Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: در جریان سیلاب سال ۹۸ در لرستان بسیاری از زیرساخت‌های استان تخریب شد و خسارت‌های زیادی به حوزه‌های مختلف لرستان وارد آمد.

پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه دو سال بعد از وقوع سیلاب

یکی از زیرساخت‌های استان که در جریان سیلاب ۱۴ فرودین ماه سال ۹۸، تخریب شد، پل تازه احداث شده «کاکارضا» بود، این پل در مسیر جاده الشتر به خرم آباد قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پل بعد از دو سال بهره برداری، در جریان وقوع سیلاب تخریب شد که همین امر موجب ورود دستگاه قضائی به این مسئله و دستگیری تعدادی از عوامل سازنده آن شد.

حالا بر اساس اعلام مدیرکل راه و شهرسازی لرستان این پروژه با گذشت حدود دو سال بعد از وقوع سیلاب، در پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی به سر می‌برد.

رضا خالقی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در این رابطه، اظهار داشت: پل «کاکارضا» در بخش میانی لرستان و در شهرستان الشتر و نزدیک روستای «کاکارضا» واقع شده است.

تشریح جزئیات پروژه

وی هدف از احداث این پل را برقراری ارتباط محور الشتر به خرم‌آباد بر روی رودخانه «کاکارضا» برشمرد و گفت: طول پل «کاکارضا» ۹۰ متر و عرض ۱۲ متر و نوع سازه آن تیر پیش‌ساخته پیش‌تنیده و دال بتنی درجا است که دارای سه دهانه ۳۰ متری و ۱۹ شمع به عمق ۱۵ متر است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه در هر دهانه ۶ عدد تیر به کار رفته که در مجموع برای سه دهانه ۱۸ تیر استفاده شده است، افزود: عرشه پل به صورت دال بتنی به ضخامت ۲۰ سانتیمتر شمع ستون و مدفون در خاک است.

خالقی با بیان اینکه این پل دارای دو کوله و دو ردیف سه تایی ستون دایره‌ای شکل به ضخامت ۱.۵ متر است که بر اساس آئین نامه بارگذاری پل‌های ایران اجرا شده است، گفت: کوله سمت الشتر به صورت شمع ستون و مدفون در خاک است که ستون‌ها و کوله‌های آن آماده شده است.

وی، بیان داشت: همچنین کوله و ستون‌های سمت خرم‌آباد نیز به انجام رسیده است.

۶.۵ میلیارد برای احداث پل هزینه شد

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به اینکه هم‌اکنون از مجموع ۱۸ تیر پیش‌تنیده پیش‌ساخته ۱۰ تیر ساخته شده و ۲ تیر آن در حال اجراست، اضافه کرد: هم اکنون ستون‌ها و کوله‌ها آماده شدند و تا ۴۵ روز کاری آینده ۱۸ تیر مذکور برای نصب روی عرشه آماده خواهد شد.

خالقی، گفت: کار از کف رودخانه با توجه به فصل بارش و احتمال بارش‌های شدید و پرآبی رودخانه تمام شده است.

وی، بیان داشت: پل «کاکارضا» با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد تومان توسط شرکت سپهر بستر در حال ساخت است و تاکنون ۶.۵ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان، اعلام کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه مذکور ۶۰ درصد است.

کد خبر 5080303

منبع: مهر

کلیدواژه: سیلاب اداره کل راه و شهرسازی لرستان رضا خالقی ویروس کرونا محدودیت های کرونایی هفته بسیج شیوع کرونا شیراز کرمانشاه آمار کرونا گرگان بارش باران بوشهر بسیج بارش برف ستاد ملی مقابله با کرونا شهرستان کرج مدیرکل راه و شهرسازی لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۹۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلف زیر گوش وزارت بهداشت/داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم

دکتر زهرا عرب زاده گفت: شاید مکمل‌ها به انداره دارو‌ها اثرات سوء و اثرات درمانی نداشته باشند، ولی خرید مکمل‌ها از جایی غیر از داروخانه‌ها ممکن است مشکلاتی از جمله مغایرت ترکیبات روی جلد با محتویات مکمل و احتمال انقضای تاریخ مصرف را به وجود بیاورد.

دکتر زهرا عرب زاده، دکتر داروساز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در خصوص فروش دارو و مکمل‌ها در سایت‌ها و پیج‌های اینستاگرامی اظهار داشت: قوانین موجود در سازمان غذا و دارو مشخص کرده که فروش مواد دارویی و مکمل‌ها و کالا‌های سلامت محور باید فقط از طریق داروخانه‌های معتبر انجام شوند و خرید اینگونه کالا‌ها از سایت‌های مختلف که مجوز سازمان غذا و دارو را ندارند و داروساز نظارتی بر آن‌ها ندارد تخلف محسوب میشود.

وی افزود: من خود شاهد فروش آمپول‌های تزریقی در سکو‌های اینترنتی از جمله اینستاگرام بوده ام؛ توصیه ما این است که شهروندان با مشاهده این موارد حتما تخلف صورت گرفته را به سازمان غذا و دارو اطلاع دهند، چون کالا‌هایی که خارج از داروخانه‌ها به فروش میرسند ممکن است دارای برچسب اصالت کالا نباشند.

دکتر عرب زاده اشاره کرد: شاید مکمل‌ها به انداره دارو‌ها اثرات سوء و اثرات درمانی نداشته باشند، ولی خرید مکمل‌ها از جایی غیر از داروخانه‌ها ممکن است مشکلاتی از جمله مغایرت ترکیبات روی جلد با محتویات مکمل و احتمال انقضای تاریخ مصرف را به وجود بیاورد.

عرب زاده در ادامه گفت: دارو‌ها و مکمل‌ها برچسب اصالت وزارت بهداشت را دارا هستند و همچنین دارای کد و تاریخ انقضاء هستند که شهروندان برای اطمینان از تایید اصالت این کالا‌ها میتوانند کد کالای مورد نظر را در سامانه تی تک به آدرس (https://ttac.ir/) وزارت بهداشت که زیر نظر سازمان غذا و داروست چک کنند و از اصالت کالا مطمئن شوند.

وی در آخر تصریح کرد که باور‌های اشتباهی وجود دارد که مکمل‌ها ممکن است خواص تقویت کننده داشته باشند و جلوی بیماری‌ها را بگیرند، ولی در واقعیت مکمل‌ها بیشتر مناسب افرادی هستند که مشکلات سوء جذب دارند و نمیتوانند به صورت متنوع مواد غذایی مصرف کنند. ولی اکثر افراد به صورت سرخود و بدون نسخه پزشک اقدام به تهیه مکمل‌ها میکنند که توصیه میشود اگر تغذیه مناسب و متنوعی دارند و مشکل خاصی ندارند اقدام به تهیه مکمل بدون نسخه پزشک نکنند.

دیگر خبرها

  • نشست سراسری مدیران، گروه‌ها و اعضای هیات علمی«گردشگری، میراث و شهرسازی»
  • راه‌ و شهرسازی لرستان در اجرای طرح‌های جامع بازنگری کند
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت / داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت/داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم
  • سکوت در ماجرای سنگلج جایز نیست!
  • در سرزمین ما شاعران پس از مرگ زنده می‌شوند / یک شاعر شهرستانی همه‌کاره هیچ‌کاره است
  • در سرزمین ما شاعران بعد از مرگ زنده می‌شوند / یک شاعر شهرستانی همه کاره هیچ کاره است
  • فیلم/ تازه‌ترین خبرها از مناطقی که شب گذشته دچار سیلاب شدند
  • برخورد پژو با ستون پل در جاده خدابنده ۲ فوتی داشت
  • برخورد پژو با ستون پل در جاده خدابنده ۲ فوتی گذاشت