Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم عضو هیئت علمی جامعه الصطفی العالمیه گفت: حجت‌الاسلا راستگو عمر خودش را وقف کودکان و نوجوانان این سرزمین کرد و معتقد بود که آینده برای این جوانان است و باید زیر ساخت‌های فکری و اعتقادی کودکان و نوجوانان بر اساس آموزه‌های دینی شکل بگیرد.

برنامه‌های جذاب مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین بخشی از خاطرات شیرین نسل‌های مختلف و به‌خصوص دهه شصتی‌ها است چراکه شیوه جذاب در تعلیم و تربیت فرزندان ایران اسلامی داشت و با ابتکار عمل و ذوق هنری خودش تعالیم دین اسلام را در قالب قصه و داستان به کودکان و نوجوانان آموزش می‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن غرویان، استاد حوزه علمیه در همین زمین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن ابراز تأثر و اندوه عمیق از درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمین راستگو گفت: ایشان خود گذشتگی بالایی داشت و بااینکه دارای استعداد علمی فوق‌العاده‌ای بود اما عمر خودش را وقف کودکان و نوجوانان این سرزمین کرد و معتقد بود که آینده برای این جوانان است و باید زیرساخت‌های فکری و اعتقادی کودکان و نوجوانان بر اساس آموزه‌های دینی شکل بگیرد تا در آینده جامعه اسلامی داشته باشیم.
وی ادامه داد: استاد راستگو بسیار متواضع بود و در جمع‌های علما از یک سلوک اخلاقی و متواضعانه برخوردار بود به‌گونه‌ای که الگو برای دیگران بود و دیگران از رفتار ایشان الگو می‌گرفتند.
استاد حوزه علمیه افزود: ایشان معتقد بود باید معارف دینی و آموزه‌های مذهبی را در یک قالب شیرین و نشاط‌ ‌آور به مخاطبان تعلیم داد تا جوانان و کودکان از ابتدای آشنایی با آموزه‌های دینی خاطره خوشی از دین و مذهب در ذهن آن‌ها نقش ببندد.
غرویان عنوان کرد: ایشان از ذوق هنری بالایی برخوردار بود و روانشناسی کودکان را در سطح بالایی را به خوبی می‌دانست و لذا از ابزارهای هنری مثل داستان‌نویسی، خطاطی و نقاشی در تفهیم آموزه‌های اخلاقی و دینی به‌خوبی استفاده می‌کرد.
عضو هیئت‌علمی جامعه الصطفی العالمیه تصریح کرد: استاد راستگو در میان حوزویان به‌عنوان یک روحانی نوآور و صاحب سبک شناخته می‌شد و قبل از ایشان کسی در این حد و به این شکل به مسائل کودکان و نوجوانان اهمیت نمی‌داد، ایشان اولین کسی بود که پرداختن به مسائل نونهالان از نگاه مذهبی و دینی را با سبک هنری خود مهم تلقی کرده و یکی از رسالت‌های حوزوی خود را در امر تبلیغ همین می‌دانست که با زبان کودکانه اخلاق و رفتار دینی را به کودکان و نوجوانان بیاموزد و زیرساخت‌های فکری و مذهبی آنان را ساماندهی کند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری حجت الاسلام راستگو ادبيات كودك و نوجوان کودکان و نوجوانان حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۷۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات برنامه‌نویسی و رباتیک کودکان و نوجوانان در دانشگاه شریف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حضور ۲۱۵۰ دانش‌آموز در گروه‌های مختلف از جمله اسکرچ جونیور، اسکرچ، برنامه سازی، طراحی وبگاه و برنامه نویسی بر روی سخت افزار (IOT)، گروه‌های خلاقیت، ربات‌های جنگجو، مسیریاب، نوریاب، فوتبالیست و گروه جهانی WRO رقابت جذابی را به نمایش گذاشته اند. این رویداد یک سکو برای کشف استعداد‌های نوجوان در عرصه برنامه‌نویسی نرم افزار و سخت افزار است.

رویداد برنامه‌نویسی و رباتیک کودکان و نوجوانان در محل دانشگاه صنعتی شریف و با هدف ایجاد فرهنگ عمومی برنامه‌نویسی و کشف و پرورش استعداد‌های دانش آموزان در زمینه فناوری‌های پیشرفته برگزار شد.

دانش آموزان برتر، سهمیه حضور در مسابقات جهانی و هزینه مرکز نوآوری دانش آموزی لنسر شریف را دریافت خواهند کرد. (به گفته برگزارکننده مسابقه لنسر به جنگجویان نوک پیکان حمله می‌گویند)

دیگر خبرها

  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟
  • برگزاری همایش حکمت مطهر با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • استقبال کودکان و نوجوانان از آثار مرتبط با امام جعفر صادق (ع)
  • برپایی دو رویداد در باغ هنر برای کودکان و نوجوانان
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم
  • مسابقات برنامه‌نویسی و رباتیک کودکان و نوجوانان در دانشگاه شریف
  • جشنواره‌ هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم