Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه مقصودی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده تا اعتبار لازم برای تسریع در ساخت و تکمیل این ۲سد صورت گیرد، به ‌زودی کار ساخت این ۲ پروژه مهم از طریق اجرای ماده ۵۶ عملیاتی خواهد شد.

وی بیان کرد: تاخیر در ساخت و تکمیل این ۲ طرح در آینده نزدیک شهرستان را با مشکل جدی کمبود آب شرب و کشاورزی مواجه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقصودی اضافه کرد: متأسفانه بودجه سد آبسرده که روند اجرایی آن تقریباً متوقف شده در یک سال فقط ۱۰۰ هزار تومان بوده است.

وی ادامه داد: اعتبار سد آبسرده از ۱۲ میلیارد تومان به ۳۶۲ میلیارد تومان و سد شهید بروجردی از ۳۴ میلیارد تومان به ۴۷۶ میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند و جهت اخذ مجوز مالی ماده ۵۶ و انتقال به سرمایه‌گذار وارد بودجه سال بعد خواهد شد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد:  عملیات اجرایی سد آبسرده بروجرد در سال ۱۳۸۸ با هدف تأمین آب حدود هشت هزارو ۴۰۰ هکتار اراضی کشاورزی منطقه شامل سه هزارو ۹۰۰ هکتار توسعه و چهار هزار و ۵۰۰ هکتار بهبود آغاز شد.

مقصودی افزود: سد آبسرده بروجرد یکی از  چهار منبع تامین آب شرب شهرستان بروجرد است که همراه سه منبع دیگر تا افق ۱۴۲۰ با تامین ۵۰ میلیون مترمکعب، نیاز شهر بروجرد را تامین خواهد کرد.

به گزارش ایرنا سد مخزنی آبسرده یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین پروژه‌های لرستان به کارفرمایی شرکت آب منطقه‌ای است که علاوه بر تأمین آب شرب بلندمدت و پایدار شهر بروجرد، بلکه در افزایش تولیدات کشاورزی، رونق اقتصادی، اشتغالزایی و توسعه صنعت گردشگری و احیا تالاب بیشه‌دالان بروجرد می‌تواند نقش بسیار مؤثری داشته باشد.

سد شهید بروجردی از نوع سنگریزه ای با هسته رسی با حجم تنظیم حدود ۲۰ میلیون متر مکعب است که در شمال شهر بروجرد و بر روی رودخانه گندل گیلان احداث خواهد شد.

برچسب‌ها بروجرد انتخابات مجلس شورای اسلامی لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بروجرد انتخابات مجلس شورای اسلامی لرستان بروجرد انتخابات مجلس شورای اسلامی لرستان اخبار کنکور میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۷۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: تقسیم استان تهران در دست بررسی است

آفتاب‌‌نیوز :

احمد وحیدی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع انسداد مرز‌ها گفت: انسداد مرز یک پروژه قدیمی است و کار در مقاطع مختلفی دنبال و بعضا رها شده است. اکنون رئیس‌جمهور در این خصوص تصمیمات مهمی گرفته‌اند و برای آن منابع جدیدی پیش‌بینی شده تا این کار با همت بیشتری انجام شود که در دست اجراست.

وی با بیان اینکه موضوع استان تهران شرقی و غربی در دست بررسی است، گفت: برنامه تقسیمات کشوری، براساس نیاز‌های هر منطقه به توسعه و اداره بهتر با توجه به میزان جمعیت، طراحی می‌شود.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره توافق با پاکستان برای ورود به خاک این کشور به منظور مبارزه تروریست‌ها، گفت: مقامات پاکستانی کاملا اظهار آمادگی کردند که با هماهنگی هم اقداماتی هم انجام دهیم. الان بحث ادامه عملیات مطرح نیست؛ موضوع مهم این است که آن‌ها هم کاملا با جمهوری اسلامی ایران در موضوع مبارزه با تروریسم هم‌نظر هستند. بعد از سفر رئیس جمهور گام‌های خوبی برداشته می‌شود.

وحیدی با اشاره به تخصیص اعتبار برای بازسازی خرابی‌های پس از سیل استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: فعلا دولت مصوب کرد که ۱.۵ همت اعتبار تخصیص پیدا کند، البته طبیعتاً ممکن است بیش از این‌ها نیاز باشد که در وقت مقتضی با ارزیابی‌های مجدد، تخصیص اعتبار خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان
  • تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث مخزن آب آشامیدنی در گوجان
  • وزیر کشور: تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  •  میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های ورزشی گناباد تخصیص یافت
  • تخصیص ۵۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سدهای مازندران
  • ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی
  • بهره برداری از سدهای کمندان و تاج امیر در سال جاری
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است