Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سیاهکل، همیشه منطقه گیلان از شمال تا جنوب و از غرب تا شرق آن علاوه بر درخشش در اعصار و ادوار تاریخ، مردمان و دانشمندانی را در خود داشته که همیشه به‌عنوان ستاره‌ای درخشان در ظلمات نادانی‌ها درخشیده‌اند که نمونه آن پروفسور سمیعی، پروفسور رضا و سایر نام‌آوران گیلانی بنام در جهان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه عدم شناخت صحیح ظرفیت‌ها و هدایت نشدن منابع انسانی ارزشمند به رشد و تعالی از حلقات مفقوده در جهان به‌ویژه در کشور به‌حساب می‌آیند که باید برای توسعه علوم و فنون به آن توجه شود.

به حول قوه الهی امروزه جوانان ایرانی و نخبگان علمی باروحیه بسیجی و انقلابی‌ای که دارند توانسته‌اند با فتح قله‌های پیشرفت، معرفت و تلاش مجاهدانه را نیز به ارمغان بیاورند.

از «رنج تا گنج» روایتی کوتاهی از دوران زیبای تحصیل دانشمند گیلانی در مجتمع دانش‌آموزی هلال‌احمر دیلمان تا قرار گرفتن در بین دانشمندان برتر جهان از سوی دانشگاه استنفورد کالیفرنیای آمریکا را به تحریر درآورد است.

 

دکتر بسیجی و پرتلاش راهب غلامی وسمه‌جانی، یکی از جوانان دانشمند گیلانی است که توانسته درزمینهٔ فنی و مهندسی به‌عنوان پرچم‌دار گیلانیان در جهان باشد و در مسیر توسعه برای ایرانی دانش پژو قرار بگیرد.

راهب، از تجربیات موفق خود و اینکه چطور پله‌های ترقی را از روستاهای ییلاقی و صعب‌العبور دیلمان طی کرده را برایمان روایت می‌کند.

وی در ابتدای گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس به دوران زیبای تحصیلی از مجتمع آموزشی هلال‌احمر دیلمان اشاره می‌کند و می‌گوید: متولد شهریور ۱۳۶۵ در سیاهکل گیلان هستم و دوره ابتدایی را در مدرسه باقرالعلوم دهستان پیرکوه - بخش دیلمان، دوره راهنمایی را در مدرسه شهید اندرزگو دیلمان با اسکان شبانه‌روزی در "مجتمع دانش‌آموزی جمعیت هلال‌احمر دیلمان" و دوره دبیرستان را در مدرسه نمونه دولتی علامه طباطبایی رودسر گذراندم و در همان‌جا نیز دیپلم خود را اخذ کردم.

آن‌طور که این دانشمند جوان عنوان کرده، آغاز موفقیت‌های راهب غلامی پس از قبولی در دانشگاه گیلان بوده است. وی می‌گوید در سال ۱۳۸۳ در رشته مهندسی مکانیک با گرایش حرارت و سیالات در دانشگاه گیلان پذیرفته و پس‌ازآن در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در رشته مکانیک - گرایش حرارت و سیالات از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شدم.

اما همچون سایر دانشمندان، اتمام آموزش عالی برای نخبه علمی گیلان پایان راه نبود و راهب در هیئت‌علمی گروه مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان عضو شد.

به گفته غلامی، پس از اخذ مدرک دکتری از دانشگاه گیلان در سال ۹۰، وی به عضویت در هیئت‌علمی گروه مهندسی مکانیک - دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان درآمد و در آنجا به‌عنوان استادیار مشغول به خدمت شد.

اما فعالیت برای این دانشمند بنام گیلانی در هیئت‌علمی شدن خلاصه نشد و این محقق و پژوهشگر بین‌المللی سیر علمی خود را توسعه داد و آن را آغازی برای موفقیت و پیشرفت خود دانست.

قرار گرفتن در بین دو درصد دانشمندان برتر جهان به استناد گزارش دانشگاه استنفورد در سال ۲۰۲۰، پژوهشگر برتر استان گیلان درزمینه فنی و مهندسی در سال ۱۳۹۷، پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی گیلان درزمینه فنی و مهندسی در سال‌های ۹۴، ۹۸، پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان درزمینهٔ فنی و مهندسی در سال‌های ۹۶، ۹۲، منتخب برتر داوران جهان درزمینهٔ های مهندسی، بین‌رشته‌ای و چند رشته به‌صورت متوالی در سال ۲۰۱۹، ۲۰۱۸، ۲۰۱۷ از سوی موسسه Publons از افتخارات دکتر راهب غلامی محسوب می‌شود.

حالا این جوان نخبه دیلمانی که روزی در مدارس روستایی سیاهکل مشغول به تحصیل بود امروزه با تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و مجدانه خود توانسته تا به امروز ۱۱۶ مقاله از خود درزمینهٔ های مختلف ارائه کند ک ۱۱۲ فقره از آن در ISI-WOS و چهار مقاله دیگر نیز علمی - پژوهشی وزارتین بوده است.

وجه تمایز دانشمند و نخبه علمی گیلان با سایر فعالان حوزه علوم و فنون در امیدواری همراه با تلاش و کوشش مضاعف است. به اعتقاد راهب غلامی، هرگز نباید ناامید شد حتی در شرایط ناهموار زندگی، بلکه باید بیشتر و بیشتر امیدوار بود و بدون ترس باشهامت تلاش کرد، درواقع از منابع موجود باید بیشترین بهره را برد.

راهب روایت ما برای رسیدن به فرمول موفقیت معتقد است باید فرمول توکل به خدا، مردم‌داری، ریسک‌پذیری، استفاده صحیح از منابع و ظرفیت‌های موجود و همچنین رضایت و دعای پدر و مادر را در همه امور به‌عنوان رکن و فرض واجب دانست و هیچ‌گاه آن را رها نکرد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: لشکر سلیمانی ها گیلان تحصیل جهان دانشمند گیلانی دانشگاه آزاد اسلامی فنی و مهندسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۹۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور سه مدیر گیلانی در مرکز پاسخگویی به سوالات مردمی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ روابط عمومی استانداری گیلان اعلام کرد در راستای اجرای نظامنامه مدیریت ارتباطات مردمی و لزوم پاسخگویی مدیران استان به مردم گیلان، شهردار کلانشهر رشت، فردا از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۰:۳۰ صبح پاسخگوی سوالات و درخواست مردمی خواهد بود.
طبق این اطلاعیه مدیران کل بهزیستی و کمیته امداد گیلان هم از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۴ از طریق شماره تلفن ۱۱۱، بی واسطه پاسخگوی مردم استان خواهند بود.

دیگر خبرها

  • مقوله حجاب اولویت دانشگاه است
  • رقابت بیش از ۱۱ هزار داوطلب گیلانی در ۲ گروه آزمایشی
  • افزایش تولیدات علمی و فرهنگی دانشگاه در راستای تحقق شعار سال
  • تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی
  • آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی
  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان
  • ۳۹ سالگی دانشگاه آزاد در زعفرانی‌ترین شهر جهان
  • حضور سه مدیر گیلانی در مرکز پاسخگویی به سوالات مردمی
  • با یک آپارتاید علمی از سوی کشور‌های غربی مواجه هستیم
  • متاسفانه با یک آپارتاید علمی از سوی کشورهای غربی مواجهیم