Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبادی مدیر عملیاتی نفت و گاز پارس در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد:سکوی فاز ۱۶ پارس جنوبی که به دلیل ایجاد آسیب در بخشی از خط لوله دریایی این فاز، در آبان سال گذشته از مدار تولید خارج شده بود پس از برنامه بازسازی و تعویض بخشی از خط لوله انتقال گاز، با ظرفیت ۵۰۰ میلیون فوت مکعب به مدار تولید بازگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به قابلیت‌های پیگرانی هوشمند خطوط لوله در شناسایی عیب‌های داخلی از جمله شکل‌های مختلف خوردگی، ترک‌ها و همچنین عیب‌های مکانیکی در طول مسیر خط، ادامه داد:صبح امروز پروژه پیگرانی هوشمند خطوط لوله دریایی پارس جنوبی آغاز شد.

عبادی بیان کرد: از اوایل پارسال و به‌منظور تداوم تولید ایمن و پایدار گاز به پالایشگاه‌های خشکی آغاز شد و تا پایان امسال با عملیات پیگیرانی پنج خط لوله ۳۲ اینچ سکوهای گازی ادامه پیدا می کند.

مدیر عملیاتی نفت و گاز پارس سکوی فاز ۱۶ پارس جنوبی اضافه کرد: با توجه به اینکه این خط لوله چندین بار دچار پارگی شده بود، نیاز به بررسی داشت که طبق برنامه این عملیات ادامه دارد.

او گفت:پیگرانی هوشمند این خط لوله همزمان و در حین بهره‌برداری و ارسال گاز به پالایشگاه اجرا می‌شود و پس از دریافت نتایج پیگرانی، درباره آینده خط و امکان افزایش میزان تولید از سکو تصمیم‌گیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید

توسعه در نفت متوقف نمانده است

عبادی درباره آخرین وضعیت سکوهای گازی در پارس جنوبی گفت:خوشبختانه تا امروز اقدامات مطلوب و مثبتی در سکوهای گازی پارس جنوبی انجام شده است به طوری که تا آبان امسال کل تعمیرات اساسی سکوهای گازی به پایان می رسد.

مدیر عملیاتی نفت و گاز پارس ادامه داد:به منظور جلوگیری از مشکلات ناشی از کمبود و یا افت گاز در زمستان، عملیات تعمیرات سکوهای گازی در فصل تابستان آغاز شد و در نیمه دوم شهریورماه تمام سکوها به مدار بازگشتند.

عبادی افزود: در حال حاضر وظیفه ما گازرسانی به پالایشگاه ها است و در این زمینه عملیات تعمیرات اساسی مشابه در سکوی SPD۷ همانند سکوی SPD۸ انجام شده است و در حال حاضر هر دو سکو با ظرفیت کامل برداشت گاز از مخزن مشترک پارس جنوبی، فعال هستند.

مدیر تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس بیان کرد:خوشبختانه تعمیرات بیشتر سکوی‌های گازی تا به امروز انجام شده و مابقی سکوها هم تا دوماه آینده به پایان می رسد تا در زمستان هیچ کمبود گازی در کشور نداشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پارس جنوبی وزارت نفت پیگرانی هوشمند نفت و گاز پارس سکوهای گازی پارس جنوبی خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۹۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر

مجتمع گاز پارس جنوبی همسو با عمل به مسئولیت‌های اجتماعی بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا را با توجه ویژه به محیط زیست پیرامونی و گسترش جنگل‌های حرا به محیط زیست استان بوشهر اهدا کرد. 

به گزارش شانا، محمد مسعودنیا، رئیس امور بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل در مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: این مجتمع در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به کاشت درخت حرا در سواحل مناطق پیرامونی داشته و در این مسیر گام‌هاژ مهمی برداشته است.

وی افزود: مجتمع گاز پارس جنوبی با انجام اقدام‌های لازم و برنامه‌ریزی برای توجه به مسائل محیط زیستی مناطق پیرامونی، بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا را به محیط زیست استان بوشهر اهدا کرد و این تعداد در سواحل شهرستان‌های مناطق پیرامونی کاشته شد.

رئیس اچ‌اس‌ئی مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: عملیات پاکسازی سواحل مناطق پیرامونی نیز یکی از برنامه‌های مهم حوزه محیط زیست مجتمع گاز پارس جنوبی است و پارسال بیش از ۷۰ عملیات پاکسازی سواحل با تلاش و اقدام‌های شاخص متخصصان و کارکنان پالایشگاه‌های سیزده‌گانه و با مشارکت پیمانکاران، جوامع محلی و سمن‌های فعال در منطقه ثبت شد.

مسعودنیا همچنین بیان کرد: پارسال بیش از ۶ هزار اصله نهال در گونه‌های مختلف بومی و سازگار با منطقه در طبیعت شهرستان‌های همجوار با همکاری پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی کاشته شد.

وی یادآدر شد: یکی از موارد مهم در حوزه توجه به هوای پاک، اختصاص بیش از ۱۵ هکتار از زمین‌های اطراف شهرستان کنگان (بی‌بی‌حبش) به پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی به‌منظور احداث فضای سبز و پارک کوهستانی است که این موضوع گامی بزرگ با هدف توجه به مسئولیت‌ اجتماعی مناطق پیرامونی است.

دیگر خبرها

  • تولید برچسب هوشمند برای پایش سلامت مواد غذایی دریایی
  • مزایا و معایب استفاده از لوله مانیسمان و لوله اسپیرال به عنوان لوله گازی چیست ؟
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی
  • برچسب هوشمند برای پایش مواد غذایی دریایی ساخته شد
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی
  • پایش مواد غذایی دریایی با جوهر هوشمند ایرانی
  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی 
  • درخشش قایقران بوشهری در مرحله دوم لیگ آب‌های آرام
  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید