Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-28@19:00:57 GMT

آزادی یک زن ایزدی از دست داعش پس از ۶ سال

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۷۲۲۴

آزادی یک زن ایزدی از دست داعش پس از ۶ سال

منابع عراقی از آزادی یک اسیر زن ایزدی از دست گروه تروریستی-تکفیری داعش پس از گذشت ۶ سال خبر دادند.

به گزارش شریان نیوز،به نقل از  مهر به نقل از شفق نیوز، مقامات ایزدی های عراق از آزادی یک اسیر زن ایزدی از دست گروه تروریستی داعش پس از گذشت شش سال، خبر دادند.

 


«جهور علی وکیل» از مسئولان ایزدی های عراق در این خصوص گفت: نسرین ابراهیم، دختر ایزدی رها شده از دست داعش، امروز از گذرگاه مرزی فیشخابور در غرب دهوک، وارد دهوک شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این دختر ایزدی از اهالی روستای کوجو در جنوب سنجار است که شش سال قبل توسط داعش ربوده شده و به اردوگاه الهول در سوریه منتقل شد.

پس از یورش داعش به مناطقی که ایزدی ها در آن سکونت داشتند، حدود ۷۰۰ هزار نفر از ساکنان منطقه سنجار از ترس قتل عام توسط داعش به کوه ها پناه بردند. داعشی ها مردان را قتل عام کرده و زنان و بچه ها را به اسارت بردند. در برخی مناطق اقدام به بریدن سر، کشتن و به دارآویختن ساکنین این مناطق کردند.

تاکنون چندین گور دسته جمعی از اجساد ایزدی ها که به وسیله تکفیری ها قتل عام شده اند کشف شده است. یک گور دسته جمعی کشف شده در سنجار در استان نینوا متعلق به زنان بوده است. شمار کشته‌های ایزدی در روزهای نخست حمله داعش به سنجار، به هزار و ۲۹۳ نفر می‌رسد و بر اساس آمار موجود، ۲ هزار و ۷۴۵ نفر در جریان حمله داعش به عراق، یتیم شدند.

علاوه بر گورهای فردی، تاکنون ۸۱ گور جمعی متعلق به ایزدی‌ها کشف شده است.
اخیراً، دفتر نجات ربوده‌شدگان ایزدی مورد تایید سازمان ملل با انتشار گزارشی اعلام کرد که هنوز، ۲ هزار و ۸۸۷ ایزدی ربوده شده در دست داعش اسیرند که هزار و ۳۰۸ نفر آنها زن و هزار و ۵۷۹ نفر آنها مرد هستند.

منبع: شریان

کلیدواژه: ایزدی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۷۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش در افغانستان از بین رفته است

وزارت دفاع طالبان اعلام کرد محمد یعقوب مجاهد، سرپرست این وزارت در دیدار با هیات مالزیایی حضور فیزیکی گروه‌های «مخرب» به شمول داعش در افغانستان را رد کرده است.

این وزارت همچنین اعلام کرد هیئت مالزیایی شامل نمایندگان وزارت‌های خارجه، دفاع، داخله و نماینده ویژه نخست وزیر آن کشور وارد کابل شدند.

سرپرست وزارت دفاع حکومت سرپرست در این دیدار‌ها تاکید کرد به کسی اجازه نخواهد داد از خاک این‌ کشور تهدیدی به کشور‌های منطقه واقع گردد.

در این خبرنامه‌ به نقل از هیات مالزی آمده است که آنان با اشاره به همکاری‌های همه جانبه اطمینان دادند که آنچه که افغانستان را از نزدیک مشاهده نمودند به مسئولان آن کشور برسانند.

این در حالی است که برخی کشور‌های منطقه همواره از حضور و فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان به ویژه داعش ابراز نگرانی کردند، ادعا‌هایی که همواره از سوی مقامات حکومت سرپرست رد و بی‌اساس خوانده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • داعش جام جهانی ورزشی را تهدید کرد + تصویر
  • یک قاضی در شمال غربی پاکستان ربوده شد
  • مبارزه حشدالشعبی با داعش + فیلم
  • دانشجویان معترض در آمریکا آقازاده هستند
  • خاطره فواد ایزدی از دوران تحصیلش در آمریکا + فیلم
  • جنبش دانشگاهی آمریکا خواب را ازچشم قاتلان کودکان غزه ربوده است
  • فیلم/ خاطره عجیب فؤاد ایزدی از دوران تحصیل در آمریکا
  • جنبش دانشجویی آمریکا خواب را از چشم قاتلان کودکان غزه ربوده است
  • گورهای جمعی بیمارستان ناصر در غزه/ احتمال ربوده شدن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اسرائیل + عکس های وحشتناک
  • داعش در افغانستان از بین رفته است