Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز) به نقل از العهد، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر مشهور جهان عرب با انتشار یک پست توئیتری به عملیات موشکی موفقیت آمیز اخیر نیروهای مقاومت یمن علیه تأسیسات نفتی آرامکو عربستان واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، وی در پست توئیتری خود که به تازگی منتشر شده، نوشته است: عربستان سعودی رسماً اذعان کرد که موشک شلیک شده توسط انصارالله به تأسیسات نفتی آرامکو در شهر جده اصابت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یک تحول راهبردی در جنگ یمن به شمار می رود.

این تحلیلگر مشهور جهان عرب در ادامه پست توئیتری خود آورده است: تحول راهبردی که پس از حمله موشکی به آرامکو در جنگ یمن ایجاد شده است می تواند تمامی معادلات موجود را دستخوش تغییر سازد.

عطوان همچنین عنوان کرده است: این تحول راهبردی در واقع تل آویو را وحشت زده کرده و این پیام را مخابره می کند که موشک ها چه از صعده و چه از غزه در نهایت قادر به رسیدن به تل آویو هستند. یمنی ها این پیام را به سعودی مخابره کردند که اسرائیل حتی قادر به محافظت از خود نیست پس چگونه می تواند از شما محافظت کند؟

پیشتر «نصر الدین عامر» معاون وزیر اطلاع رسانی یمن به عملیات موشکی اخیر یمنی‌ها علیه تأسیسات نفتی آرامکو در عربستان واکنش نشان داده بود. وی در این خصوص گفته بود: تا زمان توقف جنگ یمن حملات به اهداف عربستان ادامه می‌یابد.

این مقام یمنی همچنین تأکید کرده بود: حملات به عمق عربستان سعودی ادامه خواهد یافت؛ تا زمانی که جنگ متوقف نشود هیچ آتش بسی برقرار نخواهد شد. نیروهای یمنی حق دفاع خاک خود را محفوظ می‌دانند.

در همین حال، «عبدالعزیز بن حبتور» نخست وزیر دولت نجات ملی یمن نیز ضمن تبریک به نیروهای مسلح این کشور پس از عملیات موفقیت آمیز علیه تأسیسات نفتی «آرامکو» عربستان به وسیله موشک «قدس ۲»، گفته بود: تمامی اهداف ما در کشورهای متجاوز، مشروع هستند.

«عبدالوهاب المحبشی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن هم تأکید کرده بود: موشکی که اخیراً تأسیسات نفتی آرامکو در عربستان را هدف قرار داد در واقع برای هدف قرار دادن منطقه ایلات در اراضی اشغالی اختصاص یافته بود.

محمدمهدی ملکی کد خبر: 1081916 برچسب‌ها جنگ یمن عربستان سعودی پهپاد یمنی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: جنگ یمن عربستان سعودی پهپاد یمنی تأسیسات نفتی آرامکو جنگ یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۹۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زخمی‌ شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان

به گزارش جام جم آنلاین، امروز یکشنبه ارتش عربستان سعودی برخی مناطق مرزی در استان «صعده» یمن را هدف قرار داده است.

خبرنگار المسیره گزارش داد که طی ساعات گذشته منطقه مرزی «شدا» در استان صعده یمن از سوی ارتش عربستان هدف قرار گرفته است.

همچنین خبرنگار المسیره اعلام کرد که این منطقه هدف حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان و آتش مستقیم آن به سوی شهروندان یمنی و دارایی‌های آن‌ها قرار گرفته است.

بنا بر گزارش‌های رسیده، در پی حملات ساعات گذشته عربستان به منطقه مرزی شدا، ۱۰ شهروند یمنی زخمی شده‌اند.

بر اساس اعلام منابع خبری یمنی، روستاهای مرزی یمن هر روزه هدف حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان و تیراندازی نظامیان سعودی قرار می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • وحشت نتانیاهو از صدور حکم بازداشت/ هیچ تصویری از پیروزی در شهر رفح نیست
  • حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان به سوی شهروندان یمنی | ۱۰ یمنی زخمی‌ شدند
  • زخمی‌ شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • انتقام موشکی مقاومت لبنان از صهیونیست ها | محل اصابت موشک های حزب الله به شهرک صهیونیست نشین + ویدئو
  • چرا تل‌آویو یک گلوله هم به سمت یمن شلیک نکرده است؟
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر حیفا
  • آرامکو به دنبال استخدام آقای خاص
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه