Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز چهارشنبه در دیدار مجازی با اعضای شورای بسیج مداحان آذربایجان شرقی، بسیج مداحان را خیمه گاهی برای همه مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دانست و افزود: این تسکل با فعالیت‌های اثرگذار دینی و فرهنگی و اقدام به موقع از اسلام و انقلاب دفاع می کند.

وی با قدردانی از فعالیت‌های خیرخواهانه هیات‌های حسینی و مداحان اهل بیت در ایام کرونایی، اظهار داشت: هیات‌های حسینی با نیت‌های خیر در بین افراد و خانواده‌های بی بضاعت و آسیب پذیر که درآمدشان در این ایام به خطر افتاده است، کمک‌های معیشتی توزیع کردند که چنین فعالیت هایی بسیار موثر و تعیین کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آل هاشم بر کادرسازی و نیرو پروری در بسیج مداحان تاکید و اضافه کرد: تربیت کادری در تراز انقلاب اسلامی و ارتقای کمی و کیفی محتوای مداحی‌ها و همچنین محتواسازی مجالس اهل بیت عصمت و طهارت باید جزو اولویت‌های بسیج مداحان باشد، چون مداح یک شخصیت نخبه در جامعه به شمار می رود.

وی ادامه داد: در تشکل بسیج مداحان باید برای جذب هیاتی‌ها از طرح و ابتکارات جدید و نو بهره گرفت و در شرایط کنونی کرونایی از فرصت به وجود آمده در فضای مجازی باید نهایت استفاده را کرد.

آل هاشم با تاکید بر ارج نهادن به مداحان پیشکسوت و توجه به جوانان این حوزه، گفت: این تشکل مردمی باید با توسعه فرهنگ و تفکر بسیجی بین مداحان در راستای تحقق بخشی به منویات رهبری آمادگی خود را برای دفاع همه جانبه از انقلاب تقویت کند.

وی وجود ۷۸۹ شهید مداح و ۴۰ هزار بسیجی مداح در کشور را نشانه ای واضح و بزرگ از همدلی و همراهی این قشر با انقلاب اسلامی ارزابی کرد و ادامه داد: این ظرفیت بزرگ فرهنگی می‌تواند در راستای گفتمان انقلاب موج آفرین و خنثی ساز اثرات سو هجمه‌های جنگ نرم دشمنان باشد.

امام جمعه تبریز تفکر بسیجی را راه علاج کشور در جنگ اقتصادی تحمیلی دشمنان دانست و گفت: متافسانه در سایه بی تدبیری مسئولان اقتصادی کشور و فرصتی طلبی عده‌ای سودجو برای ایجاد نارضایتی عمومی، شاهد گرانی‌ها و افزایش قیمت افسارگریخته انواع کالاها هستیم که البته با تفکر بسیج در برابر فشار تحریم‌ها و فرصت طلبی‌ها می‌توان ایستاد.

آل هاشم افزود: همان طور که در مواقع حساس همچون دوران هشت سال دفاع مقدس و دوران سازندگی بسیج مردمی نشان داد، می توان با تفکر بسیج فرهنگ غنی اسلام را در جامعه جاری و ساری کرد.

وی با بیان اینکه در کلام امام و رهبری بسیج یک جریان و تفکر فعال و نماد درخشش بصیرت است، یادآور شد: بسیج محصور به دوران دفاع مقدس و روزهای بحرانی و شرایط خاص نیست، بلکه این نیروی عظیم مردمی در همه عرصه‌ها نقشی اثرگذار دارد.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی سازمان بسیج مداحان سید محمدعلی آل هاشم سازمان بسیج مستضعفان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی سازمان بسیج مداحان سازمان بسیج مستضعفان آذربایجان شرقی سازمان بسیج مداحان سازمان بسیج مستضعفان اخبار کنکور بسیج مداحان تفکر بسیج آل هاشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۷۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه امروز در نشست روسای حوزه‌های علمیه، نخبگان، دانشجویان، اساتید و هیأت رئیسه دانشگاه‌های گلستان گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال‌های اخیر براساس نیاز‌های عصر جدید در موضوعاتی مانند تهیه سند امنیت غذایی، سند هوش مصنوعی و سند فناوری کوانتونومی متمرکز شده است.

وی افزود: علت تحریم این شورا از طرف دولت‌های غربی، تمرکز فعالیت‌های جدی ما در زمینه علوم جدید بوده است.

حجت الاسلام خسروپناه گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه راهکار‌های مقابله با مهاجرت نخبگان و تحقق الگوی حکمرانی نخبگانی نیز فعالیت‌های خوبی انجام داده است.

وی افزود: با تلاش‌های چند دهه اخیر در زمینه توسعه علوم انسانی و اسلامی، امروز ایران به یکی از کشور‌های شاخص در رشد کیفی این علوم تبدیل شده و هیچ کشوری به اندازه ما در این عرصه پیشرفت نداشته است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: سند دانشگاه اسلامی در سال‌های گذشته در این شورا مصوب شده است و با اجرای این سند غالب مشکلات فرهنگی در دانشگاه‌ها رفع خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد
  • گروه‌های جهادی تحریم‌ها را بی‌اثر کرده‌اند
  • کارگران با روحیه ملی در راه دفاع از ارزش‌های اسلام حرکت می کنند
  • رسالت بسیج، تسهیل خدمت‌رسانی به مردم است
  • راه مبارزه با ناامیدی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است