Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز(چهارشنبه) محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز نه فقط در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای جهان و حتی کشورهای هم پیمان آمریکا مثل اروپایی‌ها از اینکه فردی در انتخابات آمریکا رأی نیاورده که چهار سال رئیس جمهور ایالات متحده بوده است و نه به سیاست آشنایی داشته و نه چارچوب و اصول درستی داشته و لحظه‌ای هم تصمیم می‌گرفته و خسارت هایی را به کشور خودش وارد کرده است، خوشحال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ باعث شده در ارتباط با نظم بین الملل و روابط با کشورها مشکلاتی ایجاد شود از جمله در ارتباط با خاورمیانه و فشارهای شدیدی هم در این ۳ سال بر مردم ایران وارد کرد.

واعظی گفت: ما از شکست ترامپ استقبال کردیم. اینکه ما به دولت بعدی آمریکا خوشبین باشیم، باید بگوییم ما به هیچ دولتی خوشبین نیستیم مگر اینکه ببینیم در عمل چه کار می‌کنند. چنین صحبتی مبنی براینکه نسبت به دولت آینده آمریکا خوشبین باشیم، در دولت مطرح نیست.

وی افزود: اینکه خود آمریکایی ها در مبارازت انتخاباتی خود اعلام کردند که ادبیات و لحن‌شان نسبت به ترامپ متفاوت بوده و قرار است سیاست های دیگری را اجرا کنند، مطالبی است که آنها مطرح کردند. از ایران نه هنوز کسی مذاکره ای کرده و نه هنوز تماسی داشته است. آنچه در ایران برداشت می‌شود از اظهاراتی کسانی است که در آینده جزو کابینه یا همراهان دولت جدید آمریکا هستند و این اظهارات بر فضای داخل ایران از نظر اقتصادی و بازار دلار و سکه اثرگذاشته است و در آینده نیز این اثرگذاری بیشتر خواهد بود.

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره طرح الزام دولت به پراخت یارانه معیشتی از سوی‌ مجلس خاطرنشان کرد: برای مردم و کسبه‌هایی که برای کرونا باید تعطیل باشند و یا به هر دلیل لطمه خوردند ما از هر فرصتی‌ برای جبران این صدمات استفاده می‌کنیم. با مجلس در این زمینه هم‌نظر هستیم تا بتوانیم به مردم کمک بیشتری کنیم. باید با مجلس صحبت کنیم تا محل دقیق منابع مشخص شود. با مسئولان ذی‌ربط صحبت خواهیم کرد تا به نتیجه مشخصی برسیم.

واعظی در رابطه با شروط ایران برای مذاکره جدید با آمریکا افزود: مذاکرات جدیدی برای برجام نخواهد بود. مذاکرات برجام ‌در گذشته انجام شده و مراحل خود را طی کرده است. آمریکا به تعهدات خود عمل نکرده و مهمترین شرط ما این است که  تعهدات کشورها باید در برجام برای همه محترم شمرده شود.

ادامه دارد ...

کد خبر 5080174 طیبه بیات

منبع: مهر

کلیدواژه: هیئت دولت جلسه هیئت دولت ریاست جمهوری محمود واعظی رئیس جمهور ایالات متحده امریکا خاورمیانه دفتر رئیس جمهور برجام ترامپ مجلس شورای اسلامی هفته بسیج محمد باقر قالیباف صحن مجلس ایالات متحده امریکا سعید خطیب زاده اسحاق جهانگیری حجت الاسلام حسن روحانی هیئت دولت ویروس کرونا محمدجواد ظریف علی نیکزاد جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۹۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ

به گزارش خبرآنلاین اظهارات عصر شنبه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا علیه جو بایدن در حالی مطرح شد که او داشت در مورد دردسرهای حقوقی خودش صحبت می‌کرد و به دادستان‌های این پرونده‌ها می‌تاخت و همچنین در مورد کیفرخواست‌های جدیدی که علیه چندین تن از دستیاران ارشد سابقش در آریزونا مطرح شده، اعتراض می‌کرد.

به نقل از ایسنا براساس فایل صوتی از ضیافتی که به دست ان‌بی‌سی نیوز رسیده، ترامپ گفت: «این افراد یک دولت گشتاپو را اداره می‌کنند. و این تنها چیزی است که آنها دارند. و این تنها راهی است که آنها از نظر خود پیروز می‌شوند.»

رئیس‌جمهور سابق آمریکا افزود: «بایدن بدترین رئیس جمهور تاریخ کشور ماست. او به شدت بی‌کفایت و ناتوان است. او مثل چی حقه‌باز است! او کاندیدای تحت نفوذ و کنترل نیروهای خارجی است... او مقادیر زیادی پول از چین، روسیه، اوکراین و بسیاری از کشورهای دیگر می‌پذیرد. او حقه‌باز است.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، «ایمی اسپیتالنیک» مدیر اجرایی شورای روابط عمومی یهودی یکشنبه در بیانیه‌ای گفت: «انجام چنین مقایسه‌هایی همیشه اشتباه، توهین‌آمیز و نفرت‌انگیز است؛ خصوصا زمانی که آن را در کنار سابقه طولانی این رئیس‌جمهور سابق در عادی‌سازی یهودستیزی در نظر گرفت. به خصوص استفاده از مقایسه‌هایی با نازی‌ها در خدمت یک برنامه متعصبانه و اقتدارگرا، شنیع است.»

کاخ سفید در بیانیه‌ای تند به اظهارات ترامپ پاسخ داد و به رفتار و لفاظی‌های گذشته این نامزد احتمالی جمهوری‌خواه، اشاره داشت، از جمله اظهارات مکرر او مبنی بر اینکه مهاجران غیرقانونی «خون کشور ما را مسموم می‌کنند»؛ زبانی که لفاظی‌های آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی و دیگر برترپنداران سفیدپوست را بازتاب می‌دهد.

اندرو بیتز، سخنگوی کاخ سفید گفت: «رئیس‌جمهور بایدن به جای تکرار لفاظی‌های وحشتناک فاشیست‌ها، صرف ناهار با نئونازی‌ها، و دامن زدن به تئوری‌های توطئه‌ای که به قیمت جان یک افسر پلیس شجاع تمام شده است، مردم آمریکا را حول ارزش‌های دموکراتیک مشترک و حاکمیت قانون گرد هم می‌آورد؛ رویکردی که باعث شده بزرگ‌ترین کاهش جرایم خشونت‌آمیز در ۵۰ سال گذشته رخ دهد.»

از سوی دیگر حامیان ترامپ تلاش‌ کردند تا صحبت‌های او را لاپوشانی کنند.

داگ بورگم، فرماندار داکوتای شمالی که جزو چندین گزینه محتمل برای معاونت ترامپ است و در همان مهمانی جنجالی در عمارت مارالاگو شرکت داشت، یکشنبه درباره عبارت «گشتاپو» که ترامپ استفاده کرده بود، به‌ شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: «این صحبت در کانون سخنان او نبود. اکثریت آمریکایی‌ها احساس می‌کنند محاکمه‌ای که او در حال حاضر در آن حضور دارد، انگیزه‌های سیاسی دارد.»

هنوز نمایندگان ترامپ به سخنان او واکنشی نشان نداده‌اند. اظهارات ترامپ بعدازظهر شنبه در باشگاه مارآلاگو در فلوریدا در جمع صدها عضو کمیته ملی جمهوری‌خواه بیان شد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903339

دیگر خبرها

  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • روسیه این سلاح حساس آمریکایی را به ایران فرستاده
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • بلینکن: به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!