را کودتا علیه تمام تلاش‌ها برای شراکت ملی و هم پیمان شدن با دشمن برشمرد.

کد خبر 5080091 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: موسی ابومرزوق فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین حماس رژیم صهیونیستی مقاومت نوار غزه همکاری امنیتی معامله قرن ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عربستان سعودی فلسطین جو بایدن عراق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 دونالد ترامپ افغانستان محمد بن سلمان مایک پمپئو نتانیاهو ایران سوریه تشکیلات خودگردان فلسطین رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۶۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس ۲ گروه از شهرک‌نشینان صهیونیست را تحریم کرد

دولت انگلیس اعلام کرد افراد و گروه‌های افراطی صهیونیست را به دلیل خشونت علیه فلسطینیان در کرانه باختری تحریم کرده است.

به گزارش ایسنا، دولت انگلیس در بیانیه اعلام کرد این تحریم‌های تازه در واکنش به افزایش بی‌سابقه حملات شهرک‌نشینان در کرانه باختری وضع شده و شامل محدودیت‌های مالی بر افراد و نهادها و همچنین ممنوعیت سفر برای برخی افراد خواهند بود.

این تحریم‌ها در حالی وضع شده‌اند که به گزارش سازمان ملل، حملات خشونت‌آمیز صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان در کرانه باختری از اکتبر سال گذشته تاکنون به حدود ۸۰۰ مورد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، «دیوید کامرون» وزیر خارجه انگلیس گفت این بسته تحریم‌های تازه، ۲ گروه افراطی را شامل می‌شود که جوامع فلسطینی در کرانه باختری را مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند. 

همچنین چهار فرد به دلیل نقض حقوق انسانی فلسطینیان در این منطقه به فهرست تحریم‌های انگلیس اضافه شدند. 

در خصوص اقدامات خصمانه صهیونیست‌ها جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، حمله شهرک نشینان صهیونیست به کاروان اردنی حامل کمک به نوار غزه را «به شدت» محکوم و «همبستگی خود را با اردن» اعلام کرد.

بورل در پستی در پلتفرم «X» نوشت: «مایه تاسف است که مانع از رسیدن غذا به نیازمندان و افرادی می‌شوند که چیزی ندارند.»

وی افزود: اسرائیل باید از ارسال ایمن کمک‌ها اطمینان حاصل کند.

از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر سال گذشته، حملات شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری شدت یافته است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هیأت مذاکره‌کننده تل‌آویو در حال بررسی پاسخ حماس است
  • جلوگیری تشکیلات خودگردان برای آزادی اسیر فلسطینی
  • اعلام شهادت ۴ تَن از مبارزان قسام و گردان‌های قدس در کرانه باختری
  • گسترش دانش، مبارزه سیاسی و سامان دادن به تشکیلات
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری
  • تحلیلگر صهیونیست: محمود عباس ۲ بار دیدار با بلینکن را رد کرد
  • انگلیس ۲ گروه از شهرک‌ نشینان صهیونیست را تحریم کرد
  • انگلیس ۲ گروه از شهرک‌نشینان صهیونیست را تحریم کرد
  • مقابله مقاومت با یورش نیروهای اشغالگر در شمال کرانه باختری
  • اشغالگران در تلاش برای خاموش کردن صدای کرانه باختری هستند