Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون آموزش‌وپرورش استان قم گفت: با توجه به شرایط حاکم بر کشور و دغدغه والدین، امسال آموزش مراکز پیش‌دبستانی در حدود ۶۵ پایگاه، به‌صورت مجازی و رایگان برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

مریم سادات پناهنده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به اهمیت دوره پیش از دبستان اظهار داشت: نوآموزان ما برای ورود به پایه اول نیازمند آموزش‌هایی هستند که در دوره پیش از دبستان برای آن‌ها در نظر گرفته‌شده نحوه ارتباط با همسالان، کسب مهارت‌های دست ورزی و اجتماعی و از همه مهم‌تر آشنایی با پایه‌های علوم و در یک‌کلام هر آنچه برای یادگیری یک دانش‌آموز موفق ضروری است را در این دوره به‌خوبی آموزش می‌بینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان قم تصریح کرد: در سند تحول بنیادین و برنامه درس ملی، دوره پیش‌دبستانی با عنوان دوره آموزش رسمی شناخته‌شده اما به لحاظ قانونی الزامی نبوده درحالی‌که ضروری به نظر می‌رسد که دوستان قانون‌گذار ما باید نسبت به این موضوع توجه داشته باشند.

158هزار دانش آموز معلول تحت حمایت‌های بهزیستی قرار دارندمحرومیت روستاهای کهگیلویه و بویراحمد از اینترنت؛ دانش آموزانی که از شبکه شاد دل‌خوش نیستند"نذر هوشمند" توسط سازمان بسیج دانش آموزی در قزوین اجرا می‌شود

وی با تأکید بر رسالت آگاهی بخشی آموزش‌وپرورش عنوان کرد: تفاوت معناداری بین کودکانی که از آموزش‌های صحیح و اصولی دوره پیش‌دبستانی استفاده کردند بادانش آموزانی که از این دوره بی‌بهره بودند وجود دارد که معلمان و والدین این دانش آموزان خود، گواه این ادعا بودند.

به گفته پناهنده دوره پیش‌دبستانی در سال‌های گذشته به دو صورت در مراکز غیردولتی و مدارس دولتی با مشارکت مردم متمرکز بوده که طبق برنامه‌ریزی امسال با توجه به شرایط حاکم بر کشور و دغدغه‌ای که والدین نسبت به‌سلامت فرزندانشان دارند به‌صورت مجازی و رایگان برگزار می‌شود.

فرصت سنجش به هنگام نوآموز، در دوره پیش از دبستان

وی پایگاه‌های منتخب استان را حدود 65 مرکز دانست و افزود: متولدین نیمه دوم سال 93 و نیمه اول سال 94 واجد شرایط ثبت‌نام در سال تحصیلی 1399 و 1400 هستند والدینی که تا به امروز اقدامی برای ثبت‌نام نداشتند خواهشمندیم سریع‌تر به پایگاه‌های منتخب مناطق و نواحی استان مراجعه داشته باشند.

این مسئول آموزشی ثبت‌نام نوآموزان را در کمترین حضور با رعایت کلیه مسائل بهداشتی دانست و یادآور شد: لیست اطلاعات دقیق پایگاه‌های منتخب دوره پیش‌دبستانی در قالب بنرهایی در سطح شهر نصب‌شده همچنین در سایت اداره کل آموزش‌وپرورش و پورتال معاونت آموزش ابتدایی نیز بارگزاری شده است.

وی با اشاره به فلسفه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان گفت: ثبت‌نام در سامانه سناد، امکان سنجش به‌موقع، با تراکم پایین و فاصله زمانی مشخص را فراهم می‌کند و اگر احیاناً نیازی به رسیدگی خاصی برای آمادگی تحصیلی، کسب مهارت‌های اجتماعی لازم و...وجود داشت؛ فرصت کافی برای رفع آن باشد.

پناهنده خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط بحرانی کشور و متصور نبودن زمان خروج از آن وضعیت و احتمال ادامه‌دار بودن شرایط، اگر نوآموز زودتر وارد بحث آموزش مجازی شود قطعاً سازوکارهای لازم برای مواجهه با آن را یاد گرفته و با آمادگی کامل و آرامش بیشتری وارد سال اول ابتدایی می‌شود.

انتهای پیام/ 453/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دوره پیش دبستانی آموزش وپرورش ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۷۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی فرهادی، سخنگوی آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا مبنی‌بر اینکه برنامه آموزش و پرورش برای عدم هدایت تحصیلی دانش‌آموزان چیست، اظهار کرد: هدایت تحصیلی دانش‌آموزان یکی از ظریف‌ترین و مینیاتوری‌ترین اقدامات است که باید در آموزش و پرورش صورت بگیرد.

وی افزود: این کار در مقطع متوسطه اول با بهره‌گیری از توان مشاوره دقیق روان‌شناختی و تحصیلی در مدرسه انجام شود و به نیرو‌های کیفیت‌بخشی و مشاور در مدرسه وابستگی دارد. فرهادی ادامه داد: زمانی‌که یک انحراف در آمار می‌بینیم؛ در بخش‌های نرم‌افزاری و فکری دچار خطا هستیم و در امکانات مشکلی وجود ندارد. در دبیرستان‌ها امکاناتی که رشته‌های دیگر و دانش‌آموزان تحربی دارند، دانش‌آموزان ریاضی نیز بهره‌مند هستند.

انتخاب رشته تحصیلی ناظر بر بازار اشتغال است

سخنگوی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: نکته دوم ناظر بر بازار اشتغال است و نوع اطلاع‌رسانی برای مشاغل در کشور و تحقیقات صورت می‌گیرد. نهاد‌هایی که در آموزش و پرورش همکار هستند و در سند تحول برای آنها وظیفه‌ای تعیین شده، مراقب باشند که خلاف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اقدام نکنند و تبلیغات کاذب شکل بگیرد.

در میان فارغ‌التحصیلان هنرستانی کم‌ترین بیکاری را داریم

وی با اشاره به برنامه ششم و هفتم توسعه، اضافه کرد: در این برنامه قرار است دانش‌آموزان در رشته‌های فنی‌حرفه‌ای و کاردانش با یک ضریب بالای پنجاه درصد هدایت شوند و در میان فارغ‌التحصیلان هنرستانی کم‌ترین بیکاری را داریم؛ به عبارت دیگر، بیکار نداریم، زیرا دانش‌آموزان مهارت دارند.

فرهادی ادامه داد: بسیاری از دختران در رشته‌های کامپیوتر و طراحی و دوخت، هنری و صنایع دستی نه‌تنها بیکار نداریم، بلکه با افزایش بیشتر تقاضا در حرفه آموزش‌دیده روبرو هستند.

هنرستان‌ها برای همه رشته‌ها الگو موفقی هستند

سخنگوی آموزش و پرورش با بیان اینکه هنرستان‌ها برای نه‌تنها برای رشته‌های ریاضی بلکه برای هنرستان‌ها الگوی موفقی است و باید به آنها مشاوره دقیقی ارائه دهیم، ابراز کرد: برای رشته ریاضی در آموزش و پرورش وظیفه مشاوره دقیق ارائه دهیم که ناظر بر استعداد‌های خدادادی و علایق است تا در این رشته تحصیل کنند.

وی در پایان افزود: رشته بنده ریاضی و فیزیک است و معتقد هستم مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است و باید این موضوع با جدیت دنبال شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد افتتاح شد
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • اجرای دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در استان قزوین
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • چگونه در سال ۱۴۰۳ مدرک کامپیوتر آی سی دی ال بگیریم؟
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • مشارکت بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز یزدی در طرح «نوآوین»
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی