Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ساوت چاینا روز چهارشنبه نوشت: دولت بایدن احتمالا سیاست های بسیار متفاوتی با دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در زمینه نفت و گاز خواهد داشت و در چنین شرایطی ایران یک وزنه مهم در این سیاستگذاری ها محسوب می شود.

روزنامه می نویسد که بایدن لغو تحریم های ایران را مد نظر قرار داده است بخصوص او از نقش ایران به عنوان یک تولید کننده بزرگ نفت آگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشریه ادامه می دهد: اگر بایدن بخواهد به ارزش ها، اقدامات و هنجارهای دولت باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا که زمانی او معاونش بود، پایبند باشد پس طبیعتا به برجام ملحق خواهد شد.

گزارش حاکی است که بازگشت بایدن به برجام بخشی از وفاداری او به اوباما به حساب می آید و اگر آمریکا و ایران در دوران بایدن بتوانند به توافق دوباره دست یابند، دولت بایدن هم مایل به بازگشت به توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ میلادی است.  

ساوت چاینا در ادامه به اهمیت فروش نفت ایران پرداخته و نوشته است: اگر ایران بار دیگر به جمع صادر کنندگان نفت ملحق شود آن زمان توافق های اوپک هم کارایی خود را از دست خواهد داد و تغییر خواهد کرد هرچند این احتمال می رود نفت که حالا قیمتش زیر ۴۰ دلار در هر بشکه است، باز هم شاهد افت قیمت باشد.  

نویسنده گزارش در مطلب خود تصریح کرده است که دنیا این احتمال را می دهد که بهای نفت و گاز کاهش یابد، با این حساب زمانی که ایران صادرات نفت را از سر گیرد و تحریم ها علیه تهران لغو شود، باید انتظار کاهش قیمت فراورده های انرژی را نیز داشت.  

منبع: ساوث چاینا مورنینگ پست برچسب‌ها تحریم جو بایدن ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تحریم جو بایدن ایران تحریم جو بایدن ایران اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۸۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند

نشریه کنگره آمریکا می‌گوید فشار اقتصادی علیه ایران شکست خورده است.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، هیل در این باره می‌نویسد: دن نیدس، افسر نیروی دریایی آمریکا، مقاله‌ای برای مجله هیل نوشته که ناامیدی و خشم سیاستمداران جنگ‌طلب و افسران اطلاعاتی واشنگتن و اسرائیل را برجسته می‌کند. او یادآوری می‌کند: «تقریباً هر رئیس‌جمهور آمریکا از زمان جیمی کارتر تلاش کرده که ایران را از طریق تحریم‌های اقتصادی کنترل کند، اما همه آن‌ها شکست خورده‌اند. سوریه، لبنان و یمن به کشور‌های مشتری تبدیل شده‌اند و تهران، نفوذ زیادی در عراق دارد. شبکه تروریستی ایران به حدی رسیده است که می‌تواند هر نقطه از خاورمیانه را هدف قرار دهد».

دن ادامه داد: ایران تجارت جهانی را نه تنها در خلیج فارس، بلکه در دریای سرخ که نزدیک به هزار مایل از مرزهایش دورتر است، مختل می‌کند. صنعت تسلیحات ایران، آن‌قدر پیشرفته است که ممکن است به زودی بیشتر از روسیه، ابرقدرت سابق، سلاح صادر کند؛ و خود روسیه هم‌اکنون برای جنگ در اوکراین، به ایران وابسته است.

دن می‌نویسد: بایدن و اروپا دوباره درباره دور جدیدی از تحریم‌ها صحبت می‌کنند. این تحریم‌ها موفقیت‌آمیزتر از تحریم‌های بی‌سابقه اعمال‌شده علیه روسیه در پایان دادن به تهاجم این کشور به اوکراین نخواهد بود. چین بیشتر به نفت ارزان ایران علاقه دارد تا جلوگیری از تجاوز ایران در منطقه. تغییرات سیاسی جهانی، تحریم‌های آمریکا را بی‌اثر کرده است. اگرچه اسرائیل و آمریکا به طور دوره‌ای عوامل و رهبران سپاه را هدف قرار می‌دهند (ترور می‌کنند)، اما این حملات باید آن‌قدر برای آن‌ها مرگبار باشد که از ترک ایران بترسند. مهم‌تر از همه، ظرفیت هسته‌ای ایران باید از بین برود. زیرساخت‌های هسته‌ای آن‌ها باید به سرعت از طریق هر ترکیبی از اقدامات نظامی پنهان و آشکار که لازم است، نابود شود. قابلیت موشک بالستیک و پهپاد آن‌ها نیز باید هدف قرار گیرد و نیروی دریایی آن‌ها غرق شود.

دن مقاله خود را با تکرار لفاظی‌های قدیمی به پایان می‌رساند: دفاع از جنگ سخت است، اما اگر بایدن در مورد ثبات منطقه جدی باشد، قاطعانه برای از بین بردن توانایی ایران اقدام خواهد کرد. اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم، ممکن است به زودی به نقطه‌ای برسیم که دیگر گزینه‌ای نداشته باشیم. موقع عمل امروز است.

منبع: کیهان

دیگر خبرها

  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • حمله روزنامه دولت به کریمی قدوسی: همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند