Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@12:43:52 GMT

ابتلای ۱۵ درصد کارمندان دولت به کرونا

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۷۹۰۵

ابتلای ۱۵ درصد کارمندان دولت به کرونا

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، محدودیت‌های کرونایی اول آذر ماه علاوه بر اصناف در اداره‌ها نیز در حال اجراست و در حال حاضر کارکنان اداره‌های دولتی با یک سوم نیرو فعال هستند این در حالیست که بر اساس مشاهدات میدانی، وسایل حمل و نقل عمومی مثل مترو و اتوبوس و حتی خیابان‌ها تا قبل از ساعت ۲۱ چندان خلوت نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوعی که به نظر می‌رسد منجر به احتمال کاهش حضور حداکثری کارمندان شود.

این در شرایطی است که مقابله با کرونا نیازمند کاهش حداکثری تجمع‌ها و به حداقل رساندن افراد در فضاهای سربسته‌ای مثل مترو و اتوبوس است. موضوعی که با وجود کمبودها در زمینه ناوگان حمل و نقل عمومی و اجرای طرح ترافیک در تهران، بسیاری از افراد را برای حضور در محل کار، به ناچار راهی وسایل حمل و نقل عمومی می‌کند.

کاهش حداکثری کارکنان دولت بررسی می‌شود

بر اساس اعلام سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، پیشنهاد کاهش تعداد کارمندان و شناور شدن ساعت حضور در جلسه هیات دولت بررسی می‌شود.

علی رضا رییسی در این زمینه گفت: علت این‌که متروها همچنان شلوغ هستند، به دلیل حضور کارمندان است. موضوعی در هیات دولت مطرح می‌شود که اختیار لازم به وزارتخانه‌ها داده شود تا هم تعداد کارمندان بسیار کمتر شود و هم ساعت حضور بر اساس تصمیم وزارتخانه‌ها، شناور شود.

۱۵ درصد کارمندان دولت در تهران مبتلا به کرونا شده‌اند

بر اساس اعلام استانداری تهران، تاکنون ۱۵ درصد کارمندان دولت در استان تهران مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند و نظارت‌ها در زمینه اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در زمینه کاهش حضور کارکنان اداره‌ها در حال انجام است.

غلام رضا عباس پاشا معاون استانداری تهران روز گذشته (سه شنبه) در این زمینه گفت: در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی فردی و سازمانی منجر به این شد که فقط یک درصد از کارکنان این اداره کل به کرونا مبتلا شوند.

وی ادامه داد: در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران به دلیل وجود خدمات ضروری شاهد افزایش مراجعان هستیم و همچنین در ورودی این اداره کل مشاهده کردیم که جمعیت زیادی حضور دارند. هرچند هم اداره کل آموزش و پرورش استان تهران و هم اداره کل ثبت اسناد و املاک در رعایت فاصله گذاری اجتماعی اقداماتی انجام داده‌اند، اما مشاهده کردیم که ۳ نفر از کارکنان اداره کل اسناد از ماسک استفاده نمی‌کردند که برای اولین بار با تذکر کتبی و درج در پرونده مواجه شدند.

عباس پاشا اظهار کرد: با توجه به این‌که در محل استانداری تهران، مدیران و کارمندان دستگاه‌های اجرایی برای پیگیری کارهای اداری در رفت و آمد هستند، ۲۰ درصد کارمندان استانداری نیز به کرونا مبتلا شدند.

معاون استانداری تهران گفت: کارمندانی که استفاده از ماسک یا فاصله گذاری فیزیکی را رعایت نکنند، در مرحله اول با تذکر کتبی و درج در پرونده و در مرحله بعدی با کسر از حقوق مواجه خواهند شد.

از شرکت‌های خصوصی غفلت شده است

هرچند محدودیت‌های کرونایی اول آذر ماه توانسته تا حدی بازارها و پاساژها و مراکز خرید را خلوت کند، اما همچنان حضور در وسایل حمل و نقل عمومی برای رسیدن به محل کار از طرف کارکنان بخش خصوصی تغییری نکرده است.

نکته‌ای که تقریبا از آن غفلت شده و قسمت عمده آن را در گروه بندی‌های مشاغل تعریف کرده‌اند، اما آن‌چه مشاهده می‌شود خلاف این است. بسیاری از برج‌های اداری و تجاری در تهران با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند. یعنی بخش‌های تجاری تعطیل است، اما بخش‌های اداری تقریبا با همه کارکنان مشغول به کار هستند.

دلیل عمده این ماجرا این است که بسیاری از این شرکت‌های خصوصی در حوزه‌های مختلف، در دسته بندی‌های مشاغل تعریف نشده‌اند. به طور مثال، شرکت‌هایی که در حوزه عمرانی فعالیت می‌کنند در این زمینه تعریف مشخصی ندارند و چون اداره‌های وابسته به کار آنها با حداقل کارکنان مشغول به فعالیت هستند، این شرکت‌ها نیز باید به فعالیت خود ادامه بدهند.

هرچند این ماجرا در زمینه شرکت‌های مربوط به لبنیات یا خدمات دلیلی بر فعالیت باشد، اما در زمینه برخی دیگر از شرکت‌ها دلیلی وجود ندارد و به نظر می‌رسد که باید بازبینی در زمینه شرکت‌های خصوصی انجام شود.

نکته‌ای که به نظر می‌رسد در تعریف‌های کلی گم شده و شرکت‌های خصوصی اگر خودشان تصمیم به تعطیل کردن شرکت یا به حداقل رساندن کارکنان نگیرند، اجباری برای این کار ندارند و در نتیجه کارکنان شرکت‌ها باید حضور داشته باشند.

این موضوع علاوه بر افزایش خطر انتقال ویروس کرونا بین کارکنان بخش خصوصی، منجر به افزایش تردد چه در وسایل حمل و نقل عمومی و چه در خیابان‌ها می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محدودیت های کرونایی وام یک میلیونی کرونا محمد خادم ویروس کرونا محدودیت های کرونایی کارمندان ابتلا به کرونا محدودیت های کرونایی وام یک میلیونی کرونا محمد خادم وسایل حمل و نقل عمومی استانداری تهران شرکت های خصوصی درصد کارمندان استان تهران اداره ها اداره کل شرکت ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۷۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات

رئیس جمهور انتخابات را جلوه روشن مردمسالاری دانست و بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در مرحله دوم انتخابات و تمهید تمامی امکانات برای تکمیل حماسه‌آفرینی آنان در انتخابات 11 اسفند 1402 تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز _ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جلسه هیئت دولت با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه‌های انتخاباتی، بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در این مرحله از انتخابات و تمهید تمامی امکانات برای تکمیل حماسه‌آفرینی آنان در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ تاکید کرد.

رئیس جمهور انتخابات را جلوه روشن مردم‌سالاری دینی دانست که آحاد جامعه در راستای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی در آن مشارکت کرده و معتمدین خود را برای قانونگذاری و بهبود روند امور انتخاب می‌کنند.

ایت الله رئیسی در ادامه به موضوع ضرورت مشارکت مردم برای تحقق هدف جهش تولید اشاره کرد و افزود: تمهید مقدمات تحقق مشارکت مردم نیازمند اهتمام جدی همه بخش‌های دولت است؛ هر دستگاهی باید زمینه‌ها و راهکارهای جذب مشارکت مردم در بخش خود را به شکل دقیق و با زمان‌بندی مشخص تدوین و اعلام کرده و اجرای آن را به شکل مستمر و گام به گام پایش کند.

رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت همچنین ضمن تبریک فرارسیدن روز کارگر و روز معلم، نقش کارگران و معلمان در پیشرفت و آبادانی کشور را اساسی و مهم توصیف و تصریح کرد: مبنای خلقت عالم بر تعلیم و تربیت استوار است و لذا همه ما در هر زمان و با لحاظ برخورداری از هر سطحی از دانش، همچنان نیازمند دانش‌افزایی و علم‌آموزی بیشتر هستیم.

در جلسه امروز هیئت دولت وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هفته گذشته، هفته درخشش ورزشکاران کشورمان در میادین بین‌المللی بود، قهرمانی تیم ملی فوتسال در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، قهرمانی تیم ملی وشوو در رقابت‌های انتخابی جام جهانی، قهرمانی تیم ملی دختران کمتر از ۱۸ سال در تورنمنت کافا در تاجیکستان، قهرمانی تیم والیبال دانش‌آموزی ایران در رقابت‌های مدارس جهان، قهرمانی، شکستن رکورد و کسب مدال طلای خانم عیدیان در ماده ۴۰۰ متر دو با مانع قهرمانی آسیا، نائب قهرمانی تیم ملی تپانچه بادی کشورمان در مسابقات جام جهانی کره جنوبی و نائب قهرمانی تیم شطرنج امید کشورمان در مسابقات شهرهای آسیا را از جمله این موفقیت‌ها برشمرد که باعث شادی و شعف عمومی در کشور شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز با اعلام خبر دستیابی به فرمولاسیون، فرآیند و فناوری استحصال کود «تریپل سوپر فسفات» به عنوان یکی از کودهای مهم و بسیار پرکاربرد در کشاورزی گفت: سالانه نیاز به واردات ۲۵۰ هزار تن از این نوع کود داشتیم که خوشبختانه تولید آن در کشور بومی‌سازی و خط تولیدی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن راه‌اندازی شده که تا ۲۰۰ هزار تن قابل افزایش است و می‌تواند سالانه تا ۳۷ میلیون دلار صرفه‌جویی ایجاد کند.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت از تولیدات داخل، زمینه رونق تولید داخلی این محصول فراهم شود.

کد خبر 749690

دیگر خبرها

  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • کارکنان دولت حق دریافت هدیه را نخواهند داشت
  • بخشنامه ممنوعیت دریافت هر نوع هدیه توسط کارکنان دولت به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد
  • بخش خصوصی؛ضدتحریم،ارزآور
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • ۱۰۰ درصد شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی ایمن شد
  • تحصن و اعتراض کارکنان شرکت پخش فراورده های نفتی تهران
  • حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات بزرگ فارس
  • حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات فارس