Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@13:39:25 GMT

برگزاری هر گونه تجمعی در قم مطلقا ممنوع است

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۷۳۰۴

برگزاری هر گونه تجمعی در قم مطلقا ممنوع است

بهرام سرمست روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران در سالن کرامت استانداری، افزود: شرایط دوهفته‌ای محدودیت‌های جدید کرونایی متفاوت از روزهای دیگر است و باید تمام مصوبات ابلاغی بصورت کامل اجرا شود.

وی  عنوان کرد: در اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی تقسیم‌کار روشنی و مشخصی در بین معاونت‌های مختلف استانداری صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قم یادآور شد: از بومی‌سازی محدودیت‌های جدید در استان برای مدیریت بهتر بیماری حمایت می‌شود.

وی با اشاره به طرح محدودیت‌های رفت‌وآمد پلاک‌های غیربومی، عنوان کرد: با توجه به وجود حوزه‌های علمیه و برخی مراکز علمی دیگر باید ملاحظاتی در عرصه عمل برای برخی پلاک‌های غیربومی دیده شود.

سرمست گفت:طرح محله محور شهید سلیمانی یک طرح بلندمدت است و اختصاصی به دو هفته پیش رو ندارد و باید حمایت‌های لازم از مراکز بهداشت و پایگاه‌های بسیج در این طرح انجام بگیرد.

محدودیت‌های جدید متناسب با روند بیماری است

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم نیز در این جلسه، بیان کرد: طرح‌ها و محدودیت‌های جدید کرونایی متناسب با روند بیماری ادامه خواهد داشت.

بیژن سلیمانپور گفت: در سه روز گذشته ۸۰۰ مجوز تردد در بخش‌های مختلف صادرشده که ۵۰ درصد از آن مختص بخش صنعت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ممنوعیت تردد شبانه و تردد بین‌شهری به‌صورت مطلوبی در قم آغاز و ادامه دارد.

به گفته سلیمانپور اظهار داشت: در حوزه تردد و حوزه آموزش وضعیت نزدیک به ۱۰۰ درصدی در اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی را شاهد هستیم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم گفت: در سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) شش شهید گمنام بصورت مجازی و بدون حضور مردم تدفین خواهند شد.

«ویروس «کرونا» موجب بیماری عفونی کووید-۱۹ می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌ عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۹۸ به ‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هر گونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته ‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.                   

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده است.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هر گونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن(ع) در شهرک امام حسن(ع)، امام خمینی (ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ آباد، پردیس در پردیسان، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد و بعثت در نیروگاه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

برچسب‌ها کرونا قم فاصله گذاری اجتماعی بهرام سرمست پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا قم فاصله گذاری اجتماعی بهرام سرمست کرونا قم فاصله گذاری اجتماعی بهرام سرمست اخبار کنکور محدودیت های جدید کرونایی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۷۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در یک منطقه شکار ممنوع/ عکس
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید!
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم